Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

AHŞAP ATÖLYESİ I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK374 Bahar 2 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Murat Ulutaş
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Ahşap ve teknolojisi bir önceki yarıyıl öğrenilmiştir. Bu yarıyıl artistik tavır geliştirmek ve ahşap dilinde uygulamak amaçtır.
İçeriği Figüratif,soyutlama,soyut,deformasyon.. gibi öğrencilerin eğilimlerini ahşap teknolojisine ve forma aktarmak.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
3 Malzemelerin/makinelerin kullanım tekniklerini ve farklılıklarını ayırt edebilir.
1 Ağaca uygun proje hazırlayabilir
2 Özgün bir fikir oluşturarak bunun proje düzeyinde uygular.
4 Ahşap tekniğini uygulayabilir.
5 Sanatsal problemleri değerlendirebilir ve tavır geliştirebilir.
6 Ahşap tekniği ile projeler yapmak ve ağacı iç,dış mekanlarda kullanabilir
7 Uygun malzeme kullanır.
8 Diğer sanat malzemeleriyle ilişkilendirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Proje I. öneri ve taslak sunumu. Konu,malzeme ve teknik belirlenir. Tartışma
2 ProjeI. teknik ve plastik sorunları çözümleme. Tartışma
3 Proje I.kaide veya heykelin çevresi Tartışma
4 Proje I. Sunuma hazırlama Tartışma
5 Proje I. Uygulama ve sunuma hazırlama Tartışma
6 Project II. Farklı malzeme ya da öğelerle kompozisyon oluşturmak. Tartışma
7 ProjeII. Teknik ve plastik sorunları çözümleme. Tartışma
8 ARA SINAV
9 ProjeII. Teknik ve plastik problemlerin çözümü Tartışma
10 Sunuma hazırlama Tartışma
11 Proje III.Nesne-nesne ,figür - figür veya kaide – mekan Tartışma
12 Nesne-nesne ,figür - figür veya kaide – mekan Metalde etki yaratma Tartışma
13 Project III Nesne-nesne ,figür - figür veya kaide – mekan, Metalde etki yaratma Tartışma
14 Nesne-nesne ,figür - figür veya kaide – mekan Metal teknolojisiyle plastik yaratmak. Tartışma
15 Nesne-nesne ,figür - figür veya kaide – mekan Metal teknolojisiyle plastik yaratmak. Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Her türlü ahşap. Ağaç makine ve aparatları
2 Her türlü sanat kitap,katalog,dergi ve internet sitesi

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 5 Son Sınav
2 0.3 1 1. Ara Sınav
3 0.3 2 1. Ara Uygulama

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
3 Malzemelerin/makinelerin kullanım tekniklerini ve farklılıklarını ayırt edebilir. 1͵2͵4͵9͵10͵11 1͵2͵3
1 Ağaca uygun proje hazırlayabilir 1͵2͵4͵9͵10͵11 1͵2͵3
2 Özgün bir fikir oluşturarak bunun proje düzeyinde uygular. 1͵2͵4͵9͵10͵11 1͵2͵3
4 Ahşap tekniğini uygulayabilir. 1͵2͵4͵9͵10͵11 1͵2͵3
5 Sanatsal problemleri değerlendirebilir ve tavır geliştirebilir. 1͵2͵4͵9͵10͵11 1͵2͵3
6 Ahşap tekniği ile projeler yapmak ve ağacı iç,dış mekanlarda kullanabilir 1͵2͵4͵9͵10͵11 1͵2͵3
7 Uygun malzeme kullanır. 1͵2͵4͵9͵10͵11 1͵2͵3
8 Diğer sanat malzemeleriyle ilişkilendirir 1͵2͵4͵9͵10͵11 1͵2͵3

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
15 Son Sınav 1 1 1
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
75