Ders Bilgileri
MODELAJ ATÖLYESİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK372 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Mustafa YÜKSEL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin insan figürüne bağlı anatomik bilgisini uygulamalı olarak öğrenmesi geliştirmesi |
İçeriği | modelden anatomi çalışarak kas ve kemik formalarını, bağlantılarını, yönlerini ve ilişkilerini kavramak. Canlı modelden büst çalışması: baş bölgesinde bulunan uzuvların oranlarının ve yapılarını etüt edilmesi ve plastik bir değerde uygulanması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modelaj çalışması için gerekli ekipmanları tanır ve kullanabilir. |
2 | Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek. |
3 | Modeli kilini mum veya alçıyla doğrudan modle edebilmek. |
4 | Kişi üzerinden bir kavram oluşturabilmek. |
5 | Kavramı kişiye göre heykelleştirebilmek |
6 | Kilden farklı malzeme kullanarak heykeli ifade edebilmek. |
7 | Kavramları tarihsel ve güncel olaylarla ilişkilendirmek ve heykelde yorumlayabilmek. |
8 | Heykelin içeriğini ve fiziki yapısını çevresiyle ilişkilendirebilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve amacı 14 haftalık program içinde aktarılır. Öğrencinin figüratif çalışmalarını güçlendirmek ve heykel problemetiği içinde figuratif sanatı anlaması açısından modelaj çalışmalrına devam edilir. modelin pozu saptanır,desenleri çizilir, armatür ve iskelet kurulur, modle çalışmasına başlanır. | Başlangıcından sonuna kadar bir problemin heykel sorunları içinde çözülmesi açısından konu verilir. Konu bir sanatçıdır ve özelliklerine göre üç aşamada çözümlenir. çalışmanın her aşamasında tartışılarak olgunlaştırılır, çizimlerlden ve uygulamalarınfotoğraflarından oluşan dosya hazırlanır.Öğrenci 14 haftalık süre içinde 3 aşamalı çalışmayı tamamlar. |
2 | Hareket,oran ve karakterin kitlesel olarak algılanması ve aktarılması kontrol edilir.Modelaj kilinin forma göre kullanım denetlenir.çalışma küçük ölçekte uygulanır. | Seçilen konu hakkında kaynak taramaları yapılır. |
3 | Seçilen konu hakkında somut bilgiler değerlendirilir ve 1. aşama için uygulamaya başlanır.modelaj çalışmasıyla eş zamanlı olarak devam eder. | Modelaj aşamaları devam eder. gerkli müdahaleler teorik ve uygulamalı olarak verilir. |
4 | Proje aşamaları heykel problemleri içinde değerlendirilir, kaynaklarla ve örnek olaylarla deseteklenerek olgunlaştırılır. | Modelajın son aşamaları devam eder. gerkli müdahaleler yapılır ve çalışma sonlandırılır.Çalışmanın fotoğrafı en az 5 farklı açıdan çekilir. |
5 | Proje aşamaları heykel problemleri içinde değerlendirilir, kaynaklarla ve örnek olaylarla deseteklenerek olgunlaştırılır. | Modelaj aşamaları devam eder. Alçı ve mum direkt uygulanarak küçük ölçekte model modle edilir. |
6 | Proje aşamaları heykel problemleri içinde değerlendirilir, kaynaklarla ve örnek olaylarla deseteklenerek olgunlaştırılır. | Modelaj aşamaları devam eder. Alçı ve mum direkt uygulanarak küçük ölçekte model modle edilir. |
7 | Proje aşamaları heykel problemleri içinde değerlendirilir, kaynaklarla ve örnek olaylarla deseteklenerek olgunlaştırılır. | Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. Modelaj aşamaları devam eder. Alçı ve mum direkt uygulanarak küçük ölçekte model modle edilir |
8 | ARA SINAV4 Proje aşamaları heykel problemleri içinde değerlendirilir, kaynaklarla ve örnek olaylarla deseteklenerek olgunlaştırılır. Teknik, malzeme kurgulama ve kompozisyon olarak projenin detayları tartışılır. | Tartışma |
9 | Proje aşamaları denetlenir sorunlar üzerinde çözüm önerilerinde bulunulur | Tartışma |
10 | Proje aşamaları denetlenir sorunlar üzerinde çözüm önerilerinde bulunulur | Tartışma |
11 | Proje aşamaları denetlenir. | Modelaj aşamaları devam eder. gerkli müdahaleler teorik ve uygulamalı olarak verilir.öğrencinin sanatsal tavrı konusunda açılım sağlanması ve heykel olgusunu kavrayışı üzerinde tartışılır Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. |
12 | Proje aşamaları denetlenir. ilişkilendirildiği kavramlar üzerinde tartışılarak tarihsel bilgi ve güncel sanat olayları pekiştirilir. | Tartışma |
13 | Proje aşamaları denetlenir. ilişkilendirildiği kavramlar üzerinde tartışılarak tarihsel bilgi ve güncel sanat olayları pekiştirilir. | Tartışma |
14 | Proje aşamaları denetlenir. ilişkilendirildiği kavramlar üzerinde tartışılarak tarihsel bilgi ve güncel sanat olayları pekiştirilir. | Tartışma |
15 | Projenin sonuçlanması için gerekli düzenlemeler yapılır. | Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sculpture today | ||
2 | Art of 20 century | ||
3 | İnternet | ||
4 | Sanat dergileri | ||
5 | Katologlar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.55 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.15 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.15 | 4 | Son Uygulama |
4 | 0.15 | 2 | 1. Ara Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modelaj çalışması için gerekli ekipmanları tanır ve kullanabilir. | 2 | 2͵4 |
2 | Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek. | 2͵9 | 2͵4 |
3 | Modeli kilini mum veya alçıyla doğrudan modle edebilmek. | 2͵9 | 2͵3͵4 |
4 | Kişi üzerinden bir kavram oluşturabilmek. | 3͵4 | 3͵4 |
5 | Kavramı kişiye göre heykelleştirebilmek | 2 | 3͵4 |
6 | Kilden farklı malzeme kullanarak heykeli ifade edebilmek. | 2 | 1͵3 |
7 | Kavramları tarihsel ve güncel olaylarla ilişkilendirmek ve heykelde yorumlayabilmek. | 2͵3͵4͵6 | 1͵3͵4 |
8 | Heykelin içeriğini ve fiziki yapısını çevresiyle ilişkilendirebilmek. | 1͵4 | 1͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
75 |