Ders Bilgileri
HEYKEL VE ÇEVRE II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK332 | Bahar | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç.Dr Can KÜÇÜKTEPEPINAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin insan-heykel-çevre ilişkilerini estetik ve tinsel değerleri göz önüne alarak irdelemesini ve bu bağlamda yaratıcı projeler geliştirmesini sağlamaktır. Tartışmalarla desteklenen bu çalışmalar çizim, maket ve metin çalışmalarıyla sonuçlandırır. |
İçeriği | İnsan-heykel-çevre ilişkilerini farklı sorun ve problemleri içeren mekanlar ile ele alarak irdeler. Edinilen birikim değerlendirilerek ve giderek daha geniş mekanlar ele alınarak çizim ve maketlerle, projelerle sonuçlandırılır ve proje önerileri geliştirilir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | ÖÇ 1- İnsan-heykel-çevre ilişkilerini irdeler. |
2 | ÖÇ 2- Mekanın biyolojik boyutlarını öğrenir. |
3 | ÖÇ 3- Mekanın fonksiyonel boyutlarını öğrenir. |
4 | ÖÇ 4- Mekanın psikolojik boyutlarını öğrenir. |
5 | ÖÇ 5- Mekanın mimari boyutlarını öğrenir. |
6 | ÖÇ 6- İç mekanda heykel-çevre ilişkisini sorgular ve öğrenir. |
7 | ÖÇ 7- Dış mekanda heykel-çevre ilişkisini sorgular ve öğrenin. |
8 | ÖÇ 8- Çizim ve maket çalışmalarıyla iç mekana uygun proje hazırlama yöntemleri öğrenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
11 | Toplumsal mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri. | |
12 | Kamusal mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri. | |
1 | Zaman-mekan kavram ve boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi | |
2 | Biyolojik (evrensel) gereksinim boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi. | |
3 | Sosyolojik çözüm boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi. | |
4 | Psikolojik algılama boyutları ve heykel plastiği ile ilişkisi. | |
5 | Mekan algısı heykel plastiği ile ilişkisi. | |
6 | Duyusal mekan türleri (işitsel mekan, görsel mekan, ısısal mekan, dokunma yoluyla mekan vs) ve heykel plastiği ile ilişkileri. | |
7 | Kültür açısından mekan türleri ( hareketsiz mekan, yarı-hareketli mekan, hareketli mekan) ve heykel plastiği ile ilişkileri. | |
8 | Kullanılış açısından mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri. | |
9 | İnsan açısından mekan türleri (yakın (entim) mekan) ve heykel plastiği ile ilişkileri. | |
10 | Kişisel mekan türleri ve heykel plastiği ile ilişkileri. | |
13 | Görgü ve mekanın heykel plastiği ile ilişkisi. | |
14 | Genel değerlendirme. | |
15 | Genel değerlendirme. | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bozkurt Güvenç, Mekan ve Eğitim Sorunları ve Bir Mekan Antropolojisine Doğru, 1985 Heinrich Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, 2000, Remzi Kitabevi Semra Ögel, Çevresel Sanat, 1977, İTÜ Matbaası | ||
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | ÖÇ 1- İnsan-heykel-çevre ilişkilerini irdeler. | ||
2 | ÖÇ 2- Mekanın biyolojik boyutlarını öğrenir. | ||
3 | ÖÇ 3- Mekanın fonksiyonel boyutlarını öğrenir. | ||
4 | ÖÇ 4- Mekanın psikolojik boyutlarını öğrenir. | ||
5 | ÖÇ 5- Mekanın mimari boyutlarını öğrenir. | ||
6 | ÖÇ 6- İç mekanda heykel-çevre ilişkisini sorgular ve öğrenir. | ||
7 | ÖÇ 7- Dış mekanda heykel-çevre ilişkisini sorgular ve öğrenin. | ||
8 | ÖÇ 8- Çizim ve maket çalışmalarıyla iç mekana uygun proje hazırlama yöntemleri öğrenir. |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 1 | 2 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 6 | 1 | 6 |
5 | Atölye | 5 | 1 | 5 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 1 | 1 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 2 | 1 | 2 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |