Ders Bilgileri
MODELAJ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK131 | Güz | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Mustafa YÜKSEL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersle üç boyutlu algılama ve malzeme olarak kilin plastik özelliklerinden yararlanarak biçimlendirme ve tasarım becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Modelaj dersi kapsamında öğrencinin doğru görmeye dayalı herhangi bir nesneyi veya modeli kavrayarak kil ile üç boyutlu olarak aktarabilmesinin alt yapısı oluşturulacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Araç-gereç tanıma, teknik bilgi ve beceri kazanma. |
2 | Araştırma ve incelemelerle gözlem yapma becerisini geliştirme |
3 | Temel geometrik formları oluşturma. |
4 | Organik ve geometrik formların analizini yapabilme. |
5 | Formu oluşturan elemanlar (boşluk, doku, çizgi, hareket, kompozisyon, espas) kullanabilme. |
6 | Parça ilişkisini geometrik formlar içinde gösterme. |
7 | Canlı ve cansız doğa formlarında ölçülendirmeyi uygulayabilme. |
8 | Üç boyutlu etüt yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders yöntemi hakkında bilgi verilmesi. Kullanılacak malzemelerin tanıtılması ve temininin istenmesi. | Tanışma, ders yöntemi hakkında bilgiverilmesi, derste kullanılacak malzemelerin tanıtılması ve istenmesi. |
2 | Form hakkında bilgilendirme. ( Oran-orantı, Kompozisyon ) | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon çizimi. |
3 | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon |
4 | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon |
5 | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon |
6 | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon |
7 | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon | Üç boyutlu geometrik formlarla kompozisyon |
8 | ARA SINAV | |
9 | Antik büst hakkında bilgilendirme | |
10 | Antik büst çalışması | Kil ile antik büst çalışması |
11 | Antik büst çalışması | Kil ile antik büst çalışması |
12 | Antik büst çalışması | Kil ile antik büst çalışması |
13 | Antik büst çalışması | Kil ile antik büst çalışması |
14 | Antik büst çalışması | Kil ile antik büst çalışması |
15 | Antik büst çalışması | Kil ile antik büst çalışması |
16 | SON SINAV |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Plastik sanatlar eğitiminde insan anatomisi | Yazar: Salih Geçimli Yayınevi : Literatürk Academia | |
2 | Sanatsal anatomi | Yazar: Burne Hogarth Çevirmen: Burhan Bolan Yayınevi : Engin Yayıncılık - Sanat Kitapları Dizisi | |
3 | Heykel sanatı | Yazar: Mehmet Yılmaz İMGE KİTABEVİ YAYINLARI | |
4 | Heykel ve sanat kuramları | Yazar: Özi Huntürk Yayınevi : Hayalperest Yayınevi | |
5 | Heykel ve modelaj | Yazar: Yılmaz Gültekin |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Araç-gereç tanıma, teknik bilgi ve beceri kazanma. | 2͵3 | 1͵2 |
2 | Araştırma ve incelemelerle gözlem yapma becerisini geliştirme | 3͵4͵5 | 1͵2 |
3 | Temel geometrik formları oluşturma. | 3 | 1͵2 |
4 | Organik ve geometrik formların analizini yapabilme. | 4 | 1͵2 |
5 | Formu oluşturan elemanlar (boşluk, doku, çizgi, hareket, kompozisyon, espas) kullanabilme. | 4 | 1͵2 |
6 | Parça ilişkisini geometrik formlar içinde gösterme. | 4 | 1͵2 |
7 | Canlı ve cansız doğa formlarında ölçülendirmeyi uygulayabilme. | 4 | 1͵2 |
8 | Üç boyutlu etüt yapabilme | 1͵4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 2 | 2 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 1 | 4 | 4 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
100 |