Ders Bilgileri
TEMEL SANAT EĞİTİMİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK139 | Güz | 1 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Metin ŞEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Temel sanat eğitiminin ilke, kavram ve yöntemlerini kazandırmak. Öğrencilerin yaratıcı güçlerini ortaya koyarak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasarım ve imgelerini iki ve üç boyutlu olarak ifade edebilmesini; Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakış açısı geliştirmesini hedeflemektedir. |
İçeriği | Duygu ve sezgilerini temel sanat eğitimi yoluyla görsel anlatım etkinliğine çevirmek. Çizgi, nokta, form, hareket, kompozisyon, ritim, doku, denge, espas gibi eleman ve ilkeleri temel alarak görsel algının geliştirilmesi çalışmalarını, çeşitli malzeme ve tekniklerle heykel yaparak gerçekleştirmek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Araç-gereç tanıma, teknik bilgi ve beceri kazanma. |
2 | Araştırma ve incelemelerle gözlem yapma becerisini geliştirme. |
3 | Temel sanat eğitiminin heykel sanatındaki yeri ve önemini açıklar. |
4 | Estetik duyarlık kazandırma ve görsel değerler hakkında bilgilendirme. |
5 | Çizgi, nokta, form, hareket, kompozisyon, ritim, doku, denge, espas açıklama. |
6 | Duygu ve düşüncelerini görsel dil aracılığı ile kitlelere ifade etme. |
7 | Görsel eğitim yoluyla zihinsel, algısal yeteneklerini geliştirme. |
8 | Yaratıcı bir düşünce yapısı kazandırma. Baktığını gören, algılayan, düşünen ve bir takım yargılarda bulunabilen, kişilik sahibi birer birey haline getirme.Sanatsal bakışını geliştirme. İki boyutlu yüzeyleri üç boyutta çözümleyebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders yöntemi hakkında bilgi verilmesi, derste kullanılacak malzemelerin tanıtılması ve istenmesi. | Tanışma, ders yöntemi hakkında bilgi verilmesi, derste kullanılacak malzemelerin tanıtılması ve istenmesi. |
2 | Açık-koyu, ışık-gölge ile ton çubuğu | Belirlenen yüzey üzerine (yatay, dikey, çapraz) ton çubuğu yapabilme. Açık-koyu, ışık-gölgeye dikkat ederek tekniğe uygun olarak hacim etkisi verebilme. |
3 | Açık-koyu, ışık-gölge ile özgün ton çubuğu | Belirlenen yüzey üzerine geometrik formları kullanarak (kare) özgün çalışma yapabilme. Açık-koyu, ışık-gölgeye dikkat ederek tekniğe uygun olarak hacim etkisi verebilme. |
4 | Açık-koyu, ışık-gölge ile ton çubuğu çalışmasının üç boyuta aktarılması. | Kurşun kalemle, hacim etkisi verilerek yapılan yüzey çalışması üzerinden seçilen detayın, kompozisyon öğeleri (yön, aralık, ölçü, hareket, hacim, form zemin ilişkisi) dikkate alınarak üç boyut yapabilme. |
5 | Açık-koyu, ışık-gölge ile portre | Kurşun kalemle, kendi portresi üzerine, açık-koyu, ışık-gölgeye dikkat ederek hacim etkisi verebilme. |
6 | Açık-koyu, ışık-gölge ile basit temel geometrik formu (Küre, küp) hacimlendirme. | Kurşun kalemle, Küre ve küp formunu ışığın geliş yönüne göre açıktan koyuya doğru derecelendirme. |
7 | Nokta nedir? Nokta ile özgün yüzey düzenlemesi | Noktanın niteliği; noktanın farklı kalınlıklarda, hareket, yön, aralık, yüzey, derinlik, açık-koyu, sık-seyrek, büyük - küçük ve ton değerleriyle kullanabilmesi. |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Nokta ile otoportre | Noktanın niteliği; noktanın farklı kalınlıklarda, hareket, yön, aralık, yüzey, derinlik, açık-koyu, sık-seyrek, büyük - küçük ve ton değerleriyle kullanabilmesi. |
10 | Nokta ile üç boyuta aktarım | Heykelde kompozisyon ögeleri ve tasarım ilkeleri doğrultusunda noktanın anlatım olanaklarını kullanarak serbest malzemelerle özgün tasarımlar ve uygulamalar |
11 | Çizgi Nedir? Çizgi çeşitleri. (yatay, dikey, diyagonal, eğri, zikzak) | Çizginin niteliği; çizginin farklı kalınlıklarda, hareket, yüzey, derinlik, açık-koyu, sık-seyrek, büyük - küçük ve ton değerleriyle kullanabilmesi. |
12 | Çizgi ile özgün yüzey düzenlemesi. | Kurşun kalemle, beş temel çizginin anlatım olanaklarını kullanarak kağıt yüzey üzerine özgün çizimler yapabilme. |
13 | Çizgi ile otoportre | Çizginin niteliği; çizginin farklı kalınlıklarda, hareket, yüzey, derinlik, açık-koyu, sık-seyrek, büyük - küçük ve ton değerleriyle kullanabilmesi. |
14 | Çizgi ile üç boyuta aktarım | Beş temel çizginin anlatım olanaklarını kullanarak serbest malzemelerle özgün tasarımlar ve uygulamalar |
15 | Çizgi ile üç boyuta aktarım | Beş temel çizginin anlatım olanaklarını kullanarak serbest malzemelerle özgün tasarımlar ve uygulamalar |
16 | SON SINAV |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
2 | Temel Sanat Eğitimi Sanat Eğitimi Öğretim Sistemi ve Bilgi Kapsamı | Yazar: Nevide Gökaydın | |
3 | Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama | Yazar: Robert E. Stinson, David L. Cayton, Otto G. Ocvirk, Philip R. Wigg, Robert O. Bone Çevirmen: Nur Balkır Kuru Yayınevi : Karakalem Kitabevi Yayınları | |
4 | Temel Sanat Eğitimi | Yazar: Pınar Toktaş | |
5 | Temel Tasarım | Yazar: Anıl Ertok Atmaca | |
6 | Görme biçimleri | Yazar: John Berger |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Araç-gereç tanıma, teknik bilgi ve beceri kazanma. | 2͵3 | 1͵2 |
2 | Araştırma ve incelemelerle gözlem yapma becerisini geliştirme. | 3͵4͵5 | 1͵2 |
3 | Temel sanat eğitiminin heykel sanatındaki yeri ve önemini açıklar. | 3͵6 | 1͵2 |
4 | Estetik duyarlık kazandırma ve görsel değerler hakkında bilgilendirme. | 4͵6͵8 | 1͵2 |
5 | Çizgi, nokta, form, hareket, kompozisyon, ritim, doku, denge, espas açıklama. | 3 | 1͵2 |
6 | Duygu ve düşüncelerini görsel dil aracılığı ile kitlelere ifade etme. | 7 | 1͵2 |
7 | Görsel eğitim yoluyla zihinsel, algısal yeteneklerini geliştirme. | 3 | 1͵2 |
8 | Yaratıcı bir düşünce yapısı kazandırma. Baktığını gören, algılayan, düşünen ve bir takım yargılarda bulunabilen, kişilik sahibi birer birey haline getirme.Sanatsal bakışını geliştirme. İki boyutlu yüzeyleri üç boyutta çözümleyebilme. | 1͵2͵3͵4͵5͵8͵9͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
75 |