Ders Bilgileri
TEMEL SANAT EĞİTİMİ II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK140 | Bahar | 1 | 3 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Metin ŞEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Temel sanat eğitiminin ilke, kavram ve yöntemlerini kazandırmak. Öğrencilerin yaratıcı güçlerini ortaya koyarak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasarım ve imgelerini iki ve üç boyutlu olarak ifade edebilmesini; Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakış açısı geliştirmesini hedeflemektedir. |
İçeriği | Duygu ve sezgilerini temel sanat eğitimi yoluyla görsel anlatım etkinliğine çevirmek. Çizgi, nokta, form, hareket, kompozisyon, ritim, doku, denge, espas gibi eleman ve ilkeleri temel alarak görsel algının geliştirilmesi çalışmalarını, çeşitli malzeme ve tekniklerle gerçekleştirmek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Araç-gereç tanıma, teknik bilgi ve beceri kazanma. |
2 | Araştırma ve incelemelerle gözlem yapma becerisini geliştirme. |
3 | Temel sanat eğitiminin heykel sanatındaki yeri ve önemini açıklama |
4 | Estetik duyarlık kazandırma ve görsel değerler hakkında bilgilendirme. |
5 | Çizgi, nokta, form, hareket, kompozisyon, ritim, doku, denge, espas uygulama. |
6 | Duygu ve düşüncelerini görsel dil aracılığı ile kitlelere ifade etme. |
7 | Kağıt malzeme ile kompozisyonlar yapabilme |
8 | Yaratıcı bir düşünce yapısı kazandırma. Baktığını gören, algılayan, düşünen ve bir takım yargılarda bulunabilen, kişilik sahibi birer birey haline getirme.Sanatsal bakışını geliştirme. İki boyutlu yüzeyleri üç boyutta çözümleyebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Doku Nedir? | Doku ile ilgili kavramları ve doku çeşitlerini (yapay – doğal), özellikleri |
2 | Doğadan kozalak dokusu etüdü ve soyutlaması | Nesnelerin dış görünüşlerini sağlayan dokusal yapı karakterleri, objelerin dokusal yapılarındaki birim biçimleri ve bunların oluşturdukları sistemleri (birbirine eş, birbirini tamamlayan ya da belli aralıklarla yan yana gelen) kullanarak yeni özgün yorumlar |
3 | Doğadan kozalak dokusu etüdü ve soyutlaması | Nesnelerin dış görünüşlerini sağlayan dokusal yapı karakterleri, objelerin dokusal yapılarındaki birim biçimleri ve bunların oluşturdukları sistemleri (birbirine eş, birbirini tamamlayan ya da belli aralıklarla yan yana gelen) kullanarak yeni özgün yorumlar |
4 | Doğadan doğal doku ve endüstriyel malzemeyle üretilmiş dokunun yüzeyde üç boyuta aktarımı Kalıp alma | Nesnelerin dış görünüşlerini sağlayan dokusal yapı karakterleri, objelerin dokusal yapılarındaki birim biçimleri ve bunların oluşturdukları sistemleri (birbirine eş, birbirini tamamlayan ya da belli aralıklarla yan yana gelen) kullanarak yeni özgün heykel yorumları |
5 | Renk nedir? Ana renkler ve ara renklerle ton çubuğu | Renk geçişlerindeki ton değerlerinin doğruluğunu ve ton farklılıklarını ayırt edebilme |
6 | Daire, üçgen, kare geometrik formu ile kontrast / zıt renk çalışması | Zıt renkler (Sarı-Mor, Kırmızı-Yeşil, Turuncu-Mavi) ile serbest özgün tasarımlar yapabilme |
7 | Daire, üçgen, kare geometrik formu ile kontrast / zıt renk çalışması | Zıt renkler (Sarı-Mor, Kırmızı-Yeşil, Turuncu-Mavi) ile serbest özgün tasarımlar yapabilme |
8 | ARA SINAV | |
9 | Renklendirme ile otoportre | Ana renkler, ara renkler, nötr renkler, zıt renkler, bütünleyici renkler, sıcak renkler, soğuk renkleri bir arada kullanabilme. |
10 | Renklendirme ile otoportre | Ana renkler, ara renkler, nötr renkler, zıt renkler, bütünleyici renkler, sıcak renkler, soğuk renkleri bir arada kullanabilme. |
11 | Renklendirme ile otoportre | Ana renkler, ara renkler, nötr renkler, zıt renkler, bütünleyici renkler, sıcak renkler, soğuk renkleri bir arada kullanabilme. |
12 | Kağıttan heykele (hazır nesneler) | Seçilen hazır nesne dikkate alınarak kompozisyon ögeleri (hareket, yön, aralık, yüzey, derinlik, hacim, form zemin ilişkisi) ve tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık, denge, birlik) doğrultusunda boşluk, doku, açık-koyu, sık-seyrek, büyük - küçük üç boyut yapabilme. |
13 | Kağıttan heykele (hazır nesneler) | Seçilen hazır nesne dikkate alınarak kompozisyon ögeleri (hareket, yön, aralık, yüzey, derinlik, hacim, form zemin ilişkisi) ve tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık, denge, birlik) doğrultusunda boşluk, doku, açık-koyu, sık-seyrek, büyük - küçük üç boyut yapabilme. |
14 | Kağıttan heykele (hazır nesneler) | Seçilen hazır nesne dikkate alınarak kompozisyon ögeleri (hareket, yön, aralık, yüzey, derinlik, hacim, form zemin ilişkisi) ve tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık, denge, birlik) doğrultusunda boşluk, doku, açık-koyu, sık-seyrek, büyük - küçük üç boyut yapabilme. |
15 | Kağıttan heykele (hazır nesneler) | Seçilen hazır nesne dikkate alınarak kompozisyon ögeleri (hareket, yön, aralık, yüzey, derinlik, hacim, form zemin ilişkisi) ve tasarım ilkeleri (tekrar, uygunluk, zıtlık, denge, birlik) doğrultusunda boşluk, doku, açık-koyu, sık-seyrek, büyük - küçük üç boyut yapabilme. |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Temel Sanat Eğitimi Sanat Eğitimi Öğretim Sistemi ve Bilgi Kapsamı | Yazar: Nevide Gökaydın | |
2 | Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama | Yazar: Robert E. Stinson, David L. Cayton, Otto G. Ocvirk, Philip R. Wigg, Robert O. Bone Çevirmen: Nur Balkır Kuru Yayınevi : Karakalem Kitabevi Yayınları | |
3 | Temel Sanat Eğitimi | Yazar: Pınar Toktaş | |
4 | Temel Tasarım | Yazar: Anıl Ertok Atmaca | |
5 | Görme biçimleri | Yazar: john Berger |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Araç-gereç tanıma, teknik bilgi ve beceri kazanma. | 2͵3 | 1͵2 |
2 | Araştırma ve incelemelerle gözlem yapma becerisini geliştirme. | 3͵4͵5 | 1͵2 |
3 | Temel sanat eğitiminin heykel sanatındaki yeri ve önemini açıklama | 3͵6 | 1͵2 |
4 | Estetik duyarlık kazandırma ve görsel değerler hakkında bilgilendirme. | 4͵6͵8 | 1͵2 |
5 | Çizgi, nokta, form, hareket, kompozisyon, ritim, doku, denge, espas uygulama. | 3 | 1͵2 |
6 | Duygu ve düşüncelerini görsel dil aracılığı ile kitlelere ifade etme. | 7 | 1͵2 |
7 | Kağıt malzeme ile kompozisyonlar yapabilme | 3 | 1͵2 |
8 | Yaratıcı bir düşünce yapısı kazandırma. Baktığını gören, algılayan, düşünen ve bir takım yargılarda bulunabilen, kişilik sahibi birer birey haline getirme.Sanatsal bakışını geliştirme. İki boyutlu yüzeyleri üç boyutta çözümleyebilme | 1͵2͵3͵4͵5͵8͵9͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
75 |