Ders Bilgileri
MODELAJ III | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK271 | Güz | 4 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Mustafa YÜKSEL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin canlı model üzerinden etüt çalışmalarıyla heykelin temel problemlerini anlaması ve modelaj teknolojileriyle ilgili temel bilgileri vermeyi amaçlar. |
İçeriği | Armatür hazırlama, modele bağlı iskelet hazırlama, orantılama, kütlesel geometrik çözümleme, anotomik bilgi, , hareket. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modelaj çalışması için gereli ekipmanları tanır ve kullanabilir. |
2 | Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek. |
3 | Modelaj kilini iskelet üzerine yerleştirebilmek. |
4 | Doğru oranlama ve hareketleri doğru saptayabilir. |
5 | Çalışam süresince kili koruyabilir. |
6 | Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarını tanımlayabilir. |
7 | Heykelde statiği açıklayabilir. |
8 | Modelin karakterini ve anatomik yapısını gözlemleyebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 14 haftalık ders programıyla açıklanır. Modelaj çalışması için gereli ekipmanların tanıtımı ve kullanımları gösterilir. Modelin kurgulanması ve armatürün hazırlanması, modelaj kilinin iskelet üzerine konulması ve oranların ve yönlerin saptanması.modelin deseninin çizilmesi. | Hareket, oran orantı kavramlarının aktarılması. |
2 | 1. çalışmada: modelin baş, gövde kol ve bacakları kitlesel geometrik yapılarla çözümlenir. Modelin karakterine göre orantılanır. | Kitlesel ve boşluk olarak oranların nasıl bulunacağı anlatılır. |
3 | kütlesel yapıların iskelet yapısıyla ilişkisi kurulur, eklemlere olan bağlantıları uygulamalı olarak gösterilir. | Heykelde statik ve duruş hakkında bilgi verilir. |
4 | modelin duruşuna, hareketine ve karakterine göre kitkesel yapı üzerinde orantılar değerlendirilir. | Kitlesel ve boşluk olarak oranların nasıl bulunacağı anlatılır. Sanatsal olarak insan anotomisinin biçimlenişi hakkında bilgi verilir |
5 | çalışma kütlesel olarak sonuçlandırılır. modelin hareketine ve karakterine göre kitkesel yapı üzerinde orantılar değerlendirilir.Çalışma üzerinde tartışılır. Fotoğrafı en az 5 açıdan çekilir. | değerlendirme |
6 | İkinci çalışmaya başlanır, öğrenciden modelin duruşuna göre 1 .çalışmanın 1. haftasında yapılan teknik aşamaların kendisi tarafından yapılması istenir, | Yüzeylerin geometrik olarak parçalanması. |
7 | 3. haftada yapılan çalışmaların öğrenci tarafından uygulanması beklenir, algılama ve aktarma problemlerinde teknik ve teorik bilgiyle desteklenir.modelaj kalemlerinin kullanımı gösterilir. | Geometrik birimlerden anatomik yapıya yönlendirme gösterilir. |
8 | ARA SINAV 4. haftada yapılan çalışmaların öğrenci tarafından uygulanması beklenir. algılama ve aktarım problemleri anatomik makat aracılığıyla desteklenir. kitle üzerinde anatomik yapıya bağlı kasların formları, yönleri , bağlantıları orantılanarak gösterilir. | Gometrik birimlerin model karakterine ve hareketine göre orantılanması |
9 | Detay çalışmalarına devam edilir. anatomik yapıların doğruluğu modelin duruşuna göre gözden geçirilir,. modelin karakteristik yapısı kontrol edilir. | uygulama |
10 | çalışmadaki detaylar üzerinde düzeltmeler yapılır. modelin karakteristik yapısına uygunluğu denetlenir. çalışmanın fotoğrafı çekilir. | görsel anlatım |
11 | öğrencinin, kol el ilişkisini ya da diz ayak ilişkisini ve yapılarını anlaması için bu yapılardan birini seçer. yapılar hakkında teknik ve anatomik bilgi verilir. strüktür hazırlanır. | uygulama |
12 | seçilen yapılarda kemik kas oranlarına bağlı etüde devam edilir. | uygulama |
13 | seçilen yapılarda kemik kas oranlarına bağlı etüde devam edilir. doğrulukları kontrol edilir. | Tartışma, uygulama |
14 | etüt sonlandırılır, fotoğrafları çekilir. | Tartışma, uygulam |
15 | öğrencinin isteğine göre kalıp alınarak alçı dökülür. | Uygulama |
16 | Son Sınav | Değerlendirme. |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Dünya heykel tarihi | ||
2 | Heykel katalogları | ||
3 | Sanat dergileri | ||
4 | İnternet |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.56 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.1 | 2 | 1. Ara Uygulama |
3 | 0.13 | 1 | 1. Ara Sınav |
4 | 0.1 | 2 | 2. Ara Uygulama |
5 | 0.11 | 2 | 3. Ara Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modelaj çalışması için gereli ekipmanları tanır ve kullanabilir. | 2 | 2͵4͵5 |
2 | Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek. | 2 | 2͵3͵4͵5 |
3 | Modelaj kilini iskelet üzerine yerleştirebilmek. | 2 | 2͵3͵4͵5 |
4 | Doğru oranlama ve hareketleri doğru saptayabilir. | 2 | 1͵2͵3͵4͵5 |
5 | Çalışam süresince kili koruyabilir. | 2 | 1͵2͵3͵5 |
6 | Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarını tanımlayabilir. | 1 | 1͵3 |
7 | Heykelde statiği açıklayabilir. | 1 | 1͵3 |
8 | Modelin karakterini ve anatomik yapısını gözlemleyebilir. | 1͵4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 2 | 8 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 1 | 4 | 4 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
150 |