Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MODELAJ III
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK271 Güz 4 4 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Mustafa YÜKSEL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencinin canlı model üzerinden etüt çalışmalarıyla heykelin temel problemlerini anlaması ve modelaj teknolojileriyle ilgili temel bilgileri vermeyi amaçlar.
İçeriği Armatür hazırlama, modele bağlı iskelet hazırlama, orantılama, kütlesel geometrik çözümleme, anotomik bilgi, , hareket.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Modelaj çalışması için gereli ekipmanları tanır ve kullanabilir.
2 Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek.
3 Modelaj kilini iskelet üzerine yerleştirebilmek.
4 Doğru oranlama ve hareketleri doğru saptayabilir.
5 Çalışam süresince kili koruyabilir.
6 Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarını tanımlayabilir.
7 Heykelde statiği açıklayabilir.
8 Modelin karakterini ve anatomik yapısını gözlemleyebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 14 haftalık ders programıyla açıklanır. Modelaj çalışması için gereli ekipmanların tanıtımı ve kullanımları gösterilir. Modelin kurgulanması ve armatürün hazırlanması, modelaj kilinin iskelet üzerine konulması ve oranların ve yönlerin saptanması.modelin deseninin çizilmesi. Hareket, oran orantı kavramlarının aktarılması.
2 1. çalışmada: modelin baş, gövde kol ve bacakları kitlesel geometrik yapılarla çözümlenir. Modelin karakterine göre orantılanır. Kitlesel ve boşluk olarak oranların nasıl bulunacağı anlatılır.
3 kütlesel yapıların iskelet yapısıyla ilişkisi kurulur, eklemlere olan bağlantıları uygulamalı olarak gösterilir. Heykelde statik ve duruş hakkında bilgi verilir.
4 modelin duruşuna, hareketine ve karakterine göre kitkesel yapı üzerinde orantılar değerlendirilir. Kitlesel ve boşluk olarak oranların nasıl bulunacağı anlatılır. Sanatsal olarak insan anotomisinin biçimlenişi hakkında bilgi verilir
5 çalışma kütlesel olarak sonuçlandırılır. modelin hareketine ve karakterine göre kitkesel yapı üzerinde orantılar değerlendirilir.Çalışma üzerinde tartışılır. Fotoğrafı en az 5 açıdan çekilir. değerlendirme
6 İkinci çalışmaya başlanır, öğrenciden modelin duruşuna göre 1 .çalışmanın 1. haftasında yapılan teknik aşamaların kendisi tarafından yapılması istenir, Yüzeylerin geometrik olarak parçalanması.
7 3. haftada yapılan çalışmaların öğrenci tarafından uygulanması beklenir, algılama ve aktarma problemlerinde teknik ve teorik bilgiyle desteklenir.modelaj kalemlerinin kullanımı gösterilir. Geometrik birimlerden anatomik yapıya yönlendirme gösterilir.
8 ARA SINAV 4. haftada yapılan çalışmaların öğrenci tarafından uygulanması beklenir. algılama ve aktarım problemleri anatomik makat aracılığıyla desteklenir. kitle üzerinde anatomik yapıya bağlı kasların formları, yönleri , bağlantıları orantılanarak gösterilir. Gometrik birimlerin model karakterine ve hareketine göre orantılanması
9 Detay çalışmalarına devam edilir. anatomik yapıların doğruluğu modelin duruşuna göre gözden geçirilir,. modelin karakteristik yapısı kontrol edilir. uygulama
10 çalışmadaki detaylar üzerinde düzeltmeler yapılır. modelin karakteristik yapısına uygunluğu denetlenir. çalışmanın fotoğrafı çekilir. görsel anlatım
11 öğrencinin, kol el ilişkisini ya da diz ayak ilişkisini ve yapılarını anlaması için bu yapılardan birini seçer. yapılar hakkında teknik ve anatomik bilgi verilir. strüktür hazırlanır. uygulama
12 seçilen yapılarda kemik kas oranlarına bağlı etüde devam edilir. uygulama
13 seçilen yapılarda kemik kas oranlarına bağlı etüde devam edilir. doğrulukları kontrol edilir. Tartışma, uygulama
14 etüt sonlandırılır, fotoğrafları çekilir. Tartışma, uygulam
15 öğrencinin isteğine göre kalıp alınarak alçı dökülür. Uygulama
16 Son Sınav Değerlendirme.

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Dünya heykel tarihi
2 Heykel katalogları
3 Sanat dergileri
4 İnternet

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.56 5 Son Sınav
2 0.1 2 1. Ara Uygulama
3 0.13 1 1. Ara Sınav
4 0.1 2 2. Ara Uygulama
5 0.11 2 3. Ara Uygulama

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Modelaj çalışması için gereli ekipmanları tanır ve kullanabilir. 2 2͵4͵5
2 Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek. 2 2͵3͵4͵5
3 Modelaj kilini iskelet üzerine yerleştirebilmek. 2 2͵3͵4͵5
4 Doğru oranlama ve hareketleri doğru saptayabilir. 2 1͵2͵3͵4͵5
5 Çalışam süresince kili koruyabilir. 2 1͵2͵3͵5
6 Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarını tanımlayabilir. 1 1͵3
7 Heykelde statiği açıklayabilir. 1 1͵3
8 Modelin karakterini ve anatomik yapısını gözlemleyebilir. 1͵4 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 8 112
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 2 8
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 1 4 4
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 4 4
150