Ders Bilgileri
MODELAJ IV | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK272 | Bahar | 4 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Mustafa YÜKSEL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin canlı model üzerinden etüt çalışmalarıyla temel heykel problemlerini anlamasını ve modelaj teknolojileriyle ilgili temel bilgileri vermeyi amaçlar |
İçeriği | Armatür hazırlama, modele bağlı iskelet hazırlama, orantılama geometrik çözümleme, hareket, kitle. Alçı kalıp alma ve dökme tekniği |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modelaj çalışması için gereli ekipmanları tanır ve kullanabilir. |
2 | Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek |
3 | Birimler arasındaki bağlantıları analiz edebilmek |
4 | Alçı hazırlam tekniğini ve aşamalarını açıklayabilir |
5 | Alçıyla Patlatma kalıp alma tekniğinin 1 tanesini açıklayabilir. |
6 | Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarını açıklayabilir |
7 | Heykelde statiği açıklayabilir |
8 | Modelin karakterini ve anatomik yapısını gözlemleyebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 14 haftalık ders programıyla açıklanır. Modelin kurgulanması ve armatür hazırlanması,oranların yönlerin saptanması.modelin deseninin çizilmesi. | Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarının aktarılması. |
2 | 1. çalışmada hareket, oran ve karakterin kitlesel olarak algılanması ve aktarılması amaçlanır. Canlı modelden çalışmaya devam edilir. modelleyle ilgili karakter ve form araştırmaları yapılır anatomik yapı hakkında bilgilendirilir. | Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, kavramlarının aktarılması. |
3 | Anatomik ilişkilerin doğru algılanması ve aktarılması uygulamalı olarak gösterilir. | Heykelde statik hakkında bilgi verilir. |
4 | Eksikler giderilir detay çalışmasına yönelik çalışılır. | Sanatsal olarak insan anotomisinin biçimlenişi hakkında bilgi verilir |
5 | Kütlesel olarak yerleştirilen, modelin karakterine göre orantılarının doğruluğuna bakılır ve sonuçlandırılır. Çalışma üzerinde tartışılır. Fotoğrafı en az 5 açıdan çekilir. | Heykelde boşluk hakkında bilgi verilir |
6 | İkinci çalışmaya başlanır, öğrenciden modelin duruşuna göre 1 . çalışmanın 1. haftasında yapılan teknik aşamaların kendisi tarafından yapılması istenir, | Heykelde boşluk hakkında bilgi verilir |
7 | 3. haftada yapılan çalışmaların öğrenci tarafından uygulanması beklenir, algılama ve aktarma problemlerinde teknik ve teorik bilgiyle desteklenir.modelaj kalemlerinin kullanımı gösterilir. | Heykelde boşluk hakkında bilgi verilir |
8 | ARA SINAV,4. haftada yapılan çalışmaların öğrenci tarafından uygulanması beklenir, algılama ve aktarma problemlerinde teknik ve teorik bilgiyle desteklenir. detay çalışmalarına geçilir.1. çalışmada kütlesel olarak sonlandırılan uzuvların anatomik yapıları ve detayları uygulamalı olarak gösterilir. | Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. |
9 | Detay çalışmalarına devam edilir ve çalışma sonlandırılır. en az 5 açıdan fotoğrafı çekilir. | 3. çalışma başlamadan önce çalışmalar derğerlendirilir.figüratif sanat hakkında öğrenci bilgilendirilir. |
10 | Modelin duruşu belirlenir 2. çalışmanın 1. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir. | Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. |
11 | Modelin duruşu belirlenir 2. çalışmanın 1. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir. | Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. |
12 | 2. çalışmanın 3. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir.Tespit edilen eksiklikler tekrar uygulamalı olarak gösterilir.Modle etme süreçlerinde kil dokusu hakkunda uygulamalı bilgi verilir. | Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. |
13 | 2. çalışmanın 4. ve 5. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir, tespit edilen eksiklikler tekrar uygulamalı olarak gösterilir, modle etme süreçlerinde kil dokusu ve bitiş hakkında uygulamalı bilgi verilir.Çalışmanın en az 5 açıdan fotoğrafı çekilir. | Tartışma |
14 | modle etme süreçlerinde kil dokusu ve bitiş hakkında uygulamalı bilgi verilir. Basit bir çalışma üzerinden kalıp alma ve dökme tekniği uygulamalı olarak gösteriilr. | Tartışma, uygulama |
15 | Bitirme süreçleri hakkında bilgilendirme | Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Rodin's Monument To Victor Hugo Auguste Rodin, Jane Mayo Roos, Jeanine Parisier Plottel, Ruth Butler | Hugo Auguste Rodin, Jane Mayo Roos, Jeanine Parisier Plottel, Ruth ButlerHugo Auguste Rodin, Jane Mayo Roos, Jeanine Parisier Plottel, Ruth Butler | |
2 | Heykelin Büyük Ustası Rodin İstanbul\'da | Sakıp Sabancı Müzesi Yayınları / Sergi Kataloğu Dizisi, İstanbul, 2006 | |
3 | Sanatın Öyküsü | Gombrich E. H Remzi Kitabevi , İstanbul | |
4 | Art Of The 20th Century | Taschen Volume II, İndia,2005 | |
5 | Sculpture Today | Judith, C, Phaidon,,2006. | |
6 | Bellek ve Ölçek Modern Türk Heykelinin 15 Sanatçısı | İstanbul ,2006 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.49 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.25 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.08 | 2 | 1. Ara Uygulama |
4 | 0.08 | 2 | 2. Ara Uygulama |
5 | 0.1 | 2 | 3. Ara Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modelaj çalışması için gereli ekipmanları tanır ve kullanabilir. | 2 | 2͵3 |
2 | Modelin pozuna göre armatürün hazırlayabilmek | 2 | 2͵3 |
3 | Birimler arasındaki bağlantıları analiz edebilmek | 4 | 4͵5 |
4 | Alçı hazırlam tekniğini ve aşamalarını açıklayabilir | 2͵9͵10 | 1͵5 |
5 | Alçıyla Patlatma kalıp alma tekniğinin 1 tanesini açıklayabilir. | 2͵9͵10͵11 | 2͵3͵4͵5 |
6 | Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarını açıklayabilir | 1 | 2͵5 |
7 | Heykelde statiği açıklayabilir | 1 | 4͵5 |
8 | Modelin karakterini ve anatomik yapısını gözlemleyebilir. | 1͵4 | 5 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
150 |