Ders Bilgileri
DESEN V | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK329 | Güz | 1 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğretim Üyesi Nesrin Karacan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Model ya da nesnelerin gözlemine dayalı kompozisyon, oran-orantı, ışık-gölge, hareket, bütünlük, denge gibi eleman ve ilkeleri temel alarak görsel algının geliştirilmesi çalışmaları, çizgisel olarak ifadelendirilmesi amaçlanır. |
İçeriği | Desen dersi kapsamında öğrencinin doğru görmeye dayalı herhangi bir nesneyi veya modeli kavrayarak kurşun kalem, füzen, çini mürekkebi v. b. malzemelerle kâğıda çizgisel olarak aktarabilmesinin alt yapısı oluşturulacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Araç-gereç tanıma, teknik bilgi ve beceri kazanma. |
2 | Araştırma ve incelemelerle gözlem yapma becerisini geliştirme |
3 | Desenin heykel sanatındaki yeri ve önemini açıklama. |
4 | Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan, görme, algılama ve çizgi ile ifade etmeyi açıklama. |
5 | Deseni oluşturan elemanları (çizgi, nokta, biçim, hareket, kompozisyon, ritim, denge, espas) tanımlama. |
6 | Desen çiziminde bütün parça ilişkisini geometrik formlar içinde gösterme. |
7 | Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensiplerini uygulayabilme. |
8 | Herhangi bir mekânda, bir nesneyi açık-koyu değerleriyle yansıtılabilme. Sanatsal bakışını geliştirme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders yöntemi hakkında bilgi verilmesi. Kullanılacak malzemelerin tanıtılması ve temininin istenmesi. | Tanışma, ders yöntemi hakkında bilgiverilmesi, derste kullanılacak malzemelerin tanıtılması ve istenmesi. |
2 | Desen-form hakkında bilgilendirme. ( Oran-orantı, Kompozisyon ) | |
3 | Model (figür) hakkında bilgilendirme | Model (figür) hakkında bilgilendirme |
4 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
5 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
6 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
7 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
10 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
11 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
12 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
13 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
14 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
15 | Canlı model çizimi | Canlı model çizimi |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Önce Desen Sonra Desen | ||
2 | Desen | ||
3 | Karakalem Resim | ||
4 | Çizim ve tasarım | ||
5 | İnsan anatomisi | ||
6 | Desen Teknik ve Malzemeleri | ||
7 | Çizginin Gücü | ||
8 | Tüm Yönleriyle Çizim Sanatı |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Araç-gereç tanıma, teknik bilgi ve beceri kazanma. | 2͵3 | 1͵2 |
2 | Araştırma ve incelemelerle gözlem yapma becerisini geliştirme | 3͵4͵5 | 1͵2 |
3 | Desenin heykel sanatındaki yeri ve önemini açıklama. | 3 | 1͵2 |
4 | Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan, görme, algılama ve çizgi ile ifade etmeyi açıklama. | 4 | 1͵2 |
5 | Deseni oluşturan elemanları (çizgi, nokta, biçim, hareket, kompozisyon, ritim, denge, espas) tanımlama. | 4 | 1͵2 |
6 | Desen çiziminde bütün parça ilişkisini geometrik formlar içinde gösterme. | 4 | 1͵2 |
7 | Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensiplerini uygulayabilme. | 4 | 1͵2 |
8 | Herhangi bir mekânda, bir nesneyi açık-koyu değerleriyle yansıtılabilme. Sanatsal bakışını geliştirme. | 1͵4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
75 |