Ders Bilgileri
MODELAJ V | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK371 | Güz | 4 | 4 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Mustafa YÜKSEL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencinin figüratif çalışmalarıyla ilgili bilgi becerisini arttırmak,heykelin temel öğelerini bağlamında heykelin olanaklarını fark etmesini sağlamayı amaçlar |
İçeriği | Hareket, oran, kitle, ışık, boşluk, mekan, kalıplama, konulu büst, kavramlaştırma ve heykel dilinde ifade etme.Türk ve yabancı heykeltraşlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modelaj çalışması için gereli ekipmanları tanır ve kullanabilir. |
2 | Modelin pozuna göre armatürü ve iskeleti hazırlayabilir |
3 | Modelaj kilini anatomik yapıya göre plastize eder. |
4 | Hareketleri doğru saptayabilir anatomik yapısını oluşturabilir. |
5 | Etüt edilenmodelin karakteristik özelliğini aktarabilir. |
6 | Işık, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarını model üzerinde çözümleyebilir. |
7 | Modelin karakterine göre birimleri arasında ilişkilendirme yapabilir. |
8 | Cumhuriyet dönemi Türk heykel sanatçıları hakkında bilgi verebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve amacı 14 haftalık ders programıyla açıklanır. Öğrencinin figüratif çalışmalarını güçlendirmek ve heykel problemetiği içinde figuratif sanatı anlaması açısından modelaj çalışmalrına devam edilir. modelin pozu saptanır,desenleri çizilir, armatür ve iskelet kurulur, modle çalışmasına başlanır. | Türk ve yabancı heykeltraşların listesi öğrenciye verilir,öğrenci sayısına göre sunum tarihleri ve zamanları belirlenir. kaynaklar verilir.(sunum final notunu etkiler). |
2 | Çalışmada hareket, oran ve karakterin kitlesel olarak algılanması ve aktarılması amaçlanır. Canlı modelden çalışmaya devam edilir. | Işı, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarının aktarılması. İlk sunumlar için seçilen sanatçılar gözden geçirilir ve eksikler tamamlanır. |
3 | Modelle ilgili karakter, form araştırmalarının doğruluğu anatomik bakımından kontrol edilir gerekli müdahale ve uygulamalar yaptırılır.öğrencinin kil ile olan diyaloğu saptanarak tarzı üzerinde katkı sağlanır | Seçilen sanatçıların sunumuna başlanır (öğrenci sayısına göre zaman ve sayı belirlenecek) |
4 | Modelaj aşamaları devam eder, gerkli bilgiler teorik ve uygulamalı olarak verilir. | Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
5 | Son haftada detaylar, yerleştirilir, modelin karakterine göre orantılarının doğruluğuna bakılır ve sonuçlandırılır. Çalışma üzerinde tartışılır. Fotoğrafı en az 5 açıdan çekilir. | Heykelde boşluk hakkında bilgi verilir. Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
6 | İkinci çalışmaya başlanır, 2. modelaj çalışması için modele poz verilir ve öğrenci teknik işlemleri kendisi yapar,modelin desenleri çizilir. | Heykelde ritim hakkında bilgi verilir |
7 | Modelaja devam edilir, algılama ve aktarma problemlerinde teknik ve teorik bilgiyle desteklenir. | Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
8 | ARA SINAV- Öğrencilerin yaptıkları değerlendirilir. | Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
9 | Detay çalışmalarına devam edilir ve çalışma sonlandırılır. en az 5 açıdan fotoğrafı çekilir. | figüratif sanat hakkında öğrenci bilgilendirilir. Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
10 | Modelin duruşu belirlenir, iskelet ve armatür hazırlanır. | Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
11 | 2. çalışmanın 2. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir.tespit edilen eksiklikler tekrar uygulamalı olarak gösterilir. | Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
12 | Tespit edilen eksiklikler tekrar uygulamalı olarak gösterilir.Modle etme süreçlerinde kil dokusu hakkında uygulamalı bilgi verilir. | Sanat tarihinden tanımlar yapılır örneklendirilir. |
13 | 2. çalışmanın 4. ve 5. haftasında yapılan uygulamaların kendisi tarafından yapılması beklenir, tespit edilen eksiklikler tekrar uygulamalı olarak gösterilir, modle etme süreçlerinde kil dokusu ve bitiş hakkında uygulamalı bilgi verilir.Çalışmanın en az 5 açıdan fotoğrafı çekilir. | Tartışma, Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
14 | modle etme süreçlerinde kil dokusu ve bitiş hakkında uygulamalı bilgi verilir. Kulak, Ağız, Göz, Burun gibi uzuvlarda detay çalşması yapılır. | Tartışma, Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
15 | Bitiş hakkında uygulamalı bilgi verilir. Çalışmanın en az 5 açıdan fotoğrafı çekilir. | Tartışma, Seçilen sanatçıların sunumuna devam edilir. |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Modern heykel tarihi | ||
2 | İnternet | ||
4 | Sculpture Today | ||
4 | Sanat dergileri |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.53 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.15 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.07 | 2 | 1. Ara Uygulama |
4 | 0.08 | 2 | 2. Ara Uygulama |
5 | 0.08 | 4 | 1. Son Uygulama |
6 | 0.05 | 3 | 1. Ödev |
7 | 0.04 | 3 | 2. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modelaj çalışması için gereli ekipmanları tanır ve kullanabilir. | 2 | 2͵3͵4 |
2 | Modelin pozuna göre armatürü ve iskeleti hazırlayabilir | 2 | 3͵4 |
3 | Modelaj kilini anatomik yapıya göre plastize eder. | 2 | 1͵2͵5 |
4 | Hareketleri doğru saptayabilir anatomik yapısını oluşturabilir. | 2 | 1͵2͵5 |
5 | Etüt edilenmodelin karakteristik özelliğini aktarabilir. | 2 | 1͵2͵5 |
6 | Işık, gölge, boşluk, kitle, hareket, oran orantı kavramlarını model üzerinde çözümleyebilir. | 1 | 2͵3͵4͵5 |
7 | Modelin karakterine göre birimleri arasında ilişkilendirme yapabilir. | 2͵3͵6 | 1͵7 |
8 | Cumhuriyet dönemi Türk heykel sanatçıları hakkında bilgi verebilir. | 2͵3͵6 | 6͵7 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 2 | 6 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 1 | 4 | 4 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
150 |