Ders Bilgileri
SANAT TOPLUM BİLİMİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK363 | Güz | 2 | 0 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Melih Apa |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Toplumsal değişme ve modernleşme bağlamında Osmanlı-Türkiye’de özellikle plastik sanatlar /görsel sanatlar alanında analiz edilebilmesi |
İçeriği | Batılı olamayan toplumların modernleşme deneyimleri -Osmanlı-Türkiye Cumhuriyeti sürekliliğinde batılılaşma, modernleşme süreçleri -Modernleşme sürecinde yaşanan sorunların ve üretilen çözümlerin karakteristik yansımaları Türkiye’deki modernleşme ve sanat politikaları -Resim sanatı açısından modernleşme -Heykel açısından modernleşme -Modernleşme ve diğer görsel sanatlar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Batılı olamayan toplumların modernleşme deneyimlerinin özgünlüğüne dair bilgi sahibi olabilme |
2 | Osmanlı ve Türk modernleşme süreçlerine dair bilgi sahibi olabilme |
3 | Türk modernleşmesi ekseninde plastik sanatlardaki değişime dair bilgi sahibi olabilme |
4 | Türk modernleşmesi ekseninde çağdaş sanat pratiklerindeki değişime dair bilgi sahibi olabilme |
5 | Türk modernleşmesi ekseninde genel olarak sanata yaklaşıma dair bilgi sahibi olabilme |
6 | Türkiye’de modernleşme süreçleri ile sanat politikaları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme |
7 | Türk modernleşmesi kavramını modernleşme kavramı ile izah edebilme |
8 | Türk modernleşmesi kavramı bağlamında Türk sanatına ilişkin analizler yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Batılı olmayan toplumlar ve modernleşme süreci | Anlatım-soru-cevap |
2 | Osmanlı ve Türk modernleşmesi kavramları | Anlatım-soru-cevap |
3 | Oğuz Atay'ın "Tutunamayanlar" romanında yarattığı "Hüseyin Bezenel" karakteri üzerinden plastik sanatlar analizi | Anlatım-soru-cevap |
4 | Sosyolog Ahmet Sipahioğlu'nun "bezenel sendromu" analizi | Anlatım-soru-cevap |
5 | "Türkiye modernleşmesi" sürecinde Batı'da yaşananlar | Anlatım-soru-cevap |
6 | Batı sanatında 1. Dünya Savaşı ve sonrası paradigmatik dönüşümler | Anlatım-soru-cevap |
7 | Ara sınav | Yazılı |
8 | Marcel Duchamp'ın "Çeşme" adlı çalışmasının yarattığı yeni yol haritaları | Anlatım-soru-cevap |
9 | Marcel Duchamp'ın "Çeşme" adlı çalışmasının yarattığı yeni yol haritaları | Anlatım-soru-cevap |
10 | Akademi ve akademizm kavramlarının modern kurumlar bağlamında incelenmesi | Anlatım-soru-cevap |
11 | Akademi ve akademizm kavramlarının modern kurumlar bağlamında incelenmesi | Anlatım-soru-cevap |
12 | Türkiye'de görsel sanatlara 1980 sonrası yeni yaklaşımlar | Anlatım-soru-cevap |
13 | Türkiye'de görsel sanatlara 1980 sonrası yeni yaklaşımlar | Anlatım-soru-cevap |
14 | Sanat ve toplum ilişkilerine Türkiye'de genel geçer yaklaşımlar | Anlatım-soru-cevap |
15 | Sanat ve toplum ilişkilerine Türkiye'de genel geçer yaklaşımlar | Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kitap | Vera L. Zolberg, Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak, (Çev. Buket Okucu Özbay), Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2013 İstanbul. | Heinich, Nathalie. “Sanat Sosyolojisi” (La Sociologie de l'art, 2004), (Çev. Turgut Arnas) Bağlam Yayınları 2013 İstanbul |
2 | Kitap | Oğuz Atay. Tutunamayanlar, İletişim Yayınevi, 1990 İstanbul | |
3 | Kitap | Zygmunt Bauman. Yasa Koyucular ve Yorumcular 1987. (Çev. Kemal Atakay) Metis Yayınları, 1996, İstanbul | |
4 | Bildiri | Ahmet Sipahioğlu. Plastik Sanatlarda "Bezenel Sendromu". Çağdaş Teknoloji ve Sanat Sempozyumu bildirisi, Hacettepe GSF Yayınları, 1989 Ankara, s. 175-178 | |
5 | Kitap | Gombrich, E. H. Sanat ve Yanılsama (1956) (Çev. Ahmet Cemal), İstanbul: Remzi | |
6 | Kitap | Doğan Kuban. Türk ve İslâm Sanatı Üzerine Denemeler, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 1995 İstanbul | |
7 | Kitap | Ali Akay. Sanatın Sosyolojik Gözü, Bağlam Yay. 1999 İstanbul | |
8 | Kitap | John Berger. Sanat ve Devrim, (Çev. Bige Berker), Verso Yayınları, 1987, Ankara |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Batılı olamayan toplumların modernleşme deneyimlerinin özgünlüğüne dair bilgi sahibi olabilme | 7͵9 | 2 |
2 | Osmanlı ve Türk modernleşme süreçlerine dair bilgi sahibi olabilme | 7͵9 | 2 |
3 | Türk modernleşmesi ekseninde plastik sanatlardaki değişime dair bilgi sahibi olabilme | 7͵9 | 2 |
4 | Türk modernleşmesi ekseninde çağdaş sanat pratiklerindeki değişime dair bilgi sahibi olabilme | 7͵9 | 2 |
5 | Türk modernleşmesi ekseninde genel olarak sanata yaklaşıma dair bilgi sahibi olabilme | 7͵9 | 2͵3 |
6 | Türkiye’de modernleşme süreçleri ile sanat politikaları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | 7͵9 | 2͵3 |
7 | Türk modernleşmesi kavramını modernleşme kavramı ile izah edebilme | 7͵9 | 1 |
8 | Türk modernleşmesi kavramı bağlamında Türk sanatına ilişkin analizler yapabilme | 7͵9 | 1 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
50 |