Ders Bilgileri
FOTOĞRAFİ UYGULAMA I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK267 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Tuncay YÜCE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders; fotoğraf sanatının ve değişik fotoğrafik uygulamaların neler olduğunun gösterilmesi aracılığıyla öğrencilere kendilerine özgü fotoğrafik anlatım yöntemlerini kazandırmayı ve bunlar arasında kendilerine yakın gelen yaklaşımları benimsemeyerek fotoğraf çalışmaları oluşturmalarını amaçlamaktadır. |
İçeriği | Fotoğraf, fotoğraf sanatının tarihsel gelişimi, bir anlatım biçimi olarak fotoğraf ve uygulamaları, günümüzün farklı fotoğrafik uygulama yöntemleri, günümüz sanatsal üretim pratiği içerisinde fotoğraf sanatının gelmiş olduğu yer, vb. gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Fotoğraf sanatını tarihsel gelişlimi içerisinde tanıyarak fotoğraf sanatının ilk örnekleri hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Fotoğraf sanatının farklı dönemlerinde ortaya çıkan fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Fotoğraf sanatının anlatım araçlarını tanıyıp bir fotoğraf için hangi unsurların birincil, hangilerinin ikincil derecede öneme sahip olduğunu tanımlayabilir. |
4 | Fotoğraf sanatına özgü anlatım biçimlerini kullanarak fotoğraf sanatının diğer sanat dallarıyla olan etkileşimini tanır. |
5 | Durağan görüntünün doğasını görerek, bu görüntünü farklı yöntemlerle bir fotoğraf uygulaması yapabilir. |
6 | Farklı fotoğrafik yöntemlerin kullanılması dolayısıyla oluşturulmuş fotoğrafları görerek değerlendirmeler yapabilir. |
7 | Güncel sanatsal üretim pratiği çerisinde fotoğrafik uygulamaların yeri konusunda bilgi sahibi olur. |
8 | Kendine özgü fotoğrafik yaklaşımları geliştirerek bunlar arasında kendi fotoğraflarını gerçekleştirebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Fotoğraf nedir? Fotoğrafı oluşturan öğeler nelerdir? Bu ve benzeri konular eşliğinde fotoğrafın temel konularına bir giriş yapılır. | Anlatım |
2 | Fotoğraf sanatının ilk yılları, genel bir fotoğraf sanatı tarihi, fotoğraf sanatının ortaya çıkışı ana hatları ile işlenir. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
3 | Fotoğraf makineleri; kullandıkları filmin boyutlarına göre, bakaç sistemlerine göre, netleme sistemlerine göre ve kayıt sistemlerine göre olmak üzere incelenir. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
4 | Fotoğraf makinelerinin parçaları; objektif, diyafram, pozometre, vb. gibi öğrencilere tanıtılır. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
5 | Gelinen noktada görseller aracılığıyla konular desteklenir. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
6 | Fotoğraf makinesi objektiflerinin ayrıntılı bir değerlendirmesi yapılır. Özellikleri ve odak uzaklıklarına göre sınıflandırılması (normal, geniş açı, dar açı, zoom objektifler). | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
7 | Diyafram değerleri, alan derinliği, diyafram değerleri ve örtücü değerleri ilişkisi, vb. konular incelenir. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fotoğraf ve ışık; ışığın temel prensipleri, ışığın özellikleri, vb. gibi konular üzerinden örneklerle ayrıntılı bir biçimde işlenir. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
10 | Fotoğraf ve kompozisyon; çerçeveleme, ilgi merkezi, belirginlik, bakış açısı, bakış yüksekliği, yalınlık, gibi konular incelenir. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
11 | Fotoğraf ve kompozisyon konusuna devam edilir | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
12 | Fotoğraf ve kompozisyon konusu ile ilgili örneklerle genel bir değerlendirme yapılır. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
13 | Öğrencilere, gelinen bu noktada fotoğraf çekim teknikleri hakkında bir ön bilgi verilir. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
14 | Farklı fotoğraf çekim teknikleri ile oluşturulmuş fotoğraflar eşliğinde konunun incelenmesine devam edilir. Öğrencilerden belirlenen bir konu çerçevesinde bu haftaya kadar gelinen noktada bir proje (yazılı ya da uygulamalı) hazırlamaları istenir. | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
15 | Projelerin genel bir değerlendirmesi yapılır | Sunum, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | AKBAŞ Faruk, İKİZLER Emre. Fotoğraf Teknik Okumaları. Say Yayınları, İstanbul, 2006 | ||
2 | KALFAGİL Sabit. Kompozisyon. Fotoğrafevi Yayınları, İstanbul, 2007. | ||
3 | KANBUROĞLU Özer. Dijital Fotoğrafta Yaratıcı Teknikler. Say Yayınları, İstanbul, 2010. | ||
4 | SONTAG Susan. Fotoğraf Üzerine. Altıkırkbeş Yayınları, İstanbul, 1999. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Fotoğraf sanatını tarihsel gelişlimi içerisinde tanıyarak fotoğraf sanatının ilk örnekleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5͵6͵7 | 1 |
2 | Fotoğraf sanatının farklı dönemlerinde ortaya çıkan fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi sahibi olur. | 5͵6͵7 | 1 |
3 | Fotoğraf sanatının anlatım araçlarını tanıyıp bir fotoğraf için hangi unsurların birincil, hangilerinin ikincil derecede öneme sahip olduğunu tanımlayabilir. | 5͵6͵7 | 1͵2 |
4 | Fotoğraf sanatına özgü anlatım biçimlerini kullanarak fotoğraf sanatının diğer sanat dallarıyla olan etkileşimini tanır. | 5͵6͵7 | 1͵2 |
5 | Durağan görüntünün doğasını görerek, bu görüntünü farklı yöntemlerle bir fotoğraf uygulaması yapabilir. | 8͵9͵11 | 1͵2 |
6 | Farklı fotoğrafik yöntemlerin kullanılması dolayısıyla oluşturulmuş fotoğrafları görerek değerlendirmeler yapabilir. | 8͵9͵11 | 1͵2͵3 |
7 | Güncel sanatsal üretim pratiği çerisinde fotoğrafik uygulamaların yeri konusunda bilgi sahibi olur. | 8͵9͵11 | 1͵2͵3 |
8 | Kendine özgü fotoğrafik yaklaşımları geliştirerek bunlar arasında kendi fotoğraflarını gerçekleştirebilir. | 5͵6͵7͵8͵9͵11 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
50 |