Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ESTETİK I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK261 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Aynur YURTSEVER
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Estetiğin problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat , sanat eserleriyle ve estetik değerlerle ilgili tartışmalara katılmak
İçeriği Güzelliğin doğası, sanat ve yaratıcılık, klasik felsefede güzellik ve sanat, Sanat, bilim ve felsefe, Klasik felsefede güzellik ve sanat; Estetiğin güzelin bir bilimi olarak kuruluşu

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme
2 Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşleri öğrenip aktarabilme
3 Estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme
4 Ustalık (tekhne) olarak sanat ile yaratıcılık olarak sanatın farkını görebilme
5 Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme
6 Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme
7 Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme
8 Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Estetiğe Giriş: Klasik ve Modern Felsefede Estetik Kavramı Anlatım, tartışma
2 Estetiğin Problem Alanı ve Temel Kavramları Anlatım, tartışma
3 Genel Olarak Sanat:Objeler, Süjeler, Etkinlikler -Sanatsal Yaratma Etkinliği ve Objeleri Anlatım, tartışma
4 Sanat ile Bilim ve felsefe Arasındaki Farklar. Sanat ile Günlük Yaşam Arasındaki Farklar Anlatım, tartışma
5 Sanat Yapıtlarının Etkisi Anlatım, tartışma
6 Estetik Değere İlişkin Öznelci ve Nesnelci Görüş Anlatım, tartışma
7 Grek Felsefesinde Sanat ve Güzellik I Anlatım, tartışma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Grek Felsefesinde Sanat ve Güzel kavramı II Anlatım, tartışma
10 Antikçağ Yunan Kültüründe ve Felsefesinde “Tekhne” Kavramı. Aristoteles’in Madde ve Form Kuramı Anlatım, tartışma
11 Heidegger’in Grek Kültüründe Tekhne Kavramıyla İlgili Yorumu Anlatım, tartışma
12 Ortaçağ felsefesinde Sanat ve Güzellik I Anlatım, tartışma
13 Ortaçağ felsefesinde Sanat ve Güzellik II Anlatım, tartışma
14 Modern Felsefenin Özellikleri Anlatım, tartışma
15 Modern Estetiğe giriş Anlatım, tartışma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Marc Jimenez, Estetik Nedir? Doruk Yay. ,İstanbul, 2008 Terry Eagleton, Estetiğin İdeolojisi,Sarmal yay., 1995
2 Umberto Eco, Sanat ve Güzellik: Ortaçağ Estetiğinde, Can yay., 1998 Nejat Bozkurt, Sanat ve estetik Kuramları, Asa Yay.
3 Umberto Eco, Güzelliğin Tarihi, (Çev. Ali Cevat Akkoyunlu) Doğan Kitap Yay. İst. 2016 Hülya Yetişken, Estetiğin ABC’si, Say yay., 2009
4 İsmail Tunalı, Grek Estetiği,Remzi, 1996
5 Peter de Bolla, Sanat ve Estetik, (Ç.Kubilay Koş) Ayrıntı Yay. ,2001
6

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme 1 1͵2
2 Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşleri öğrenip aktarabilme 1 1͵2
3 Estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme 1͵3 1͵2
4 Ustalık (tekhne) olarak sanat ile yaratıcılık olarak sanatın farkını görebilme 1 1͵2
5 Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme 12 1͵2
6 Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme 3 1͵2
7 Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme 1 1͵2
8 Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme 2 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 2 2 4
15 Son Sınav 1 1 1
50