Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK265 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Mahmut SONGÜL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı, 3 boyutlu bilgisayar modellerinin nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğretmek ve 3Ds Max programı kullanarak 3 boyutlu eğitim içeriği geliştirmek. Ayrıca Photoshop programı ile hazırlanan 3 boyutlu tasarımların sunumunu hazırlamak.
İçeriği 3Ds Max ile 3 boyutlu model ve animasyon oluşturma mantığını açıklayabilme 3Ds Max menülerini ve menülerin özelliklerini öğrenebilme. 3 boyutlu modelleme tekniklerini arasındaki farkları öğrenebilme ve modelleme. 3Ds Max programını kullanarak 3 boyutlu gerçekçi eğitim materyali hazırlama. Photoshop'a giriş ve kullanım alanları. Photoshop menüleri ve özlellikleri. Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 3Ds Max ile 3 boyutlu model ve animasyon oluşturma mantığını açıklayabilme
2 3Ds Max menülerini ve menülerin özelliklerini öğrenebilme
3 3 boyutlu modelleme tekniklerini
4 3Ds Max programını kullanarak modelleme ve 3 boyutlu gerçekçi eğitim materyali hazırlama
5 Photoshop'a giriş ve kullanım alanları
6 Photoshop menüleri ve özlellikleri
7 Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
4 Eğrilerle modelleme, 2 boyutlu nesnelerin alt nesneleri ile çalışma
1 Eğitimde 3 boyutlu model ve animasyona giriş.
2 3Ds Max programının temelleri, 3Ds Max programının menülerinin anlatılması, 3Ds Max te çalışma sahnelerinin kullanılması
3 3 boyutlu modelleme temelleri, farklı modelleme yöntemlerinin özelliklerini açıklama
5 Poligon modelleme tekniği, modelleme çizgileri, düzenleyicilerin kullanımı
6 Poligon modelleme tekniği, modelleme çizgileri, düzenleyicilerin kullanımı
7 Ara Sınav
8 Poligon modelleme tekniği, modelleme çizgileri, düzenleyicilerin kullanımı
9 Materyal temelleri ve kullanımı
10 Materyalin modele uygulanması.
11 Kamera oluşturma ve görüş açısını ayarlama
12 Sahne ışık ayarları ve render.
13 Photoshop'a giriş ve kullanım alanları.
14 Photoshop menüleri ve özlellikleri.
15 Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması.
16 Final sınavı.

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 3Ds Max ile 3 boyutlu model ve animasyon oluşturma mantığını açıklayabilme
2 3Ds Max menülerini ve menülerin özelliklerini öğrenebilme
3 3 boyutlu modelleme tekniklerini
4 3Ds Max programını kullanarak modelleme ve 3 boyutlu gerçekçi eğitim materyali hazırlama
5 Photoshop'a giriş ve kullanım alanları
6 Photoshop menüleri ve özlellikleri
7 Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 2 2
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
50