Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ SOSYOLOJİ KURAMLARI VE SANAT I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK465 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Melih APA |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | 20.yüzyılda yaygınlık kazanan sosyolojik yaklaşımları sanat kuramı ve pratikleri üzerinden okunabilmesini sağlamak amaçlanmaktadır |
İçeriği | Sosyolojik yaklaşımlardaki değişim süreçleri Sosyal Kuram ve eleştirisi -Pozitivist anlayışın eleştirisi -Anlamacı yaklaşım -Modern toplum eleştirisi -I.Dünya Savaşı ve modern toplumun bunalımı -Savaş sonrasında modern sanat |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | 20 yüzyılın sosyolojik kuramlarının temel sayıtlılarının bilgisine sahip olabilme |
2 | 20 yüzyılın sosyolojik kuramlarının değişim süreçlerini tanımlama |
3 | Bilimsel düzeydeki değişimlerle sosyolojik kuram arasında ilişki kurabilme |
4 | Toplumsal değişim süreçleriyle sosyolojik kuram arasındaki değişimi ilişkilendirebilme |
5 | Sosyolojik kuramdaki değişimleri sanat kuramıyla birlikte değerlendirebilme |
6 | Sosyolojik kuramdaki değişimi sanatsal patrikler üzerinden okuyabilme |
7 | Modern sanatın farklı eğilimlerini toplumsal değişim süreçleriyle ilişkilendirebilme |
8 | Disiplinler arası düzeyde sanat ve toplumsal bağlam ilişkisini günümüz çerçevesinde açıklayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sosyolojik kuramda değişim ana çizgiler | Anlatım-soru cevap |
2 | Sosyolojik kuramda değişim ana çizgiler | Anlatım soru cevap |
3 | Pozitivist kuramın eleştirisi | Anlatım soru cevap |
4 | Anlamacı yaklaşım | Anlatım soru cevap |
5 | Modernliğin sonuçları | Anlatım soru cevap |
6 | Modernliğin sonuçları | Anlatım soru cevap |
7 | Ara sınav | Yazılı |
8 | I.Dünya Savaşı ve modern toplumun bunalımı | Anlatım soru cevap |
9 | Modern sanatın toplumsal düzeyde tepkisi | Anlatım soru cevap |
10 | II.Dünya Savaşı ve modernliğin yeniden inşası | Anlatım soru cevap |
11 | Modern sanatta değişim süreci | Anlatım soru cevap |
12 | Modern sanat imgelerinde değişim | Anlatım soru cevap |
13 | Modern sanat imgelerinde değişim | Anlatım soru cevap |
14 | Modern sanat imgelerinde değişim | Anlatım soru cevap |
15 | Modern sanat imgelerinde değişim | Anlatım soru cevap |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kitap | Yılmaz, M.(2005). Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ankara: Ütopya Yayıncılık | Bozkurt, V.(2009). Değişen Dünyada Sosyoloji, Bursa:Ekin Yayıncılık 4.Basım |
2 | Kitap | İpşiroğlu, N., İpşiroğlu, M. (1993). Sanatta Devrim, İstanbul: Remzi Kitabevi 3.Baskı | |
3 | Kitap | Slattery, M.(2007). Sosyolojide Temel Fikirler (yayına haz. Ümit Tatlıcan, Gülhan Demiriz), İstanbul: Sentez Yayıncılık |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.3 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.1 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | 20 yüzyılın sosyolojik kuramlarının temel sayıtlılarının bilgisine sahip olabilme | 1͵5͵6 | 1͵2 |
2 | 20 yüzyılın sosyolojik kuramlarının değişim süreçlerini tanımlama | 1͵5͵6 | 2͵3 |
3 | Bilimsel düzeydeki değişimlerle sosyolojik kuram arasında ilişki kurabilme | 1͵5͵6 | 2͵3 |
4 | Toplumsal değişim süreçleriyle sosyolojik kuram arasındaki değişimi ilişkilendirebilme | 1͵5͵6 | 2͵3 |
5 | Sosyolojik kuramdaki değişimleri sanat kuramıyla birlikte değerlendirebilme | 1͵5͵6 | 1͵3 |
6 | Sosyolojik kuramdaki değişimi sanatsal patrikler üzerinden okuyabilme | 1͵5͵6 | 1͵3 |
7 | Modern sanatın farklı eğilimlerini toplumsal değişim süreçleriyle ilişkilendirebilme | 1͵5͵6 | 1 |
8 | Disiplinler arası düzeyde sanat ve toplumsal bağlam ilişkisini günümüz çerçevesinde açıklayabilme | 1͵5͵6 | 1 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |