Ders Bilgileri
SANAT FELSEFESİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK461 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör. Aynur YURTSEVER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sanat felsefesinin problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat ve sanat eserleriyle ilgili tartışmalara katılmak |
İçeriği | Sanat felsefesi alanına giren problemler, bu problemlerin tarihi ve bugünkü durumu. Sanat felsefesi ve estetik |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sanat felsefesi ve estetik arasındaki ayrım ve farkları görebilme |
2 | Sanat felsefesinin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilir |
4 | Sanat felsefesinin problemleri hakkında yorum yapabilme |
5 | Sanat problemleri hakkındaki felsefi düşünceler arasında bağlantıları ve ayrımları kavrayabilme |
6 | Sanata felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilme. |
7 | Çağdaş sanata ve problemlerine ilişkin farkındalık kazanabilme |
9 | Sanat ve sanat eserleri hakkındaki tartışmalara katılabilme |
10 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sanat Felsefesinin konusu olarak sanatın neliği | Anlatım, tartışma |
2 | Sanat felsefesinin ana problemleri | Anlatım, tartışma |
3 | Sanatın değerlerle ve insan problemleriyle ilişkisi | Anlatım, tartışma |
4 | Bir varlık alanı olarak sanat | Anlatım, tartışma |
5 | Bir bilgi alanı olarak Sanat I | Anlatım, tartışma |
6 | Bir bilgi alanı olarak Sanat II | Anlatım, tartışma |
7 | Felsefe tarihinde sanatın neliğine ilişkin görüşler I : Taklit ve temsil olarak sanat. Sanatsal temsilin İşlevi | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı sınav |
9 | Görsel ve edebi sanatlarda temsil sorunu | Anlatım, tartışma |
10 | Lukacs'ın mimesis teorisinde görünüşün ve özün birliği olarak sanat I | Anlatım, tartışma |
11 | Lukacs'ın mimesis teorisinde görünüşün ve özün birliği olarak sanat II | Anlatım, tartışma |
12 | Lukacs'ın modern sanat eleştirisi | Anlatım, tartışma |
13 | Adorno'nun estetik teorisinde mimesis kavramı I | Anlatım, tartışma |
14 | Adorno'nun estetik teorisinde mimesis kavramı II | Anlatım, tartışma |
15 | Walter Benjamin : Sanat eserinin doğası | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav | Yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Aristoteles, Poetika, Remzi Kit. İst. 1963. | Nejat Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Sentez yay. İstanbul,, 2014 | |
2 | G. Lukacs, Estetik I,II, III (seçme bölümler), Payel Yay. 1988 | İsmail Tunalı, Sanat Ontolojisi, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 2002 | |
3 | G.Lukacs, Çağdaş Gerçekçiliğin Anlamı, Payel Yay.1985/ | ||
4 | Onur Bilge Kula - Marx, Benjamin, Adorno; Sanat Ve Edebiyat, Türkiye İş Bankası Yay., İst., 2013 | ||
5 | Taylan Altuğ, Son Bakışta Sanat, YKY, İstanbul,2012 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sanat felsefesi ve estetik arasındaki ayrım ve farkları görebilme | 1͵2͵5 | 1͵2 |
2 | Sanat felsefesinin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilir | 1͵2 | 1͵2 |
4 | Sanat felsefesinin problemleri hakkında yorum yapabilme | 1͵2͵3 | 1͵2 |
5 | Sanat problemleri hakkındaki felsefi düşünceler arasında bağlantıları ve ayrımları kavrayabilme | 1͵2͵3 | 1͵2 |
6 | Sanata felsefeyle bakmanın sağladığı olanakları görebilme. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
7 | Çağdaş sanata ve problemlerine ilişkin farkındalık kazanabilme | 1͵5 | 1͵2 |
9 | Sanat ve sanat eserleri hakkındaki tartışmalara katılabilme | 3 | 1͵2 |
10 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme | 14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |