Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GÖRSEL KÜLTÜR I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK143 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.Yıldız ÖZFIRAT
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Sanat ve tasarım alanlarından seçilmiş örnekler ile süreli etkinliklerden işleri inceler. Avangart sanat hareketleri ve bu hareketlerin güncel/çağdaş sanata etkilerini, sanatın/sanatçının işlevini ve görsel imgeler karşısındaki seyircinin konumunu görsel kültür bağlamında değerlendirmek ve tartışmaya açmaktır.
İçeriği

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Görsel Kültürün kapsamı ve konularını bilir
2 15. ve 17. Yüzyıllar arası sanatta dönüşüm ve başkalaşımlar bağlamında kültürel üretimleri bilir
3 sanat, sanatçı ve tasarımcı ilişkisini bilir.
4 Kültür-insan-sanat bağlamında görsel üretimini anlar ve anlamlandırır.
5 Modernizm öncesi üretimleri tanır, sınıflandırı ve bugünle bağlarını kurar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve giriş (Görsel Kültür dersinin tanıtımı ve amacı.) yüz yüze anlatım
2 Yaklaşım ve yöntemler, görsel kültürün kapsamı ve konuları.
3 Görsel Kültür kavramı, görsel ve kültürel olanın değerlendirilmesi.
4 Görsel Kültürün oluşması ve üretilmesi (ortaya çıkışı vs vs...)
5 Tarihten günümüze Görsel Kültür Üreticileri: Sanatçılar ve Tasarımcılar
6 15. ve 17. Yüzyıllar arası sanatta dönüşüm ve başkalaşımlar bağlamında kültürel üretim
7 Üretici olarak “Sanatçı”
8 Ara sınav
9 Göstergeden sanata... (Resim-Heykel bağlamında)
10 Görsel Kültürün tüketim biçimleri.
11 İmge yaratan sanat – görsel düşünme –
12 Yüksek kültürün sanata yaklaşımı
13 “Avangart” ve Sınıflı toplum
14 Sanayi devrimi dolayımında kültür-sanat-insan
15 19. Yüzyıl’da sanat – kültür ilişkisi
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kitap • Peter Bürger “Avangard Kuramı” İletişim yay.
2 Kitap • Haz. Necmi Zeka, “Postmodernizm: Habermas, Lyotrad, Jameson” YKY
3 Kitap • “Modernite versus Postmodernite” yay. haz. Mehmet Küçük Vadi/Toplum yay.
4 Kitap • David Harvey “Postmodernliğin Durumu” Metis.
5 Kitap • Hakkı Engin Giderer “Resmin Sonu” Ütopya
6 Kitap • Fotograf Ölmedi ama Tuhaf Kokuyor, Nazif Topçuoğlu
7 Kitap • Cinsellik Görsellik Pornografi, Hasan Bülent Kahraman
8 Kitap • Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Malcolm Barnard
9 Kitap • Popüler Kültür Çalışmaları, John Storey

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Görsel Kültürün kapsamı ve konularını bilir 1͵2͵4 1
2 15. ve 17. Yüzyıllar arası sanatta dönüşüm ve başkalaşımlar bağlamında kültürel üretimleri bilir 5 1
3 sanat, sanatçı ve tasarımcı ilişkisini bilir. 6 1͵2
4 Kültür-insan-sanat bağlamında görsel üretimini anlar ve anlamlandırır. 6 2
5 Modernizm öncesi üretimleri tanır, sınıflandırı ve bugünle bağlarını kurar. 3͵9 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
50