Ders Bilgileri
ÖLÇEKLİ MODELLEME II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK380 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Y.Doç:Dr Can Küçüktepepınar |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yaratım süreci içerisinde sanatsal duygu ve düşüncelerin nesnelleştirilmesi açısından sınırsız olanaklara sahip Alçı ile ölçekli şekillendirmenin heykel sanatın da teorik yapımını uygulama ve çeşitlerini öğretmek. |
İçeriği | Süreç içerisinde araştırma ve çalışmaları ile bilgi ve becerilerini geliştirerek bu yolla tasarım kabiliyetini ve gücünü oluşturarak çeşitli teknik-malzeme bilgileriyle iç mekan ve dış mekanlara yönelik olarak estetik-plastik iki ve üç boyutlu imgeler oluşturulmasına imkan sağlamak |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Alçı modelleme yöntemi ile ölçekli tasarım temel kavramları, tasarım ilkeleri, tasarım yaklaşımları ve ölçütleri tanımlayabilir. |
2 | Bilgisel Anlamda Doğa ya (Organik olana) gitmek, sentez ve analiz yapar ve mekansal sentezlemeyi açıklayabilir. |
3 | Heykel sanatında önemli olan Form ve Kompozisyon bilgilerini ile kavramsal yaklaşımlar, tasarım önerileri ve bakış açıları geliştirebilir. |
4 | Sanatta Oran-Orantı, bilgileri ile iç ve dış mekana yönelik olarak iki ve üç boyutlu tasarım maketi geliştirme konusunda ki bilgisini uygulamalı olarak yorumlar. |
5 | Sanatta Boşluk-Doluluk, bilgileri çerçevesinde tasarımların mekan içerisinde ve mekan dışında edindiği bilgileri projelendirip uygulayabilir. |
6 | Sanatta Işık -Gölge, bilgileri çerçevesinde tasarımların mekan içerisinde ve mekan dışında edindiği bilgileri projelendirip uygulayabilir. |
7 | İç-dış mekana göre ölçekli tasarım ve maket yapımı ve üç boyutlu çözme becerisine sahip olur ve aynı zamanda çizim ve kuru alçı maketlerle düşüncesini gerçekleştirebilir. |
8 | Çalışmalar süresince farkındalık olgusunu geliştirir ve çalışma disiplini kazanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Heykel Bölümünün Konu ile ilgili ana yönergesine bağlı kalarak dersin amaç ve kapsamı hakkında öğrenciyi genel olarak bilgilendirmek ve çalışma programı birlikte koordine etmek. | anlatım |
2 | Heykel sanatının temel biçimleme ve plastik yöntemleri/sorunlar(ışık-gölge, oran-orantı, boşluk-doluluk, hacim-kütle, iç mekan-dış mekan, balans (denge), ..vs gibi) ve de çözümleri ile birlikte yerli ve yabancı kaynaklardan bilgiler vermek ve çeşitli, zengin uygulama yöntemleri göstermek. Bununla birlikte öğrencinin Ölçekli Modellemeye uygun nasıl ve ne kıvamda alçı hazırlaması gerektiğini aynı zamanda uygun nasıl çalışma konstrüksonu hazırlaması gerektiğini de eş zamanlı olarak teorik ve pratik olarak göstermek | anlatım |
3 | Kullanılacak olan Alçı malzeme çeşitleri ile bunlara ait olanaklar hakkında eş zamanlı olarak teorik ve pratik/görsel bilgiler sunmak. | anlatım |
4 | İç ve dış mekana uygun olarak tasarlanacak olan çalışmalarını ölçekli modelleme yöntemi ile nasıl yapılması gereltiğine araştırma ve konsültasyonların gerçekleştirilmesi | anlatım |
5 | Ölçekli tasarım önerileri geliştirme (1/10) | anlatım |
6 | Kuru Alcı ile Ölçekli Modelleme yöntemi için doğadan tasarım çizimleri kesit ve görünüş önerileri geliştirme ve maket örnekleri gerçekleştirme (1/10) | anlatım |
7 | Ara Sınav ve sınav değerlendirmesi ve konsültasyon | |
8 | Kuru Alçıdan Ölçekli Modelleme yöntemiyle tasarıma yönelik uygulama önerileri çizimleri ve maket önerileri geliştirme (1/10) | anlatım |
9 | Kuru Alçıdan Ölçekli Modelleme yöntemiyle tasarıma yönelik uygulama önerileri çizimleri ve maket önerileri geliştirme (1/10) | anlatım |
10 | Kuru Alçıdan Ölçekli Modelleme yöntemiyle tasarıma yönelik uygulama önerileri çizimleri ve maket önerileri geliştirme (1/10) | anlatım |
11 | Kuru Alçı ile Ölçekli Modelleme üzerine gerçekleştirilen çalışma sürecine yönelik konsültasyon ve öneriler | anlatım |
12 | Ara Konsültasyon | anlatım |
13 | Kuru Alçı ile Ölçekli Modelleme üzerine gerçekleştirilen çalışma sürecine yönelik konsültasyon, öneriler ve araştırma konularının sunumu | anlatım |
14 | Kuru Alçı ile Ölçekli Modelleme üzerine gerçekleştirilen çalışma sürecine yönelik konsültasyon, öneriler ve araştırma konularının sunumu | anlatım |
15 | Proje ve Uygulamalara yönelik görüntüleme ve sunum yöntemleri | anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Üniversite kütüphanesinde ki konu ile ilgili tüm yerli ve yabancı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Alçı modelleme yöntemi ile ölçekli tasarım temel kavramları, tasarım ilkeleri, tasarım yaklaşımları ve ölçütleri tanımlayabilir. | 1͵2͵4͵9 | 1 |
2 | Bilgisel Anlamda Doğa ya (Organik olana) gitmek, sentez ve analiz yapar ve mekansal sentezlemeyi açıklayabilir. | 1͵2͵4͵9͵10 | 1 |
3 | Heykel sanatında önemli olan Form ve Kompozisyon bilgilerini ile kavramsal yaklaşımlar, tasarım önerileri ve bakış açıları geliştirebilir. | 1͵2͵4͵9 | 1 |
4 | Sanatta Oran-Orantı, bilgileri ile iç ve dış mekana yönelik olarak iki ve üç boyutlu tasarım maketi geliştirme konusunda ki bilgisini uygulamalı olarak yorumlar. | 1͵2͵4͵9 | 1 |
5 | Sanatta Boşluk-Doluluk, bilgileri çerçevesinde tasarımların mekan içerisinde ve mekan dışında edindiği bilgileri projelendirip uygulayabilir. | 1͵2͵4͵9 | 1͵2 |
6 | Sanatta Işık -Gölge, bilgileri çerçevesinde tasarımların mekan içerisinde ve mekan dışında edindiği bilgileri projelendirip uygulayabilir. | 1͵2͵4͵9 | 1͵2 |
7 | İç-dış mekana göre ölçekli tasarım ve maket yapımı ve üç boyutlu çözme becerisine sahip olur ve aynı zamanda çizim ve kuru alçı maketlerle düşüncesini gerçekleştirebilir. | 1͵2͵4͵9 | 1͵2 |
8 | Çalışmalar süresince farkındalık olgusunu geliştirir ve çalışma disiplini kazanır. | 1͵2͵4͵9 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 2 | 6 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 2 | 2 | 4 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 1 | 1 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
50 |