Ders Bilgileri
ESTETİK II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK262 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Aynur YURTSEVER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Güzelin bir bilimi olarak estetiğin temel kavram ve problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat , sanat eserleri ve estetik değerle ilgili tartışmalara katılmak |
İçeriği | Estetiğin güzelin bir bilimi olarak kuruluşu, Güzelliğin doğası, sanat ve yaratıcılık, modern estetik kuramlar; Modern sanat akımları ve felsefi temeller |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Modern estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme |
2 | Modern felsefedeki belli başlı estetik görüşleri açıklayabilme |
3 | Klasik ve modern felsefede güzellik ve sanat hakkındaki yaklaşım biçimleri arasında karşılaştırmalar yapabilme |
4 | Modern estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme |
6 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme |
7 | Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme |
8 | Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme |
9 | Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
10 | Croce Estetiği II | Anlatım, tartışma |
1 | Modern Estetiğe Giriş | Anlatım, tartışma |
2 | Modern Estetiğin Temel Kavram ve problemleri | Anlatım, tartışma |
3 | Klasik ve modern estetik yaklaşımlar arasınki farklılık | Anlatım, tartışma |
4 | Estetik kuramlar: Kant Estetiği I:Temelkavramlar | Anlatım, tartışma |
5 | Kant Estetiği II:Estetik Yargı Sorunu | Anlatım, tartışma |
6 | Kant Estetiği III | Anlatım, tartışma |
7 | Kant Sonrası Estetik: (19.yy )Schelling, Schopenhauer, Hegel | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | Yazılı Yoklama |
9 | Croce Estetiği I | Anlatım, tartışma |
11 | 20 Yüzyıl: - N.Hartmann:Estetik Değer Ve Etik Değer İlişkisi - R.Ingarden:"Sanatsal ve Estetik Değerler" | Anlatım, tartışma |
12 | 20 Yüzyıl: Sanat Akımları ve Felsefi Temeller | Anlatım, tartışma |
13 | Estetiğin Kötülenişi:Dada/Duchamp ve Sonrası | Anlatım, tartışma |
14 | Postmodernizm veSanat | Anlatım, tartışma |
15 | Peter Bürger:Avangard Kuramı | Anlatım, tartışma,metin okuma |
16 | Son Sınav | Yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | İsmail Tunalı, Estetik beğeni, Remzi, 2010 | Terry Eagleton, Estetiğin İdeolojisi,Sarmal yay., 1995 | |
2 | Marc Jimenez, Estetik Nedir? Doruk Yay. ,İstanbul, 2008 | Mehmet Yılmaz,Modernizmden postmodernizme sanat, Utopya yay. 2007 | |
3 | Taylan Altuğ, Kant Estetiği,Payel yay, İstanbul. | Nejat Bozkurt, Sanat ve estetik Kuramları, Asa Yay. | |
4 | Benedetto Croce, Estetik, (Çev. İsmail Tunalı) Remzi yay. İstanbul,1983 | ||
5 | Peter Bürger, Avangard kuramı, çev. Ali Artun , İletişim yay. 2001 | ||
6 | Taylan Altuğ, Son Bakışta Sanat, YKY, İstanbul, 2012 | ||
7 | Hegel, Estetik I, Çev: H. Hünler, T. Atuğ, Payel yay. İstanbul, 1994 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Modern estetiğin temel problemlerini ve bu konuda önerilen belli başlı çözümleri açıklayabilme | 1͵6 | 1͵2 |
2 | Modern felsefedeki belli başlı estetik görüşleri açıklayabilme | 1͵6 | 1͵2 |
3 | Klasik ve modern felsefede güzellik ve sanat hakkındaki yaklaşım biçimleri arasında karşılaştırmalar yapabilme | 1͵6 | 1͵2 |
4 | Modern estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme | 1͵4͵6 | 1͵2 |
6 | Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme | 7 | 1͵2 |
7 | Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme | 1͵4͵6 | 1͵2 |
8 | Çağdaş sanat akımlarının felsefi temellerini açıklayabilme | 1͵4͵6 | 1͵2 |
9 | Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme | 4͵5͵6 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
50 |