Ders Bilgileri
SİNEMA VE SANAT II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
HYK468 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | HYK 467 |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Tuncay YÜCE |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | - |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sinema sanatının günümüz koşullarında gelmiş olduğu noktada nasıl bir evrim içerisinde olduğu, hangi çağdaş yönelimler doğrultusunda yapıtlar verdiği belirlenerek, öğrencilere kendilerine özgü bir sinema sanatı anlayışı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçeriği | Bu ders; sinema sanatının günümüz sanat anlayışı içerisindeki yerini öğrencilere kavratmaya yöneliktir. Belgesel ve kurmaca ayrımı; belgesel sinemanın kendine özgü özellikleri; günümüz sanatında sinema sanatının yeri; günümüzün ‘yeni medya’ uygulamalarında sinema asnatının yeri vb. gibi konular bu dersin temel izleğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sanata genel bir bakışla sinema sanatının ortaya çıkmasını sağlayan gelişmeler eşliğinde sinema sanatının ilk yıllarını tanımlar. |
2 | Sinema sanatının diğer sanat dallarıyla olan etkileşimini tanıyarak, sinema sanatının kendine özgü anlatım biçimini tanıyacaktır. |
3 | Sinema sanatının yapım koşullarını tanımlar, sinema sanatında çalışan ekip ve ekipmanları açıklar. . |
4 | Sinema sanatının tarihsel gelişim sürecinde, gelmiş olduğu nokta dolayısıyla günümüz sinema sanatının durumu hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
5 | Sinema sanatının kendine özgü anlatım araçlarından haberdar olarak kendi bakış açısını yansıtabileceği bir çalışmanın hazırlığını (senaryo, kamera kullanımı, kurgu, vb.) yapabilecektir. |
6 | Kendini geliştirme olanağı bulduğunda kendi ilgi alanı doğrultusunda bir film ekibinde çalışabilecektir. |
7 | Sinema sanatının içerisinde yer alan film türleri ve bu türler arasındaki etkileşimi tanıyarak, bu türler arasında geçişler aracılığıyla günümüz sinema filmlerindeki çeşitliliği görebilecektir. |
8 | Günümüz sanatsal üretim sürecinde sinema sanatının anlatım özelliklerinin, güncel sanat yapıtlarındaki etkilerini görerek, bu konuda uygulamalar yapabilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Sinema sanatı; tanımı, tarihi, uygulayımı konuları (Fikir, Senaryo yazımı temel bilgiler) | Anlatım |
2 | Sinema sanatı; tanımı, tarihi, uygulayımı konuları (senaryo yazımında aşamalar- sinopsis, tretman, çevrim senaryosu yazımı) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
3 | Hazırlanan senaryolar üzerinde değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
4 | Sinema yapımında temel ilkeler (Film Çevrimi) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
5 | Film çevriminde aşamalar (Kameranın temel özellikleri) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
6 | Çekim aşaması (Çekim ölçekleri, planlar, kompozisyon, vb.) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
7 | Film yapım sonrası (Kurgu ve görsel efektler) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
8 | Film montajı, temel ilkeler (Masaüstü film montajı, kullanılan NLE programlardan örnekler), Ara Uygulama | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
9 | Film montajı, temel ilkeler (Masaüstü NLE programalama uygulayımı) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
10 | Bir uygulama projesi seçimi ve üzerinde değerlendirme (Konu seçimi) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
11 | Bir uygulama projesi seçimi ve üzerinde değerlendirme (Yazım aşaması) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
12 | Bir uygulama projesi seçimi ve üzerinde değerlendirme (Çekim aşaması) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
13 | Bir uygulama projesi seçimi ve üzerinde değerlendirme (Montaj aşaması) | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
14 | Örnek uygulamanın sunumu | Sunum |
15 | Tamamlanan projelerin ve dersin genel bir değerlendirilmesi | Anlatım, beyin fırtınası, tartışma |
16 | Son Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Adanır, O., Sinemada Anlam ve Anlatım, Alfa Basım ve Dağıtım, 2003, İstanbul. | ||
2 | Monaco, J., Bir Film Nasıl Okunur?, Oğlak Yayınları, 2001, İstanbul. | ||
3 | Coşkun, E., Dünya Sinemasında Akımlar, İzdüşüm Yayınları, 2003, İstanbul. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
2 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.2 | 13 | Dönem Ödevi |
4 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sanata genel bir bakışla sinema sanatının ortaya çıkmasını sağlayan gelişmeler eşliğinde sinema sanatının ilk yıllarını tanımlar. | 5͵6͵7 | 1͵2 |
2 | Sinema sanatının diğer sanat dallarıyla olan etkileşimini tanıyarak, sinema sanatının kendine özgü anlatım biçimini tanıyacaktır. | 5͵6͵7 | 1͵2 |
3 | Sinema sanatının yapım koşullarını tanımlar, sinema sanatında çalışan ekip ve ekipmanları açıklar. . | 5͵6͵7 | 1͵2͵3 |
4 | Sinema sanatının tarihsel gelişim sürecinde, gelmiş olduğu nokta dolayısıyla günümüz sinema sanatının durumu hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 5͵6͵7 | 1͵2͵3 |
5 | Sinema sanatının kendine özgü anlatım araçlarından haberdar olarak kendi bakış açısını yansıtabileceği bir çalışmanın hazırlığını (senaryo, kamera kullanımı, kurgu, vb.) yapabilecektir. | 8͵9͵11 | 1͵2͵3 |
6 | Kendini geliştirme olanağı bulduğunda kendi ilgi alanı doğrultusunda bir film ekibinde çalışabilecektir. | 8͵9͵11 | 1͵2͵3͵4 |
7 | Sinema sanatının içerisinde yer alan film türleri ve bu türler arasındaki etkileşimi tanıyarak, bu türler arasında geçişler aracılığıyla günümüz sinema filmlerindeki çeşitliliği görebilecektir. | 8͵9͵11 | 1͵2͵3͵4 |
8 | Günümüz sanatsal üretim sürecinde sinema sanatının anlatım özelliklerinin, güncel sanat yapıtlarındaki etkilerini görerek, bu konuda uygulamalar yapabilecektir. | 5͵6͵7͵8͵9͵11 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 7 | 14 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
50 |