Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

GÖRSEL KÜLTÜR II
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
HYK144 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.Yıldız Allahverdi
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Sanat ve tasarım alanlarından seçilmiş örnekler ile süreli etkinliklerden işleri, avangart sanat hareketleri ve bu hareketlerin güncel/çağdaş sanata etkilerini, sanatın/sanatçının işlevini ve görsel imgeler karşısındaki seyircinin konumunu görsel kültür bağlamında değerlendirmek ve tartışmaya açmaktır.
İçeriği

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 20. yüzyıl sanatını bilir.
2 Modern sanatla ortaya çıkan yeni durumları görsel kültürle ilişkilendirir.
3 Modernizm sonrası akımları bilir.
4 Modernizm Postmodernizm arasındaki ilişkiyi bilir.
5 Günümüz görsel kültürünü postmodernizm bağlamında değerlendirebilir
6 Günümüz sanatının görsel kültürle ilişkisini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 “Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünmek” yüz yüze anlatım
2 20. Yüzyıl başlarken... yüz yüze anlatım
3 Modernitenin Kültürel kanadı: Modernizm yüz yüze anlatım
4 Modernlik ve “Modern Hayatın Ressamı” yüz yüze anlatım
5 Post-modernizme doğru yüz yüze anlatım
6 Ara sınav
7 Avangarttan Neo-Avangarda kültürel öncü yüz yüze anlatım
8 Özgürleşme sürecinde sanat yüz yüze anlatım
9 Sanatın nesneden arın/dırıl/ması yüz yüze anlatım
10 Greenberg’in “Modernist resim”i yüz yüze anlatım
11 “Pür Sanat” düşüncesi (bir yanılgı mıydı?) yüz yüze anlatım
12 20. Yüzyıl sanatında yeni kavrayışlar I yüz yüze anlatım
13 20. Yüzyıl sanatında yeni kavrayışlar II yüz yüze anlatım
14 Bir durum olarak Postmodernite yüz yüze anlatım
15 Yeni Kültürel Zemin ya da Postmodernizm yüz yüze anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 kitap Peter Bürger “Avangard Kuramı” İletişim yay.
2 kitap Haz. Necmi Zeka, “Postmodernizm: Habermas, Lyotrad, Jameson” YKY
3 kitap “Modernite versus Postmodernite” yay. haz. Mehmet Küçük Vadi/Toplum yay.
4 kitap David Harvey “Postmodernliğin Durumu” Metis.
5 kitap Hakkı Engin Giderer “Resmin Sonu” Ütopya
6 kitap Fotograf Ölmedi ama Tuhaf Kokuyor, Nazif Topçuoğlu
7 kitap Cinsellik Görsellik Pornografi, Hasan Bülent Kahraman
8 kitap Popüler Kültür Çalışmaları, John Storey
9 kitap Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Malcolm Barnard

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 20. yüzyıl sanatını bilir. 2 1
2 Modern sanatla ortaya çıkan yeni durumları görsel kültürle ilişkilendirir. 6 1
3 Modernizm sonrası akımları bilir. 4 1͵2
4 Modernizm Postmodernizm arasındaki ilişkiyi bilir. 5͵9 1͵2
5 Günümüz görsel kültürünü postmodernizm bağlamında değerlendirebilir 3͵4͵8 2
6 Günümüz sanatının görsel kültürle ilişkisini bilir. 4͵11 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 2 2
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 2 2
50