Ders Bilgileri
DESEN-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER126 | Bahar | 1 | 3 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Yıldız Allahverdi |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Gözlem, anlama gücü, duyum, sezgi, izlenim ve etkileşim açısından başarılı bir bütünlük meydana getirebilme için pek çok desen çizdirmek ve desen I de öğrenilen tekniklerin geliştirilmesine yönelik çalışmalar sürdürülür. |
İçeriği | Perspektif görünümde oran-orantı, anatomi, pozisyon ve hareket anlama. Uygulama (nesne ortamında parçalar); doğal formları sanatsal gözlem yöntemleri, perspektif öğrenme, hareket, oran-orantı, hacim öğrenme, alan dokuları. Geometrik objeler ve Tors, büst, kurgulu kompozisyon ile canlı model çizimleri oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Bir formu iki boyutlu düzlem üzerinde betimler. |
2 | Desen çizer. |
3 | Gözlem, anlama gücü, duyum, sezgi, izlenim, esinlenme ve etkileşim açısından başarılı bir bütünlük oluşturur. |
4 | Matematik, fizik gibi derslerde teorik olarak edindiği bilgiyi görsel algı yoluyla inceler, geometrik çözümleme yapar, uygular. |
5 | Düşünceden üretime kadar olan süreç içerisinde çizgi ile açıklar. |
6 | Yaratıcı düşünceyi görsel etkiye dönüştürür. |
7 | Taslak, plan, kesit ve tasarımlarını ortaya çıkarmakta kullanabilecektir. Alanına yönelik üç boyutlu programlarında tasarımlarını oluşturur. |
8 | Desenin en basit eylemi olan duygularla anlatımı kazanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Simetrik ve asimetrik nesne ve obje kompozisyonları, Geometrik formlar üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
2 | Simetrik ve asimetrik nesne ve obje kompozisyonları, Geometrik formlar üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
3 | Simetrik ve asimetrik nesne ve obje kompozisyonları, Geometrik formlar üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
4 | Simetrik ve asimetrik nesne ve obje kompozisyonları, Geometrik formlar üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
5 | Simetrik ve asimetrik nesne ve obje kompozisyonları, Geometrik formlar üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
6 | Simetrik ve asimetrik nesne ve obje kompozisyonları, Geometrik formlar üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
7 | Simetrik ve asimetrik nesne ve obje kompozisyonları, Geometrik formlar üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
8 | Ara Sınav | Uygulama |
9 | Tors, büst ve Geometrik objelerle kurgulu form kompozisyonları ile canlı model üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
10 | Tors, büst ve Geometrik objelerle kurgulu form kompozisyonları ile canlı model üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
11 | Tors, büst ve Geometrik objelerle kurgulu form kompozisyonları ile canlı model üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
12 | Tors, büst ve Geometrik objelerle kurgulu form kompozisyonları ile canlı model üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
13 | Tors, büst ve Geometrik objelerle kurgulu form kompozisyonları ile canlı model üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
14 | Tors, büst ve Geometrik objelerle kurgulu form kompozisyonları ile canlı model üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
15 | Tors, büst ve Geometrik objelerle kurgulu form kompozisyonları ile canlı model üzerinden (ölçülendirme, hareket, açı, oran-orantı kurma, ışık-gölge, açıklık-koyuluk, kontur) desen çizimi. | Teorik ve uygulama |
16 | Son Sınav | Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | 50cm x 70 cm drawing paper ( 125 gr.) HB, B, B2 çizim kalemi, Silgi, Maket bıçağı | Ders Malzemeleri | |
2 | Desen Çizim Kitapları | Yardımcı el kitapları | Üniversite Kütüphanesi Güzel Sanatlar Fakültesi Kitaplığı |
3 | Desen Sanatı I-II | Yardımcı el kitapları | Nurdan KARASU GÖKÇE, Nazım MEHMET |
4 | Perspektif Sanatı | Yardımcı el kitapları | Phil MEFZGER |
5 | Teknik Resim Kitabı | Yardımcı el kitapları | Zeliha BEREKET BARUT |
6 | Anatomy Drawing School I-II Human / Animal | Yardımcı el kitapları | Andras SZUNYOGHY, György FEHER |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Bir formu iki boyutlu düzlem üzerinde betimler. | 4 | 1͵2 |
2 | Desen çizer. | 4 | 1͵2 |
3 | Gözlem, anlama gücü, duyum, sezgi, izlenim, esinlenme ve etkileşim açısından başarılı bir bütünlük oluşturur. | 4 | 1͵2 |
4 | Matematik, fizik gibi derslerde teorik olarak edindiği bilgiyi görsel algı yoluyla inceler, geometrik çözümleme yapar, uygular. | 4 | 1͵2 |
5 | Düşünceden üretime kadar olan süreç içerisinde çizgi ile açıklar. | 4 | 1͵2 |
6 | Yaratıcı düşünceyi görsel etkiye dönüştürür. | 4 | 1͵2 |
7 | Taslak, plan, kesit ve tasarımlarını ortaya çıkarmakta kullanabilecektir. Alanına yönelik üç boyutlu programlarında tasarımlarını oluşturur. | 4 | 1͵2 |
8 | Desenin en basit eylemi olan duygularla anlatımı kazanır. | 4 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |