Ders Bilgileri
TEMEL SANAT EĞİTİMİ-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER140 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör Aynur Sinan |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve temel tasarım ilkelerinin öğrenciye kazandırılması. |
İçeriği | Yaratıcılığın temel kural ve ilkelerinin verilmesi. Seramik sanatına ilişkin Sanatsal içerikli ürünler tasarlayabilmek ve bu konuda uzman kimlikler kazanabilmelerinin sağlanması. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerilerini, geniş bir alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz etmek için kullanabilmek; kendi alanındaki sıradan problemlerin dışında kanıta ve araştırmalara dayalı öneri ve tartışmalar yapabilmek, uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına kendi alanı ile ilgili konularda açıklamalar yapabilmek, onları bilgilendirmek ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
2 | Konusu ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, ve çözme becerisi kazanır |
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilmek, değerlendirmek, konuları belirlemek ve analiz etmek için kullanabilmek; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta ve araştırmalara dayalı öneri ve tartışmalar yapabilir. |
4 | Seramik uygulamaları konusunda her alanda (sanat ve endüstri), ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunu kullanabilir. |
5 | Seramik sanatı, seramik malzeme bilgisi, seramik ve cam şekillendirme teknikleri bilgilerini bilme, anlama, uygulama ve geliştirme becerisi edinir. |
6 | Seramik konularında tasarım, üretim ve sunum yapmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek becerisi. |
7 | Seramik konularında tasarım, üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek becerisi. |
8 | Seramik tasarımı ve üretiminin her aşamasında çalışmaları yürütebilecek düzeyde el becerisi geliştirebilmiş olur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Temel sanat eğitiminin görsel öğ derleri hakkında bilgi verilmesi. | Ders yöntemi ve kullanılacak malzemelere yönelik bilgi verilmesi |
2 | Temel sanatın Estetik ifade, estetik etik ve içsel etik öğeleri hakkında bilgilendirme | Temel sanatın anlatım tekniği öğelerinden nokta öğesi uygulamasına yönelik eskiz denemeler |
3 | Nota öğesinin olanakları, karakterleri ve düzenlenmesi hakkında örnekle bilgilendirme | Kağıt üzerine tasarım denemeleri |
4 | Nokta öğesinin olankaları, karakterleri ve düzenlenemesi | Kağıt üzerine tasarım denemeleri |
5 | Çizgi öğesinin olanakları ve karakterleri ve düzenlenmesi hakkında örneklerle bilgilendirme | Çizgi çeşitleri içerikli eskiz - tasarım denemeleri |
6 | Mekanik (geometrik) çizgiler hakkında bilgilendirme | Mekanik (geometrik) Çizgilere yönelik eskiz tasarım denemeleri |
7 | Artistlik (plastik) çizgiler hakkında bilgilendirme | Artislik (plastik) çizgilere yönelik tasarım uygulaması |
8 | Çizgisel anlamlar hakkında bilgilendirme, ARA SINAV | Çizgisel anlamalara yönelik eskiz tasarım uygulamaları |
9 | Çizgisel ifade zıtlıkları hakkında bilgilendirme | Çizgisel ifade zıtlıkları konulu tasarım ugulamaları |
10 | Leke öğesinin olanakları, karakterleri ve düzenlenmesi hakkında örneklerle bilgilendirme | Kağıt üzerine tasarım denemeleri |
11 | Temel sanatın dışsal estedik görüntü öğeleri: Form ( şekil) ve biçim hakkında bilgilendirme | Form - biçim algısı içerikli çeşitli tasarım denemeleri |
12 | Formsal zıtlık ve ifadeleri hakkında bilgilendirme | Formsal zıtlık ve ifadeler yönelik tasarım ugulamarı |
13 | Işık- Görlge ögesinin olanakları karakterleri ve düzenlenmesi hakkında örnekler bilgilendirme | Ton - tonlma ve etüt uygulamaları |
14 | Işık - gölge algısı, ışık gölge zıtlığı ışık uygunluğu, ışık - gölgenin piskolojik ifadeleri hakkında bilgi verme | Kara kalem tekniğiyle ışık gölge etkili çeşitli etüt uygulamaları |
15 | Işık - gölge algısı, ışık gölge zıtlığı ışık uygunluğu, ışık - gölgenin piskolojik ifadeleri hakkında bilgi verme | Kara kalem tekniğiyle ışık gölge etkili çeşitli etüt uygulamaları |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Berger john, Yankı Yayınları | İstanbul, 2007 | |
2 | Gombirich E.H | Remzi Kitapevi | |
4 | Lynton Norbert Modern Sanatın Öyküsü | Remzi kitapevi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerilerini, geniş bir alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemler ile değerlendirmek, karmaşık problem ve konuları belirlemek ve analiz etmek için kullanabilmek; kendi alanındaki sıradan problemlerin dışında kanıta ve araştırmalara dayalı öneri ve tartışmalar yapabilmek, uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına kendi alanı ile ilgili konularda açıklamalar yapabilmek, onları bilgilendirmek ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 5 | 2͵3 |
2 | Konusu ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, ve çözme becerisi kazanır | 5 | 1͵2͵3 |
3 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilmek, değerlendirmek, konuları belirlemek ve analiz etmek için kullanabilmek; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta ve araştırmalara dayalı öneri ve tartışmalar yapabilir. | 7 | 1͵2͵3 |
4 | Seramik uygulamaları konusunda her alanda (sanat ve endüstri), ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunu kullanabilir. | 7 | 2͵3 |
5 | Seramik sanatı, seramik malzeme bilgisi, seramik ve cam şekillendirme teknikleri bilgilerini bilme, anlama, uygulama ve geliştirme becerisi edinir. | 2 | 2͵3 |
6 | Seramik konularında tasarım, üretim ve sunum yapmak için gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek becerisi. | 10 | 2͵3 |
7 | Seramik konularında tasarım, üretim ve sunum yapmak için gerekli her türlü ekipman, makina- techizat ve donanımı kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek becerisi. | 10 | 2͵3 |
8 | Seramik tasarımı ve üretiminin her aşamasında çalışmaları yürütebilecek düzeyde el becerisi geliştirebilmiş olur. | 4 | 2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 1 | 1 | 1 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 4 | 4 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |