Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TORNADA ŞEKİLLENDİRME -I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SER251 Güz 2 4 4 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör.İrfan Naci YILMAZ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Seramik eğitiminin başlangıcını oluşturan bu ders; öğrenciye malzemeyi tanıtmak, temel eğitimini oluşturmak, onu malzemeyi teknik özellikleriyle düşünmeye yönelterek bir sonraki seramik derslerine hazırlamaktır.
İçeriği Seramik şekillendirme yöntemlerinden tornada şekillendirme kapsamında, çamuru merkezleme, açma, yükseltme gibi teknik ayrıntıları, basit silindirler yaparak kavrayabilmesi,temel biçimleri uygulaması ve bunları kullanarak yeni formlar üretmek.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Seramik malzeme bilgisi, seramik şekillendirme tekniklerini bilme , anlama, uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olmak.
2 Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu çalışmalar yapabilmek ve tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olmak.
3 Seramik tasarım, üretim ve sunum için gerekli makine – teçhizat ve donanımı kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek.
4 Sanat ve Endüstri uygulama konularında yeterli bilgi, uygulama gücüne sahip olmak ve bunu kullanabilmek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seramik tornası hakkında genel bilgi Anlatım
2 Tornada şekillendirme tekniği ve kullanılan araç-gereçler üzerine genel bilgi Anlatım
3 Çamur yoğurma ve çamur hazırlama Anlatım uygulama
4 Tornada merkezleme Uygulama
5 Tornada merkezleme Uygulama
6 Tornada merkazleme Uygulama
7 Tornada açma, yükseltme Uygulama
8 Ara sınav Sınav
9 Tornada açma, yükseltme Uygulama
10 Torna ile şekillendirme tekniğini kullanarak basit kullanılabilir objeler yapabilmesi ( örneğin: çay fincanı ve tabağı gibi) Uygulama
11 Kulp hazırlanması ve takılması Uygulama
12 Rötuşlama Uygulama
13 Kurutma Uygulama
14 Sırlama Anlatım uygulama
15 Sır pişirimi Anlatım uygulama
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson,Çeviren:Sevim Çizer
2 The En cyclopedia of pottery techniques, Peter Cosentino
3 The Complete Potters Companion, Tony Birks
4 Seramik hataları ve çözüm yöntemleri, Harry Fraser, Çeviren: Zeliha Mete & İlker Özkan

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Seramik malzeme bilgisi, seramik şekillendirme tekniklerini bilme , anlama, uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olmak. 5 1͵2
2 Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu çalışmalar yapabilmek ve tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olmak. 8 1͵2
3 Seramik tasarım, üretim ve sunum için gerekli makine – teçhizat ve donanımı kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. 10 1͵2
4 Sanat ve Endüstri uygulama konularında yeterli bilgi, uygulama gücüne sahip olmak ve bunu kullanabilmek. 1 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 6 84
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 0 0 0
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 0 0 0
15 Son Sınav 1 1 1
100