Ders Bilgileri
TORNADA ŞEKİLLENDİRME -I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER251 | Güz | 2 | 4 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.İrfan Naci YILMAZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Seramik eğitiminin başlangıcını oluşturan bu ders; öğrenciye malzemeyi tanıtmak, temel eğitimini oluşturmak, onu malzemeyi teknik özellikleriyle düşünmeye yönelterek bir sonraki seramik derslerine hazırlamaktır. |
İçeriği | Seramik şekillendirme yöntemlerinden tornada şekillendirme kapsamında, çamuru merkezleme, açma, yükseltme gibi teknik ayrıntıları, basit silindirler yaparak kavrayabilmesi,temel biçimleri uygulaması ve bunları kullanarak yeni formlar üretmek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Seramik malzeme bilgisi, seramik şekillendirme tekniklerini bilme , anlama, uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
2 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu çalışmalar yapabilmek ve tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olmak. |
3 | Seramik tasarım, üretim ve sunum için gerekli makine – teçhizat ve donanımı kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. |
4 | Sanat ve Endüstri uygulama konularında yeterli bilgi, uygulama gücüne sahip olmak ve bunu kullanabilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Seramik tornası hakkında genel bilgi | Anlatım |
2 | Tornada şekillendirme tekniği ve kullanılan araç-gereçler üzerine genel bilgi | Anlatım |
3 | Çamur yoğurma ve çamur hazırlama | Anlatım uygulama |
4 | Tornada merkezleme | Uygulama |
5 | Tornada merkezleme | Uygulama |
6 | Tornada merkazleme | Uygulama |
7 | Tornada açma, yükseltme | Uygulama |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Tornada açma, yükseltme | Uygulama |
10 | Torna ile şekillendirme tekniğini kullanarak basit kullanılabilir objeler yapabilmesi ( örneğin: çay fincanı ve tabağı gibi) | Uygulama |
11 | Kulp hazırlanması ve takılması | Uygulama |
12 | Rötuşlama | Uygulama |
13 | Kurutma | Uygulama |
14 | Sırlama | Anlatım uygulama |
15 | Sır pişirimi | Anlatım uygulama |
16 | Son Sınav | Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson,Çeviren:Sevim Çizer | ||
2 | The En cyclopedia of pottery techniques, Peter Cosentino | ||
3 | The Complete Potters Companion, Tony Birks | ||
4 | Seramik hataları ve çözüm yöntemleri, Harry Fraser, Çeviren: Zeliha Mete & İlker Özkan |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Seramik malzeme bilgisi, seramik şekillendirme tekniklerini bilme , anlama, uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 5 | 1͵2 |
2 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu çalışmalar yapabilmek ve tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olmak. | 8 | 1͵2 |
3 | Seramik tasarım, üretim ve sunum için gerekli makine – teçhizat ve donanımı kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. | 10 | 1͵2 |
4 | Sanat ve Endüstri uygulama konularında yeterli bilgi, uygulama gücüne sahip olmak ve bunu kullanabilmek. | 1 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |