Ders Bilgileri
SERAMİKTE SERBES MALZEME -I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER207 | Güz | 2 | 4 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Şerife Arzu Çevik ALADAĞ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kapalı Mimari ve açık alan seramiklerinin kent içerisinde yer alan duvar,park bahçe, refruj, meydan ve gibi kamusal alanlardaki yerini ve önemini anlamak ve tasarım ilkeleri doğrultusunda tasarlayabilmek. |
İçeriği | Kapalı mimari ve açık alan seramiklerinin, çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile teknik, estetik değerler açısından eleştirisi ve iklim koşullarına uygun tasarlayabilmek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mimari ve açık alan seramiklerinin uygulanacak çevre doğrultusunda genel analizini ve değerlendirmesini yapar |
2 | Mimari ve açık alan seramiklerinin tasarımını temel ilke ve kavramlarını açıklar |
3 | Kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların çevresiyle olan ilişkisini, teknik uygulanışını ve estetik değerleri tartışır |
4 | Kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların çevresiyle olan ilişkisini, teknik uygulanışını ve estetik değerleri tartışır |
5 | İç ve dış mekanlarda uygulanacak seramik tasarımlarının ihtiyaç duydukları şekillendirme tekniklerini açıklar, tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olur |
6 | Yapılan tasarımların kendine has özellikleri ve ihtiyaç duydukları destek ya da yan malzemeler ile seramik tasarımın uyumunu araştırır |
7 | Uygulanan seramik ürünlerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkiside göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerini açıklar |
8 | Yapılan çalışmanın gelişim aşamalarını ve savunusunu portfolyo halinde sunabilme beresini kazanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Seramiklerin mimari yapı komplekslerde kullanımı ve kent içerisinde yer alan park bahçe, refruj, meydan gibi kamusal alanlardaki yerinin genel bir yaklaşımla anlatılması | Mimari , çevre ve sanatsal kaynakların ( sanatçı katologları, kitap, ilgili web siteleri) araştırılması |
2 | Kent içerisinde yer alan kültür park ve bazı alışveriş kompleksleri ile meydanlarda yer alan kent mobilyaları ve sanatsal çalışmaların çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile estetik değerler açısından eleştirisi | Kent içerisinde yer alan kültür park ve bazı alışveriş kompleksleri ile meydanlarda yer alan kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların incelenebileceği teknik gezi |
3 | Kent içerisinde yer alan kültür park ve bazı alışveriş kompleksleri ile meydanlarda yer alan kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile estetik değerler açısından eleştirisi | Kent içerisinde yer alan kültür park ve bazı alışveriş kompleksleri ile meydanlarda yer alan kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların inceleneceği teknik gezi |
4 | Yapılan teknik gezi göz önünde bulundurularak kent mobilyası, su oyunu, aydınlatma, heykel, saksı veya tarh, kuş yuvası, oyun gibi ürünlerin dünyada yapılmış örneklerle karşılaştırılması | Yapılan teknik gezi göz önünde bulundurularak kent mobilyası, su oyunu, aydınlatma, heykel, saksı veya tarh, kuş yuvası oyun gibi ürünlerden birinin eskizlerinin tasarlanması ve seçilen konu ile ilgili bir araştırma dosyasının oluşturulması |
5 | İç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, yapılan tasarımların belirli bir alan için uygulanması konusunda tartışma ortamı yaratmak | Yapılan teknik gezi göz önünde bulundurularak kent mobilyası, su oyunu, aydınlatma, heykel, saksı veya tarh, kuş yuvası oyun gibi ürünlerden birinin eskizlerinin tasarlanması |
6 | Seramiğin kent içerisinde ve mimaride fiziksel ve sanatsal fonksiyonlarının irdelenmesi | Yapılan teknik gezi göz önünde bulundurularak kent mobilyası, su oyunu, aydınlatma, heykel, saksı veya tarh, kuş yuvası oyun gibi ürünlerden birinin eskizlerinin tasarlanması |
7 | ARA UYGULAMA | Araştırma Dosyasının ve Eskizlerin Değerlendirilmesi |
8 | Tasarlanan seramik ürünlerin seçilecek alanlara göre hangi killerden yapılandırılması ve tasarımla olan uyumu konusunun irdelenmesi | Yapılan tasarımların belirli bir alan için, İç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, 3 boyutlu form ve yüzeylerde tasarım yöntemleriyle araştırılması ve uygulanması |
9 | Yapılan tasarımların kendine has özellikleri ve ihtiyaç duydukları destek ya da yan malzemeler ile seramik tasarımın uyumunun irdelenmesi | Yapılan tasarımların belirli bir alan için, İç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, 3 boyutlu form ve yüzeylerde tasarım yöntemleriyle araştırılması ve uygulanması |
10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların belirli bir alan için, İç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, 3 boyutlu form ve yüzeylerde tasarım yöntemleriyle araştırılması ve uygulanması |
11 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre fırınlama tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların bisküvi pişirimlerinin yapılması ve fırınlama tekniklerinin uygulanması |
12 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre fırınlama tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların önceden belirlenen sır teknikleriyle sırlanması |
13 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Yapılan tasarımların sır fırınlamasının yapılması |
14 | Uygulanan seramik ürünlerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkiside göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların uygun birşekilde montajlarının yapılması ya da sunuma hazırlanması |
15 | Uygulanan seramik ürünlerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkiside göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların uygun birşekilde montajlarının yapılması ya da sunuma hazırlanması |
16 | SON UYGULAMA |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mimari ve açık alan seramiklerinin uygulanacak çevre doğrultusunda genel analizini ve değerlendirmesini yapar | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
2 | Mimari ve açık alan seramiklerinin tasarımını temel ilke ve kavramlarını açıklar | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
3 | Kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların çevresiyle olan ilişkisini, teknik uygulanışını ve estetik değerleri tartışır | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
4 | Kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların çevresiyle olan ilişkisini, teknik uygulanışını ve estetik değerleri tartışır | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
5 | İç ve dış mekanlarda uygulanacak seramik tasarımlarının ihtiyaç duydukları şekillendirme tekniklerini açıklar, tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olur | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
6 | Yapılan tasarımların kendine has özellikleri ve ihtiyaç duydukları destek ya da yan malzemeler ile seramik tasarımın uyumunu araştırır | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
7 | Uygulanan seramik ürünlerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkiside göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerini açıklar | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
8 | Yapılan çalışmanın gelişim aşamalarını ve savunusunu portfolyo halinde sunabilme beresini kazanır | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 1 | 4 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 1 | 2 | 2 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |