Ders Bilgileri
SERBEST SERAMİK TASARIMI II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER362 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Ş. Arzu Çevik Aladağ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kapalı Mimari ve açık alan seramiklerinin kent içerisinde yer alan duvar,park bahçe, refruj, meydan ve gibi kamusal alanlardaki yerini ve önemini anlamak ve tasarım ilkeleri doğrultusunda tasarlayabilmek. |
İçeriği | Kapalı mimari ve açık alan seramiklerinin, çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile teknik, estetik değerler açısından eleştirisi ve iklim koşullarına uygun tasarlayabilmek. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mimari ve açık alan seramiklerinin uygulanacak çevre doğrultusunda genel analizini ve değerlendirmesini yapar |
2 | Mimari ve açık alan seramiklerinin tasarımını temel ilke ve kavramlarını açıklar |
3 | Kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların çevresiyle olan ilişkisini, teknik uygulanışını ve estetik değerleri tartışır |
4 | İç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, belirli bir alan için tasarım yapabilir |
5 | İç ve dış mekanlarda uygulanacak seramik tasarımlarının ihtiyaç duydukları şekillendirme tekniklerini öğrenir, tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olur |
6 | Yapılan tasarımların kendine has özellikleri ve ihtiyaç duydukları destek ya da yan malzemeler ile seramik tasarımın uyumunu araştırır |
7 | Uygulanan seramik ürünlerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkiside göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerini açıklar |
8 | Yapılan çalışmanın gelişim aşamalarını ve savunusunu portfolyo halinde sunabilme beresini kazanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Seramik yüzeylerin, mimari yapı komplekslerinde iç ve dış cephelerde kullanımının ve kent içerisinde kamusal alanlardaki yerinin genel bir yaklaşımla anlatılması | Mimari , çevre ve sanatsal kaynakların ( sanatçı katologları, kitap, ilgili web siteleri) araştırılması |
2 | Kent içerisinde yer alan iç ve dış alanlarda uygulanmış seramik yüzeylerin çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile estetik değerler açısından eleştirisi | Kent içerisinde yer alan kültür park ve bazı alışveriş kompleksleri ile meydanlarda yer alan kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların incelenebileceği teknik gezi |
3 | Kent içinde yapılan teknik gezi göz önünde bulundurularak, mimari seramik panoların dünyada yapılmış örneklerle karşılaştırılması | Mimari , çevre ve sanatsal kaynakların ( sanatçı katologları, kitap, ilgili web siteleri) araştırılması |
4 | İç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, yapılan tasarımların belirli bir alan için uygulanması konusunda tartışma ortamı yaratmak | Kent içerisinde yer alan, iç ve dış alanlarda uygulanmış seramik yüzeylerin,çevresiyle olan ilişkisi, teknik uygulanışı ile estetik değerler açısından eleştirisinin yapılacağı, incelenebileceği teknik gezi |
5 | İç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, yapılan tasarımların belirli bir alan için uygulanması konusunda tartışma ortamı yaratmak | Yapılan teknik gezi göz önünde alınarak, okul kampüsü içerisinde yer alan mekanlardan biri seçilerek fotograflanır ve bir mekan analizi çıkarılarak tasarım yöntemleriyle 2 boyutlu yüzey tasarımı ön eskizleri hazırlanır |
6 | Seramiğin kent içerisinde ve mimaride fiziksel ve sanatsal fonksiyonlarının irdelenmesi | Tasarım yöntemleriyle 2 boyutlu yüzey tasarımı ön eskizlerinin hazırlanması |
7 | Ara Uygulama | Yüzey tasarımı ön eskizlerinin geliştirilerek son tasarım olarak noktalanması |
8 | Tasarlanan seramik yüzeylerin, seçilecek alanlara göre hangi killerden yapılandırılması ve tasarımla olan uyumu konusunun irdelenmesi | Araştırma Dosyasının ve Eskizlerin Değerlendirilmesi |
9 | Yapılan tasarımların kendine has özellikleri ve ihtiyaç duydukları destek ya da yan malzemeler ile seramik tasarımın uyumunun irdelenmesi | Yapılan tasarımların belirli bir alan için, iç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, 2 boyutlu yüzeylerde tasarım yöntemleriyle araştırılması, kilden yapılandırılması |
10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların belirli bir alan için, iç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, yüzeylerde tasarım yöntemleriyle araştırılması, kilden yapılandırılması |
11 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre fırınlama tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların, bisküvi pişirimlerinin yapılması ve fırınlama tekniklerinin uygulanması. |
12 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre fırınlama tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların önceden belirlenen sır teknikleriyle sırlanması |
13 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Yapılan tasarımların, sır fırınlamasının yapılması. |
14 | Uygulanan seramik yüzeylerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkisi de göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerinin anlatılması | Yapılan tasarımların uygun bir şekilde montajlarının yapılması ya da sunuma hazırlanması |
15 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Yapılan tasarımların uygun bir şekilde montajlarının yapılması ya da sunuma hazırlanması |
16 | Son Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Atilla Galatalı Mimari Seramik Panolar, | Çanakkale Seramik Yayınları | |
2 | Mustafa Tunçalp,Mimari Seramik Panolar | Çanakkale Seramik Yayınları | |
3 | Hamiye Çolakoğlu,Mimari Seramik Panolar, | Çanakkale Seramik Yayınları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 2 | 1. Ara Uygulama |
2 | 0.6 | 4 | Son Uygulama |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mimari ve açık alan seramiklerinin uygulanacak çevre doğrultusunda genel analizini ve değerlendirmesini yapar | 1͵2͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1 |
2 | Mimari ve açık alan seramiklerinin tasarımını temel ilke ve kavramlarını açıklar | 1͵2͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1 |
3 | Kent mobilyaları ile sanatsal çalışmaların çevresiyle olan ilişkisini, teknik uygulanışını ve estetik değerleri tartışır | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
4 | İç ve dış mekanlarda hacim ve mekan değerlerinin ele alınarak, belirli bir alan için tasarım yapabilir | 1͵2͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1 |
5 | İç ve dış mekanlarda uygulanacak seramik tasarımlarının ihtiyaç duydukları şekillendirme tekniklerini öğrenir, tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olur | 1͵2͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1͵2 |
6 | Yapılan tasarımların kendine has özellikleri ve ihtiyaç duydukları destek ya da yan malzemeler ile seramik tasarımın uyumunu araştırır | 1͵2͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1 |
7 | Uygulanan seramik ürünlerin, kendine has özelliklerine göre, çevresi ile olan ilişkiside göz önüne alınarak, sergileme, sunum, montaj tekniklerini açıklar | 1͵2͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 1 |
8 | Yapılan çalışmanın gelişim aşamalarını ve savunusunu portfolyo halinde sunabilme beresini kazanır | 1͵2͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
100 |