Ders Bilgileri
DİSİPLİNLER ARASI SANAT-II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER304 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | ÖĞRETİM GÖREVLİSİ Ş. ARZU ÇEVİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı; sanata ilişkin yeni yöntemler ve ve alanlar kapsamında disiplinlerarasılığı tanıtmak ve bu konuya ilişkin düşünce ve uygulamaları ortaya koymaktır. Bu anlamda, disiplinlerarası yaklaşıma ilişkin farklı düşünce ve tanımlar irdelenerek bu yeni yaklaşımın sanat üretimi sürecinde gerekliliği sorgulanacak ve nitelik açısından sağlayacağı katkılar gözden geçirilecektir. |
İçeriği | Plastik sanatları oluşturan disiplinlerin birbiri ve diğer sanat alanlarıyla yaşadıkları ilişki ve etkileşim araştırılarak, farklı sanat anlayışlarının oluşmasında etkisi incelenecektir. Plastik sanatların bir dalı olan Tekstil sanatının diğer sanat disiplinleri ile görsellik, teknik, estetik gibi bir çok açıdan etkileşimi araştırılacaktır. Bu araştırmada plastik sanatlardaki disiplinler ile birlikte çağdaş tekstil sanatı ve oluşum sürecinde gözlemlenen disiplinlerarası etkileşim ve ilişkiler ele alınacaktır. Sanat olgusu içerisinde yer alan disiplinlerin etkileşimleri ve bunun tekstil sanatına yansıması örneklerle gösterilmeye çalışılacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | DİSİPLİNLERARASI KAVRAMI İLE TEKSTİL SANATINDA FARKLI AÇILIMLAR EDİNMEK |
2 | GELENEKSEL YAKLAŞIMLAR DIŞINDA DA FARKLI DİSİPLİNLERİN KURAMLARIYLA YENİ KURAMLAR KURMAK VE TASARLAMAK |
3 | ÇOK SAYIDA DİSİPLİNLE İLGİLİ BİLGİ EDİNEREK GENİŞ BİR VİZYON OLUŞTURMAK |
4 | SANATÇI, SANAT EĞİTİMCİSİ, SANAT PROGRAMLARI YÖNETİCİSİ, OLABİLME VE AKADEMİSYEN NOSYONUNUN YETERLİLİĞİNİ GELİŞTİREN VE DESTEKLEYEN BİLGİ VE BECERİYE SAHİP OLMAK |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | RESİM VE TEKSTİL | FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA |
2 | HEYKEL VE TEKSTİL | FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA |
3 | MİMARLIK VE TEKSTİL | FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA |
4 | GRAFİK VE TEKSTİL | FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA |
5 | BASKI SANATLARI VE TEKSTİL | FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA |
6 | ANİMASYON VE TEKSTİL | KONUYLA İLGİLİ FİLM İZLEME VE TARTIŞMA |
7 | FOTOĞRAF VE TEKSTİL | KONUYLA İLGİLİ FİLM İZLEME VE TARTIŞMA |
8 | SERAMİK VE CAM VE TEKSTİL | FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA |
9 | ARA SINAV | FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA |
10 | TEKSTİL SANATININ DİĞER SANAT DİSİPLİNLERİ İLE GÖRSELLİK, TEKNİK, ESTETİK AÇIDAN ETKİLEŞİMİNİN ARAŞTIRILMASI | KONUYLA İLGİLİ VİDEO İZLEME VE TARTIŞMA |
11 | TEKSTİL SANATININ DİĞER SANAT DİSİPLİNLERİ İLE GÖRSELLİK, TEKNİK, ESTETİK AÇIDAN ETKİLEŞİMİNİN ARAŞTIRILMASI | KONUYLA İLGİLİ VİDEO İZLEME VE TARTIŞMA |
12 | TEKSTİL SANATININ DİĞER SANAT DİSİPLİNLERİ İLE GÖRSELLİK, TEKNİK, ESTETİK AÇIDAN ETKİLEŞİMİNİN ARAŞTIRILMASI | KONUYLA İLGİLİ VİDEO İZLEME VE TARTIŞMA |
13 | ÖZGÜN TASARIM PROJESİNİN OLUŞTURULMASI | ĞRENCİLERİN KENDİ SEÇTİKLERİ KONU ÜZERİNDEN GERÇEKLEŞTİRECEKLERİ TASARIM TASLAKLARININ OLUŞTURULMASI İÇİN ARAŞTIRMA VE TARTIŞMA |
14 | ÖZGÜN TASARIM PROJESİNİN OLUŞTURULMASI | ĞRENCİLERİN KENDİ SEÇTİKLERİ KONU ÜZERİNDEN GERÇEKLEŞTİRECEKLERİ TASARIM TASLAKLARININ OLUŞTURULMASI İÇİN ARAŞTIRMA VE TARTIŞMA |
15 | ÖZGÜN TASARIM PROJESİNİN OLUŞTURULMASI | ĞRENCİLERİN KENDİ SEÇTİKLERİ KONU ÜZERİNDEN GERÇEKLEŞTİRECEKLERİ TASARIM TASLAKLARININ OLUŞTURULMASI İÇİN ARAŞTIRMA VE TARTIŞMA |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | RH SANAT DERGİSİ | ||
2 | ARTİST SANAT DERGİSİ | ||
3 | GENÇ SANAT SANAT DERGİSİ | ||
4 | DİSİPLİNLERARASI KONULU TEZLER | ||
5 | SANATÇI WEB SİTELERİ | ||
6 | MAKALELER | ||
7 | FİLMLER |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | DİSİPLİNLERARASI KAVRAMI İLE TEKSTİL SANATINDA FARKLI AÇILIMLAR EDİNMEK | 2͵4͵5͵14 | 1͵2 |
2 | GELENEKSEL YAKLAŞIMLAR DIŞINDA DA FARKLI DİSİPLİNLERİN KURAMLARIYLA YENİ KURAMLAR KURMAK VE TASARLAMAK | 2͵4͵5͵7͵12͵14 | 1͵2 |
3 | ÇOK SAYIDA DİSİPLİNLE İLGİLİ BİLGİ EDİNEREK GENİŞ BİR VİZYON OLUŞTURMAK | 2͵4͵5͵7͵14 | 1͵2 |
4 | SANATÇI, SANAT EĞİTİMCİSİ, SANAT PROGRAMLARI YÖNETİCİSİ, OLABİLME VE AKADEMİSYEN NOSYONUNUN YETERLİLİĞİNİ GELİŞTİREN VE DESTEKLEYEN BİLGİ VE BECERİYE SAHİP OLMAK | 2͵4͵5͵7͵14 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 2 | 4 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 2 | 2 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 2 | 2 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |