Ders Bilgileri
TAKI TASARIMI -I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER467 | Güz | 2 | 4 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör Ş. Arzu Çevik Aladağ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Arkeolojik kazılardan elde edilen pişmiş toprak ve sırlı eserlerin yeniden sağlıklı hale gelebilmesi için koruma ve restorasyon metodolojisini öğretmek ve onarım ve koruma bilincini geliştirmek |
İçeriği | Arkelojik seramiklerin (pişmiş toprak ve sırlı seramik) restorasyon ve konservasyonunun (onarım ve koruma ), bilimsel metodolojisini ve uygulama yöntemlerini öğretmek |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Arkelojik seramikleri onarım ve korumayı tanımlayabilir |
2 | Müze ve kazı alanlarında restoratör olarak çalışma yetisine sahip olur |
3 | Su altı arkeolojisi restorasyonu ve konservasyonu konusunda destek ekip elamanı olarak çalışabilir |
4 | Etnorafik eserlerin restorasyonu konusunda çalışabilir |
5 | Çağdaş seramik üretimi sırasında kırılan parçaları onarabilir |
6 | Restorasyon ve konservasyon konusunda kullanılan malzeme çeşitliliğinde bilgi sahibi olur |
7 | Restorasyon konusunda müzelerde uygulanan farklı yaklaşımları uygulayabilir |
8 | Porselen, sırlı buluntuların ve duvar kaplamalarının bozulma nedenleri, tedavi, koruma ve onarım yöntemlerinin kendine has özelliklerini ayır ederek uygular |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Arkeolojik seramiklerin (pişmiş toprak ve sırlı seramik) restorasyon ve konservasyonunun (onarım ve koruma ) açılımı yapılarak, bilimsel metodolojisinin anlatılması. | Restorasyon ve konservasyon konusunda yazılmış gerekli kaynakların araştırılması |
2 | Arkeolojik müze içersinde yer alan, kazılardan elde edilen pişmiş toprak ve sırlı eserlerin kazı sırasında ve çıkarıldıktan sonra ki durumlarının karşılaştırılması ve yapılması gereken koruma ve restorasyon bilgilerinin verilmesi | Mersin Arkeolojik Müze içersinde restorasyonu konservasyonu yapılan arkeolojik eserlerin yerinde incelenmesi |
3 | Pişmiş toprak ürünlerin onarılması için gerekli olan yapıştırıcı çeşitleri, alçı , balon, ve el aletlerinin tanıtılması | Pişmiş toprak ürünlerin onarılması için gerekli olan yapıştırıcı çeşitlerinin detaylı araştırılması, alçı , balon, ve el aletlerinin temin edilmesi |
4 | Pişmiş toprak,sırlı buluntuların ve duvar kaplamalarının bozulma nedenleri, tedavi, koruma ve onarım yöntemlerinin örneklenerek anlatılması | Pişmiş toprak bir ürünün kırılarak yeniden onarma ve tümleme yöntemlerinin gösterilmesi |
5 | Pişmiş toprak ürünlerin bozulma nedenleri, tedavi, koruma ve onarım yöntemlerinin örneklenerek anlatılması | Pişmiş toprak bir ürünün kırılarak yeniden onarma ve tümleme yöntemlerinin uygulanması |
6 | Su altı arkeolojik kazılarında elde edilen pişmiş toprak ve sırlı buluntuların mekanik temizliği, onarım ve koruma yöntemlerinin anlatılması | Uygulama |
7 | ARA UYGULAMA | Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
8 | Porselen, sırlı buluntuların ve duvar kaplamalarının bozulma nedenleri, tedavi, koruma ve onarım yöntemlerinin örneklenerek anlatılması | Uygulama için kullanılacak üç boyutlu sırlı obje, çini tabak ve duvar kaplaması gibi ürünlerin araştırılması |
9 | Sırlı ürünlerin onarılması için gerekli olan yapıştırıcı çeşitleri, alçı , balon, ve el aletleri ile rekli yüzeylerde kullanılacak boya çeşitlerinin ve fırçaların yüzey karekterlerine göre tanıtılması | Sırlı Üç boyutlu bir objenin korunması ve onarılması için uygulama |
10 | Sağlamlaştırma ve yapıştırma yöntemlerinin yardımcı malzemelerle anlatılması | Sırlı Üç boyutlu bir objenin korunması ve onarılması için uygulama |
11 | Tümleme yöntemlerinin yardımcı malzemelerle anlatılması | Sırlı Üç boyutlu bir objenin korunması ve onarılması için uygulama |
12 | Boya, rötuş yöntemlerinin yardımcı malzemelerle anlatılması | Sırlı iki boyutlu duvar kaplaması, tabak vb. objelerin korunması ve onarılması için uygulama |
13 | Boya, rötuş yöntemlerinin yardımcı malzemelerle anlatılması | Sırlı iki boyutlu duvar kaplaması, tabak vb. objelerin korunması ve onarılması için uygulama |
14 | Yapılan çalışmaların fotoğraflarının çekilerek ilk ve son durumlarının karşılaştırılması | Sırlı iki boyutlu duvar kaplaması, tabak vb. objelerin korunması ve onarılması için uygulama |
15 | Yapılan çalışmaların fotoğraflarının çekilerek ilk ve son durumlarının karşılaştırılması | Sırlı iki boyutlu duvar kaplaması, tabak vb. objelerin korunması ve onarılması için uygulama |
16 | Son Uygulama |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Pişmiş toprak ve cam eserlerin konservasyon ve restorasyonu | Sait Başaran |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Arkelojik seramikleri onarım ve korumayı tanımlayabilir | 2͵4͵5͵6͵7 | 1͵2 |
2 | Müze ve kazı alanlarında restoratör olarak çalışma yetisine sahip olur | 1͵2͵4͵5͵7 | 1͵2 |
3 | Su altı arkeolojisi restorasyonu ve konservasyonu konusunda destek ekip elamanı olarak çalışabilir | 2͵4͵5͵6͵7 | 1͵2 |
4 | Etnorafik eserlerin restorasyonu konusunda çalışabilir | 2͵4͵5͵6͵7 | 1͵2 |
5 | Çağdaş seramik üretimi sırasında kırılan parçaları onarabilir | 2͵4͵5͵7͵11 | 1͵2 |
6 | Restorasyon ve konservasyon konusunda kullanılan malzeme çeşitliliğinde bilgi sahibi olur | 1͵2͵4͵5͵7͵11 | 1͵2 |
7 | Restorasyon konusunda müzelerde uygulanan farklı yaklaşımları uygulayabilir | 2͵4͵5͵7͵11 | 1͵2 |
8 | Porselen, sırlı buluntuların ve duvar kaplamalarının bozulma nedenleri, tedavi, koruma ve onarım yöntemlerinin kendine has özelliklerini ayır ederek uygular | 2͵3͵4͵5͵6͵7͵11 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 4 | 2 | 8 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |