Ders Bilgileri
KAMUSAL ALANDA SANAT | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER470 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | ÖĞRETİM GÖREVLİSİ Ş.ARZU ÇEVİK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kent yaşamında, bireylerin sanatla olan ilişkisi, kamusal sanatın kent estetiğine katkıları ile günümüzün çağdaş sanat anlayışı içinde kamusal alanlarda sanatsal uygulamalarla sanatın kamusal alan ve toplumsal yaşama etkilerinin görülebilmesini sağlamaktır. |
İçeriği | Kamusal alanlar ve kent estetiğinin gelişim süreci, kentsel çevrelerde kimlik, kentsel görüntü ve estetik değerler kuramlarına değinilerek kamusal alanların sanat eserleri ile olan ilişkisi izleyici, kent yönetimi ve sanatçı yaklaşımları incelenecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | GELENEKSEL YAKLAŞIMLAR DIŞINDA DA KAMUSAL ALANDA YER ALAN YENİ TÜR KAMUSAL SANATI TANIMAK |
2 | KAMUSAL ALANDA ÇAĞDAŞ SANAT UYGULAMALARINA VAKIF OLACAK BİLGİ BİRİKİMİNE, UYGULAMA KRİTER BİLGİSİNE VE KURAMLARINA SAHİP OLUR |
3 | KURAMLARIYLA YENİ KURAMLAR KURMAK VE TASARLAMAK |
4 | KAMUSAL ALAN VE YAŞAMA DAİR PRATİKLERİN SANAT İLE SORGULAMA BİLİNCİNİ EDİNDİRİR |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | KAMUSAL ALANIN TANIMI VE TARİHÇESİ | |
2 | KENT VE KENT YAŞAMI OLGUSU VE GÜNÜMÜZDE KAMUSAL ALAN | |
3 | KAMUSAL ALAN OLARAK TANIMLANAN DIŞ MEKANLAR | |
4 | KENT PRKLARI | |
5 | KAMUSAL ALANDA SANAT VE UYGULANAN TÜRLERİ | |
6 | KAMUSAL ALANDA HEYKEL SANATININ YERİ VE ÖNEMİ | |
7 | TÜRKİYE DE KAMUSAL ALANDA HEYKEL SANATININ YERİ VE ÖNEMİ | |
8 | ARA SINAV | |
9 | YENİ TÜR KAMUSAL SANAT | |
10 | SOKAK SANATI GRAFİTİ | |
11 | KENTSEL GÖSTERİM, URBANSCREENİNG MAPİNG (HARİTALAMA) | |
12 | KAMUSL ALAN SANAT PROJELERİ | |
13 | ÖZGÜN TASARIM PROJESİNİN OLUŞTURULMASI | |
14 | ÖZGÜN TASARIM PROJESİNİN OLUŞTURULMASI | |
15 | ÖZGÜN TASARIM PROJESİNİN OLUŞTURULMASI | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | RH SANAT DERGİSİ | ||
2 | ARTİST SANAT DERGİSİ | ||
3 | GENÇ SANAT SANAT DERGİSİ | ||
4 | KAMUSAL ALANDA SANAT KONULU TEZLER | ||
5 | SANATÇI WEB SİTELERİ | ||
6 | MAKALELER | ||
7 | FİLMLER |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | GELENEKSEL YAKLAŞIMLAR DIŞINDA DA KAMUSAL ALANDA YER ALAN YENİ TÜR KAMUSAL SANATI TANIMAK | 1͵2͵4͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵13 | |
2 | KAMUSAL ALANDA ÇAĞDAŞ SANAT UYGULAMALARINA VAKIF OLACAK BİLGİ BİRİKİMİNE, UYGULAMA KRİTER BİLGİSİNE VE KURAMLARINA SAHİP OLUR | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵13 | |
3 | KURAMLARIYLA YENİ KURAMLAR KURMAK VE TASARLAMAK | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵13 | |
4 | KAMUSAL ALAN VE YAŞAMA DAİR PRATİKLERİN SANAT İLE SORGULAMA BİLİNCİNİ EDİNDİRİR | 1͵2͵3͵4͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵11͵13 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 4 | 8 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 3 | 3 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |