Ders Bilgileri
YÜZEYSEL TASARIMI I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER335 | Güz | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Nusret ALGAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yapıların iç ve dış yüzeylerinde kullanılacak modüler, artistik veya dekorasyon amaçlı yüzey kaplama seramiklerini tasarım kuralları çerçevesinde uygulatmaktır. |
İçeriği | Karakalem, Fotoshop Tasarım Desen, Eskiz, Işık - Gölge çalışması, Tasarım ölçeklendirme; Serbest, döküm, baskı, şekillendirme; sır ve sırlama çeşitleri, pişirim teknikleri, Seramik ve cam mozaik. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sanat ve Endüstri uygulama konularında yeterli bilgi, uygulama gücüne sahip olmak ve bunu kullanabilmek. |
2 | Konuyla ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi , çizim teknikleri , bilgisayar programı bilmek ve uygulayabilmek. |
3 | Seramik üretim organizasyonunu planlayıp yönetebilmek, disiplinlerarası takım çalışmasına yatkın, analitik düşünebilme becerisine sahip olmak. |
4 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak. |
5 | Seramik malzeme bilgisi, seramik şekillendirme tekniklerini bilme , anlama, uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olmak. |
6 | Sanatın geçmişi ve temel kavramları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak ve bunu kullanabilmek. |
7 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu çalışmalar yapabilmek ve tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olmak. |
8 | Seramik tasarım, üretim ve sunum için gerekli makine – teçhizat ve donanımı kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Yüzeysel seramik tasarımı hakkında genel bilgi | Serbest şekillendirme, Pano, Aplik |
2 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Tasarım ve eskiz |
3 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Uygulama |
4 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Uygulama |
5 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Uygulama |
6 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Kurutma, bisküvi pişirim |
7 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Sırlama, sır pişirim |
8 | ARA SINAV | |
9 | Modüler seramik tasarımı hakkında genel bilgi | Mödül Tasarım, eskiz |
10 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Uygulama |
11 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Uygulama |
12 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri, ARA SINAV | Uygulama |
13 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Uygulama |
14 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Kurutma, bisküvi pişirim |
15 | Artistik seramik yüzey uygulama örnekleri | Sırlama, sır pişirim |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 1 | 2. Ara Sınav |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Endüstri uygulama konularında yeterli bilgi, uygulama gücüne sahip olmak ve bunu kullanabilmek. | 1͵2 | 1͵2͵3 |
2 | Konuyla ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi , çizim teknikleri , bilgisayar programı bilmek ve uygulayabilmek. | 1͵2 | 1͵2͵3 |
3 | Seramik üretim organizasyonunu planlayıp yönetebilmek, disiplinlerarası takım çalışmasına yatkın, analitik düşünebilme becerisine sahip olmak. | 1͵3 | 1͵2͵3 |
4 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmak. | 1͵3 | 1͵2͵3 |
5 | Seramik malzeme bilgisi, seramik şekillendirme tekniklerini bilme , anlama, uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 1͵3 | 1͵2͵3 |
6 | Sanatın geçmişi ve temel kavramları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak ve bunu kullanabilmek. | 1͵3 | 1͵2͵3 |
7 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu çalışmalar yapabilmek ve tasarım doğrultusunda üretim aşamalarını planlayıp süreci uygulayabilme becerisine sahip olmak. | 1͵3 | 1͵2͵3 |
8 | Seramik tasarım, üretim ve sunum için gerekli makine – teçhizat ve donanımı kullanabilmek ve bu konudaki yenilikleri takip edebilmek. | 1͵3 | 1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 3 | 1 | 3 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 2 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
75 |