Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ 2B. TASARIMI II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER240 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr.Gör.Çetin ACAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | 3 boyutlu bilgisayar modellerinin nasıl yapıldığını ve tasarlandığını öğretmek ve 3Ds Max programı kullanarak 3 boyutlu eğitim içeriği geliştirmek. Ayrıca Photoshop programı ile hazırlanan 3 boyutlu tasarımların sunumunu hazırlamak. |
İçeriği | 3Ds Max ile 3 boyutlu model ve animasyon oluşturma mantığını açıklayabilme. 3Ds Max menülerini ve menülerin özelliklerini öğrenebilme. 3 boyutlu modelleme tekniklerini arasındaki farkları öğrenebilme ve modelleme. 3Ds Max programını kullanarak 3 boyutlu gerçekçi eğitim materyali hazırlama. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Farklı modelleme yöntemlerinin özelliklerini açıklama. | |
2 | 3 Boyutlu nesneler uzerinde modifiye teknikleri uygulama | |
3 | 3 Boyutlu nesneler uzerinde modifiye teknikleri uygulama | |
4 | Poligon modelleme tekniği | |
5 | Poligon modelleme tekniği | |
6 | Materyaloluşturma ve kullanımı | |
7 | Kamera oluşturma ve görüş açısını ayarlama | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sahne ışık ayarları ve render | |
10 | Sahne ışık ayarları ve render. | |
11 | Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması | |
12 | Tasarlanan projenin sunum için hazırlanması | |
13 | Photoshop Filtre özellikleri ve uygulmaları | |
14 | Photoshop Filtre özellikleri ve uygulmaları | |
15 | Proje sunumu | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 1 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Ödev | 1 | 5 | 5 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
75 |