Ders Bilgileri
SEMİNER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER428 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. Savaş YILDIRIM |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bilimsel araştırma ve yazım tekniklerinin öğretilmesi ve sunum becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Bir bilimsel çalışmanın bilim etiğine bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak nasıl yazılacağı belirtilir. Bilimsel araştırmanın safhaları üzerinde durulur. Bir çalışmanın bölümlerinin nasıl oluşturulacağı ve atıf teknikleri anlatılır. Hazırlanan çalışmaların sunumu gerçekleştirilir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kütüphane araştırması ve kaynak taramasının nasıl yapılacağını açıklar. |
2 | Bilimsel araştırmanın aşamalarını ifade eder. |
3 | Araştırmanın metninin nasıl oluşturulacağını açıklar. |
4 | Atıf tekniği ve kaynakça yazımını uygular. |
5 | Etkili sunum tekniklerini uygular. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
15 | Seminer Sunumu ve Değerlendirmesi | Sunum |
16 | Son Sınav | |
1 | Bu ders kapsamında dönem boyunca yapılacak çalışmalar hakkında bilgi verilir. Hangi konularda seminer hazırlanacağı tartışılır. | Anlatım, tartışma |
2 | Bilim, Bilim Dalları, Bilimsel Yöntem gibi kavramlar ele alınır. Bilimselliğin ölçütleri sıralanır. Araştırmanın çeşitli açılardan sınıflandırması yapılır. | Anlatım, tartışma |
3 | Bilimsel araştırmanın aşamaları açıklanır. Araştırma konusunun seçimi ve tanımlanması aşamasında dikkat edilecek hususlar açıklanır. | Anlatım, tartışma |
4 | Kaynak taraması sonucunda elde edilen literatürün nasıl değerlendirileceği, bilgilerin nasıl kayıt edileceği açıklanır. Öğrencilerin seminer konularıyla ilgili bu haftaya kadar yaptıkları çalışmalar hakkında sözlü raporlar alınır. | Anlatım, tartışma |
5 | Araştırmanın raporlaştırılması aşaması. Metnin bölümleri ve bu bölümlerde yer alması gereken bilgiler sistematik bir biçimde aktarılır. | Anlatım, tartışma |
6 | Dipnot, kaynakça yazımı ve Apa rehberi hakkında bilgi verilir. | Anlatım, tartışma |
7 | Etkili bir sunumun nitelikleri üzerinde durulur. Zamanın nasıl kullanılması gerektiği ses tonu ve beden dilinin kullanımında dikkat edilmesi gerekenler açıklanır. | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenciler araştırma konularıyla ilgili yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi verirler. Ödevler ilk inceleme için teslim alınır | Anlatım, tartışma |
10 | Seminer Sunumu ve Değerlendirmesi | Sunum |
11 | Seminer Sunumu ve Değerlendirmesi | Sunum |
12 | Seminer Sunumu ve Değerlendirmesi | Sunum |
13 | Seminer Sunumu ve Değerlendirmesi | Sunum |
14 | Seminer Sunumu ve Değerlendirmesi | Sunum |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Niyazi Karasar Bilimsel Araştırma Yöntemi | ||
2 | Türkkaya Ataöv Bilimsel Araştırma El Kitabı | ||
3 | Selçuk Mülayim Sanat Tarihi Metodu | ||
4 | Halil Seyidoğlu Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.01 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.01 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.98 | 12 | Seminer |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kütüphane araştırması ve kaynak taramasının nasıl yapılacağını açıklar. | 1͵2 | 1͵2͵3 |
2 | Bilimsel araştırmanın aşamalarını ifade eder. | 1͵2 | 1͵2͵3 |
3 | Araştırmanın metninin nasıl oluşturulacağını açıklar. | 1͵2 | 1͵2͵3 |
4 | Atıf tekniği ve kaynakça yazımını uygular. | 1͵2 | 1͵3 |
5 | Etkili sunum tekniklerini uygular. | 1͵2 | 1͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 8 | 8 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
50 |