Ders Bilgileri
MİTOLOJİ | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
SER373 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Savaş YILDIRIM |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Batı dünyasındaki klasik mitoloji ve bunun sanattaki yansımaları, sanat eserlerinin doğal anlamlarının arka planındaki anlam ve içeriklerinin ortaya konması amaçlanmaktadır |
İçeriği | Klasik Yunan mitolojisinin önemli tanrıları, olayları ve bunların sanattaki yansımaları üzerinde durulacaktır |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Mitoloji-İnanç ilişkisini ve kültürün kesintisizliğini kavrar. |
2 | Karşılaştırarak ve sınıflandırarak değerlendirme becerisi kazanır |
3 | Görsel hafıza ve zekasını geliştirir. |
4 | Klasik Yunan Mitolojisi'nin temel öykülerinin, kendinden önceki kültürlerin birikiminin ürünü olarak değerlendirir. |
5 | Çağdaş sanat eserlerinde Klasik Yunan Mitolojisi'nin etkilerini farkederek, izini sürebilir ve yorumlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bir dönem boyunca işlenecek konular dile getirilir ve dersle ilgili temel yayınlar belirtilir | Anlatım Tartışma |
2 | Mitos-Logos. Mitlerin türleri, özellikleri ve kaynakları. Evrensel mitler. Mitoloji-Din-Tarih ilişkisi | Anlatım Tartışma |
3 | Yunan Mitolojisinde evrenin yaratılışı tanrı ve tanrıçalarının genel özellikleri ele alınır | Anlatım Tartışma |
4 | Baştanrı Zeus. Özellikleri, etki ve yetki alanları, görsel olarak algılanış biçimi ve en bilinen mitleri | Anlatım Tartışma |
5 | Baştanrıça Hera. Özellikleri, etki ve yetki alanları, görsel olarak algılanış biçimi ve en bilinen mitleri ele alınır | Anlatım Tartışma |
6 | Poseidon, Demeter-Hades. Özellikleri, etki ve yetki alanları, görsel olarak algılanış biçimleri ve en bilinen mitleri. | Anlatım Tartışma |
7 | Klasik Çağlar'da Anadolu'nun Baştanrıçası Artemis . Özellikleri, etki ve yetki alanları, görsel olarak algılanış biçimi ve en bilinen mitleri. | Anlatım Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klasik Çağlar'da Anadolu'nun Baştanrısı Apollon . Özellikleri, etki ve yetki alanları, görsel olarak algılanış biçimi ve en bilinen mitleri. | Anlatım Tartışma |
10 | Zeus'un En Sevdiği Kızı Athena . Özellikleri, etki ve yetki alanları, görsel olarak algılanış biçimi ve en bilinen mitleri. | Anlatım Tartışma |
11 | Aphrodite . Özellikleri, etki ve yetki alanları, görsel olarak algılanış biçimi ve en bilinen mitleri. | Anlatım Tartışma |
12 | En Çirkin ile En Güzel, Hephaistos ve Aphrodite . Özellikleri, etki ve yetki alanları, görsel olarak algılanış biçimleri ve en bilinen mitleri. | Anlatım Tartışma |
13 | Yunan Mitolojisinde kahramanlar ve bölgesel efsaneler ele alınır | Anlatım Tartışma |
14 | Yunan Mitolojisinde kahramanlar ve bölgesel efsaneler ele alınır | Anlatım Tartışma |
15 | Truva Savaşı ele alınır | Anlatım Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, Ankara, 2010 | ||
2 | Erhat, A., Mitoloji Sözlüğü, İstanbul, 1989 | ||
3 | Grimal, P., Mitoloji Sözlüğü: Yunan ve Roma, İstanbul, 1997 . |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Mitoloji-İnanç ilişkisini ve kültürün kesintisizliğini kavrar. | 2͵6 | |
2 | Karşılaştırarak ve sınıflandırarak değerlendirme becerisi kazanır | 2͵6͵7 | |
3 | Görsel hafıza ve zekasını geliştirir. | 7 | |
4 | Klasik Yunan Mitolojisi'nin temel öykülerinin, kendinden önceki kültürlerin birikiminin ürünü olarak değerlendirir. | 2͵7 | |
5 | Çağdaş sanat eserlerinde Klasik Yunan Mitolojisi'nin etkilerini farkederek, izini sürebilir ve yorumlar. | 2͵7 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |