Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İKONOGRAFİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SER374 Bahar 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları )
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Ortaçağ tasvirli sanatlarını değerlendirmek için temel veri olan Hıristiyan ikonografisinin, Kutsal Kitaplar temel alınarak aktarılması.
İçeriği Eski Ahit ve Yahudilik hakkındaki temel bilgiler; Yeni Ahit ve Apokrif İnciller hakkındaki temel bilgiler; Meryem, Vaftizci Yahya, İsa'nın ve Hıristiyan inancında önemli diğer kişilerin yaşamları; resim, mimari ve taşınabilir nitelikteki el sanatı ürünlerindeki dinsel konulu sahneler; simgesel anlam taşıyan motifler, bezemeler ve anlamların açıklanması; Eski ve Yeni Ahit'teki öykülerin Çağdaş Sanat'taki örnekleri.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Eski Ahit ve Yahudi kültürü kavramlarını açıklayabilir.
2 Yahudilikten Hıristiyanlığa geçiş süreci hakkında tarihsel bilgileri belirleyebilir.
3 Yeni Ahit ve yazarlarını tanıyabilir.
4 Ioannes Prodromos (Vaftizci Yahya) ve Meryem'in yaşamı ve Yeni Ahit'teki yerini açıklayabilir.
5 İsa'nın yaşamı, mucizeleri hakkında, yukarıdaki bölümlerde olduğu gibi, sanat eserleri eşliğinde bilgi edinebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
9 Lukas
10 Ioannes
5 Eski Ahit'e göre Hıristiyan İkonografisi
6 Ara sınav
7 İncil yazarları ve Mattheus
8 Markus
1 İkonografi nedir?
2 İkonografi neler anlatır ve neye göre belirlenir?
3 Hıristiyan İkonografisi nedir?
4 Hıristiyan sanatında ikonografinin önemi
11 Yeni Ahit'e göre Hıristiyan İkonografisi
12 Hıristiyan İkonografisinde Meryem tipleri
13 Hıristiyan İkonografisinde İsa tipleri
14 Hıristiyan İkonografisinde on iki havari
15 Genel sınava hazırlık
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Cömert, B. (1999). Mitoloji ve İkonografi, Ankara; (2000). Kitab-ı Mukaddes, İstanbul; Kirschbaum (Ed.) (1994). Lexikon der christlichen Ikonographie, Freiburg-Br.-Basel-Wien; Schulz, H. J. (1980). Die Byzantinische Liturgie, Trier.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Eski Ahit ve Yahudi kültürü kavramlarını açıklayabilir.
2 Yahudilikten Hıristiyanlığa geçiş süreci hakkında tarihsel bilgileri belirleyebilir.
3 Yeni Ahit ve yazarlarını tanıyabilir.
4 Ioannes Prodromos (Vaftizci Yahya) ve Meryem'in yaşamı ve Yeni Ahit'teki yerini açıklayabilir.
5 İsa'nın yaşamı, mucizeleri hakkında, yukarıdaki bölümlerde olduğu gibi, sanat eserleri eşliğinde bilgi edinebilir.

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
50