Ders Bilgileri
EKOLOJİK TEKSTİLLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 460 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Dr. İlhami İLHAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenciye ekoloji kavramını tanıtmak. Tekstil ürünlerinde ekolojik yaklaşımlar geliştirmesini sağlamak. |
İçeriği | Ekolojinin tanımı. Tekstilde ekoloji. Ekolojik tekstillerle ilgili standartlar. İnsan sağlığına zararlı tekstil ürünlerinin etkileri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Ekoloji, ekolojik denge hakkında bilgi edinir. |
2 | Ekolojik tekstil ve politikaları açıklayabilir. |
3 | Ekolojik tekstillerle ilgili standartları öğrenir. |
4 | Tekstil ürünlerinde ekolojik yaklaşımlar geliştirmesini sağlamak. |
5 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. |
6 | Konusuyla ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını kullanmak ve uygulayabilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ekoloji, ekosistem, ekolojik döngü, ekolojik denge. | Rehberli problem çözümü. |
2 | Küresel ısınma, Kyoto Protokolu | Rehberli problem çözümü. |
3 | İnsanın çevreye müdahalesi, zararları. | Rehberli problem çözümü. |
4 | Ekolojik tekstil ve politikalar. Organik tekstiller. | Rehberli problem çözümü. |
5 | Ekolojik tekstillerle ilgili standartlar. | Rehberli problem çözümü. |
6 | Üretim ekolojisi. | Rehberli problem çözümü. |
7 | İnsan ekolojisi. | Rehberli problem çözümü. |
8 | Ara sınav. | |
9 | Atık ekolojisi. | Rehberli problem çözümü. |
10 | İplik ve kumaş üretiminde ekolojik standartlar. | Rehberli problem çözümü. |
11 | Boyama, baskı ve bitim işlerinde ekolojik standartlar. | Rehberli problem çözümü. |
12 | Konfeksiyon işlemlerinde ekolojik standartlar. | Rehberli problem çözümü. |
13 | Aksesuarlar, ambalaj işlemlerinde ekolojik standartlar. | Rehberli problem çözümü. |
14 | İnsan sağlığına zararlı tekstil ürünlerinin etkileri. | Rehberli problem çözümü. |
15 | İnsan sağlığına zararlı tekstil ürünlerinin etkileri. | Rehberli problem çözümü. |
16 | Son sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders notları. | ||
2 | İnternetten alınan bilgiler. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Ekoloji, ekolojik denge hakkında bilgi edinir. | 3 | 1͵2 |
2 | Ekolojik tekstil ve politikaları açıklayabilir. | 3 | 1͵2 |
3 | Ekolojik tekstillerle ilgili standartları öğrenir. | 3 | 1͵2 |
4 | Tekstil ürünlerinde ekolojik yaklaşımlar geliştirmesini sağlamak. | 3 | 1͵2 |
5 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | 7 | 1͵2 |
6 | Konusuyla ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını kullanmak ve uygulayabilmek. | 3 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 20 | 20 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 10 | 10 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |