Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

DİSİPLİNLERARASI SANAT
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TKS 391 Güz 2 0 2 2
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Şerife Arzu ÇEVİK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı; sanata ilişkin yeni yöntemler ve ve alanlar kapsamında disiplinlerarasılığı tanıtmak ve bu konuya ilişkin düşünce ve uygulamaları ortaya koymaktır. Bu anlamda, disiplinlerarası yaklaşıma ilişkin farklı düşünce ve tanımlar irdelenerek bu yeni yaklaşımın sanat üretimi sürecinde gerekliliği sorgulanacak ve nitelik açısından sağlayacağı katkılar gözden geçirilecektir.
İçeriği Plastik sanatları oluşturan disiplinlerin birbiri ve diğer sanat alanlarıyla yaşadıkları ilişki ve etkileşim araştırılarak, farklı sanat anlayışlarının oluşmasında etkisi incelenecektir. Plastik sanatların bir dalı olan Tekstil sanatının diğer sanat disiplinleri ile görsellik, teknik, estetik gibi bir çok açıdan etkileşimi araştırılacaktır. Bu araştırmada plastik sanatlardaki disiplinler ile birlikte çağdaş tekstil sanatı ve oluşum sürecinde gözlemlenen disiplinlerarası etkileşim ve ilişkiler ele alınacaktır. Sanat olgusu içerisinde yer alan disiplinlerin etkileşimleri ve bunun tekstil sanatına yansıması örneklerle gösterilmeye çalışılacaktır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 DİSİPLİNLERARASI KAVRAMI İLE TEKSTİL SANATINDA FARKLI AÇILIMLAR EDİNMEK
2 GELENEKSEL YAKLAŞIMLAR DIŞINDA DA FARKLI DİSİPLİNLERİN KURAMLARIYLA YENİ KURAMLAR KURMAK VE TASARLAMAK
3 ÇOK SAYIDA DİSİPLİNLE İLGİLİ BİLGİ EDİNEREK GENİŞ BİR VİZYON OLUŞTURMAK
4 SANATÇI, SANAT EĞİTİMCİSİ, SANAT PROGRAMLARI YÖNETİCİSİ, OLABİLME VE AKADEMİSYEN NOSYONUNUN YETERLİLİĞİNİ GELİŞTİREN VE DESTEKLEYEN BİLGİ VE BECERİYE SAHİP OLMAK

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 SANAT VE DİSİPLİNLERARASILIK KAVRAMI ANLAMININ ARAŞTIRILMASI FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA
2 SANATIN SINIFLANDIRILMASI FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA
3 SANATTA DİSİPLİNLER VE DİSİPLİNLERARASILIK FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA
4 BİLİM VE SANAT FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA
5 MATEMATİK VE SANAT FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA
6 FİZİK VE SANAT FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA
7 BİYOLOJİ , KİMYA VE SANAT FARKLI KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE SINIF ORTAMINDA İNTER AKTİF TARTIŞMA VE PAYLAŞMA
8 SOSYAL BİLİMLER VE SANAT KONUYLA İLGİLİ FİLM İZLEME VE TARTIŞMA
9 FELSEFE, ESTETİK VE SANAT KONUYLA İLGİLİ FİLM İZLEME VE TARTIŞMA
10 PSİKOLOJİ, SOSYOLOJİ VE SANAT KONUYLA İLGİLİ KISA VİDEO İZLEME VE TARTIŞMA
11 TARİH, ANTROPOLOJİ, ARKEOLOJİ, SANAT TARİHİ VE SANAT KONUYLA İLGİLİ VİDEO İZLEME VE TARTIŞMA
12 ARA SINAV
13 TEKSTİL SANATININ DİĞER SANAT DİSİPLİNLERİ İLE GÖRSELLİK, TEKNİK, ESTETİK AÇIDAN ETKİLEŞİMİNİN ARAŞTIRILMASI KONUYLA İLGİLİ GÖRSEL VE KURAMSAL ARAŞTIRMA VE TARTIŞMA
14 TEKSTİL SANATININ DİĞER SANAT DİSİPLİNLERİ İLE GÖRSELLİK, TEKNİK, ESTETİK AÇIDAN ETKİLEŞİMİNİN ARAŞTIRILMASI KONUYLA İLGİLİ GÖRSEL VE KURAMSAL ARAŞTIRMA VE TARTIŞMA
15 TEKSTİL SANATININ DİĞER SANAT DİDİPLİNLERİ İLE GÖRSELİK, TEKNİK, ESTETİK AÇIDAN ETKİLEŞİMİNİN ARAŞTIRILMASI KONUYLA İLGİLİ GÖRSEL VE KURAMSAL ARAŞTIRMA VE TARTIŞMA
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 RH SANAT DERGİSİ
2 ARTİST SANAT DERGİSİ
3 GENÇ SANAT SANAT DERGİSİ
4 DİSİPLİNLERARASI KONULU TEZLER
5 SANATÇI WEB SİTELERİ
6 MAKALELER
7 FİLMLER

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 13 Dönem Ödevi
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 DİSİPLİNLERARASI KAVRAMI İLE TEKSTİL SANATINDA FARKLI AÇILIMLAR EDİNMEK 2͵8 1͵2
2 GELENEKSEL YAKLAŞIMLAR DIŞINDA DA FARKLI DİSİPLİNLERİN KURAMLARIYLA YENİ KURAMLAR KURMAK VE TASARLAMAK 3͵14 1͵2
3 ÇOK SAYIDA DİSİPLİNLE İLGİLİ BİLGİ EDİNEREK GENİŞ BİR VİZYON OLUŞTURMAK 10͵14 1͵2
4 SANATÇI, SANAT EĞİTİMCİSİ, SANAT PROGRAMLARI YÖNETİCİSİ, OLABİLME VE AKADEMİSYEN NOSYONUNUN YETERLİLİĞİNİ GELİŞTİREN VE DESTEKLEYEN BİLGİ VE BECERİYE SAHİP OLMAK 1͵2͵8͵14 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 3 1 3
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 0 0
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 2 2
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
50