Ders Bilgileri
TEMEL SANAT EĞİTİMİ II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS132 | Bahar | 3 | 3 | 5 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Doç. Hüseyin SÖNMEZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Plastik sanatların dilini – gramerini uygulamalar yoluyla öğretmek |
İçeriği | Plastik sanatlar alanını Temel kavram ve öğeleri olan nokta,çizgi, leke, form, ışık-gölge, renk, doku, yön, ölçü ve aralık gibi anlatım öğelerini, zıtlık-uygunlu, simetri ve tekrar gibi uygulama ilkeleri çerçevesinde gördüğü nesneyi çizebilen, parçalara ayırıp yeniden örgütleyebilen, deneysel çalışma değişkenlikleriyle plastik sanatların gramerinin kavrama ve uygulamalarını içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Plastik Sanatların dilini oluşturan öğe ve ilkeleri tanımlar ve bu çerçevede uygulamalar yapar. |
2 | Renge ilişkin bilgi edinir ve uygulamalar yapar. |
3 | Resim çalışmalarını değerlendirebilir ve çözümlemeye çalışır. |
4 | Temel malzeme bilgisine ve teknik beceriye sahip olur. |
5 | Amaca uygun malzemeleri seçerek, yeni bir bütünlük içerisinde kullanıp sunabilir. |
6 | Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilinciyle davranabilir. |
7 | Verilen probleme ilişkin eskizler ve çözümler üretebilir, problem oluşturabilir. |
8 | Resimde, tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Temel Sanat Eğitimi nedir ders içeriği ve yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. | Uygulama, anlatım, sunum |
2 | NOKTA ÖGESİ Tonçubuğu ve Serbest Nokta çalışması | Uygulama, anlatım, sunum |
3 | Serbest Nokta çalışması | Uygulama |
4 | Serbest Nokta çalışması | Uygulama, anlatım, sunum |
5 | Noktanın izi çalışması | Uygulama, anlatım, sunum |
6 | Hazır elamanlarla nokta çalışmsı | Uygulama, anlatım, sunum |
7 | Endüstriyel-Doğal obje Etüd | Uygulama, anlatım, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endüstriyel-Doğal obje Etüd | Uygulama |
10 | ÇİZGİ ÖGESİ Çizgi Nedir,Çizgi Çeşitleri,Çizgide İfade Zıtlıkları. | Uygulama, anlatım, sunum |
11 | Plastik çizgilerele yüzey araştırmaları | Uygulama |
12 | Mekanik çizgilerle yüzey araştırmaları | Uygulama, anlatım, sunum |
13 | LEKE ÖGESİ Form ve Biçim,Işık-Gölge | Uygulama, anlatım, sunum |
14 | Form ve Biçim,Işık-Gölge | Uygulama |
15 | RENK ÖGESi Renl Nedir,Renk Uygunluğu, Renk Zıtlıkları | Uygulama, anlatım, sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Faruk Ataleyer,Temel Sanat Öğeleri,Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir, 1994 | ||
2 | Görsel İletişimde Temel Tasar,H.Yakup Öztuna,Tibyan Yayıncılık, 2007,İstanbul | ||
3 | Maurice de Sausmarez, Basic Desing, ISBN 0 71365441 1 | ||
4 | Ali Seyhan,Temel Tasarım,Baran Ofset, Ankara, 2005 | ||
5 | Canan Deliduman Gence, Berna İstifoğlu Orhon, Temel Sanat Eğitimi, Erhun Yayıncılık, Ankara, 2006 | ||
6 | Rollo May, Yaratma Cesareti,Mets Yayınları,İstanbul ,2007 | ||
7 | Rudolf Arnheim, Görsel Düşünme, Çev. Rahmi Öğdül, Metis Yayınları,İstanbul | ||
8 | Abdullah Demir,Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları,Eskişehir, 1993 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Plastik Sanatların dilini oluşturan öğe ve ilkeleri tanımlar ve bu çerçevede uygulamalar yapar. | 1͵2͵3͵4͵7 | 1͵2 |
2 | Renge ilişkin bilgi edinir ve uygulamalar yapar. | 1͵2͵3͵4͵7 | 1͵2 |
3 | Resim çalışmalarını değerlendirebilir ve çözümlemeye çalışır. | 1͵2͵3͵4͵7͵8 | 1͵2 |
4 | Temel malzeme bilgisine ve teknik beceriye sahip olur. | 6 | 1͵2 |
5 | Amaca uygun malzemeleri seçerek, yeni bir bütünlük içerisinde kullanıp sunabilir. | 6 | 1͵2 |
6 | Disiplinli çalışma alışkanlığı, görev ve sorumluluk bilinciyle davranabilir. | 1͵2͵3͵10 | 1͵2 |
7 | Verilen probleme ilişkin eskizler ve çözümler üretebilir, problem oluşturabilir. | 5 | 1͵2 |
8 | Resimde, tasarımda bütünü oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretebilir. | 4͵6͵7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 5 | 5 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 14 | 1 | 14 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
125 |