Ders Bilgileri
BULUŞ KOMPOZİSYON II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS134 | Bahar | 3 | 3 | 5 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Rukiye GÖK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tekstil tasarımlarının baskıya hazır hale getirilmesini ögrenir.Kumaş türüne göre desen tasarımını yapmayı kavrar. |
İçeriği | Tasarımların baskıya hazırlama aşamaları ve detayları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tekstil yüzeylerinin baskıya hazır hale getirilmesi biçim birimlerin yorumlama becerisini kazanır. |
2 | Biçim birimde bir yön verilerek vektörün yönünü saptama ve çözümlenmesini raport tekrarını belirler öğrenir. |
3 | Deseni oluştururken deseni sonsuza kadar çıkarma özelliğine sahip olur. |
4 | Desen şablon figür oranları ve çizim,ışık renk kombinasyonları farklı boyama teknikleri ile kumaş dokusunun kağıda aktarılmasını açıklayabilir. |
5 | Çizim teknikleri ile koleksiyon sunumu gibi konulara değinir öğrenme bilincine sahip olur. |
6 | Tekstil tasarımı yaratıcı ve görsel becerileri teknolojiyle birleştirip açıklayabilir. |
8 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
9 | İlham kaynaklarından koleksiyon oluşturma öğretisini sağlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
2 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
3 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
4 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
5 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
6 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
7 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
8 | ARA UYGULAMA | |
9 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
10 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
11 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
12 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
13 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
14 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi, Ödev | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
15 | Birim ve biçimlerle alan düzenlemesi, Son Uygulama | Kareli kağıt üzerinde rapido ile çalışılması |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bölümün Atölye olanakları | Kütüphane ve Internet |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.22 | 3 | 1. Ödev |
2 | 0.41 | 5 | Son Sınav |
3 | 0.37 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tekstil yüzeylerinin baskıya hazır hale getirilmesi biçim birimlerin yorumlama becerisini kazanır. | 1͵2͵6͵9͵11 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Biçim birimde bir yön verilerek vektörün yönünü saptama ve çözümlenmesini raport tekrarını belirler öğrenir. | 2͵11 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Deseni oluştururken deseni sonsuza kadar çıkarma özelliğine sahip olur. | 1͵11 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Desen şablon figür oranları ve çizim,ışık renk kombinasyonları farklı boyama teknikleri ile kumaş dokusunun kağıda aktarılmasını açıklayabilir. | 1͵2͵3 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Çizim teknikleri ile koleksiyon sunumu gibi konulara değinir öğrenme bilincine sahip olur. | 11 | 1͵2͵3͵4 |
6 | Tekstil tasarımı yaratıcı ve görsel becerileri teknolojiyle birleştirip açıklayabilir. | 3 | 1͵2͵3͵4 |
8 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | 1͵2͵3͵4 |
9 | İlham kaynaklarından koleksiyon oluşturma öğretisini sağlar. | 1͵8͵9 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 5 | 1 | 5 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 1 | 1 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
125 |