Ders Bilgileri
DOKUMA TASARIMI III | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS327 | Güz | 4 | 4 | 6 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Handan DEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Var |
Amacı | Gelişmiş dokuma tekniklerini öğrenmesi ve yeni doku tekniklerini geliştirmesi amaçlanır. |
İçeriği | Dokuma tezgahında deneyim kazanmış olan öğrenci, çift katlı dokumaları dener. Kendi konusunu (temasını) seçerek kolaj tekniği ile bir tanıtım paftası hazırlar. Hazırlanan bu pafta doğrultusunda örgü raporunu, iplik çeşitlerini ve iplik renklerini belirler. Daha sonra dokuma tezgahı üzerinde uygulamasını yapar. Bundan yola çıkarak farklı örgü teknikleri geliştirir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Numune dokuma tezgahının kullanımı konusunda deneyim kazanır. |
2 | Takviyeli ve çift katlı örgüleri tanımlar ve tezgah üzerinde uygular. |
3 | Farklı kavramlardan (soyut, somut, medeniyetler) yola çıkarak yeni tasarımlar geliştirir. |
4 | Konusu ile ilgili araştırma yapar, tasarımını hazırlar ve dokuma tekniklerini kullanarak (çift katlı, pli vb.) yeni dokuma tasarımları geliştirir. |
5 | Ekip içinde uyumlu çalışır. |
6 | Mesleki ve etik sorumluluk kazanır. |
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
8 | Tasarım unsurlarını kullanarak yaptığı dokumaya üçüncü boyut kazandırma becerisi kazanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi |
2 | Takviyeli örgüler hakkında bilgi | Milimetrik kağıt üzerinde söz konusu örgülerin çizim özelliklerinin tanımlanması |
3 | Kağıt üzerinde takviyeli örgüler üzerine çalışmalar | Yapılan çalışmaların değerlendirmeleri |
4 | Kağıt üzerinde takviyeli örgüler üzerine çalışmalar | Yapılan çalışmaların değerlendirmeleri |
5 | Hazırlanan örgülerin tahar ve armürlerinin hazırlanması ve iplik seçimi | Milimetrik kağıt üzerinde tahar ve armür planlarının hazırlanması |
6 | Çözgünün hazırlanması | Uygulama |
7 | Tahar ve armür | Uygulama |
8 | ARA SINAV | |
9 | Mekik hazırlığı ve dokuma | Uygulama |
10 | Dokuma | Uygulama |
11 | Dokuma | Uygulama |
12 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması |
13 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması |
14 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması |
15 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kütüphane ve Internet taraması | ||
2 | Sanat ve Dekorasyon dergileri | ||
3 | Sanat Fuarları | ||
4 | Tekstil ve Sanat Sergileri. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Numune dokuma tezgahının kullanımı konusunda deneyim kazanır. | 3 | 1͵2 |
2 | Takviyeli ve çift katlı örgüleri tanımlar ve tezgah üzerinde uygular. | 3͵5͵6͵8 | 1͵2 |
3 | Farklı kavramlardan (soyut, somut, medeniyetler) yola çıkarak yeni tasarımlar geliştirir. | 3͵5͵6͵8 | 1͵2 |
4 | Konusu ile ilgili araştırma yapar, tasarımını hazırlar ve dokuma tekniklerini kullanarak (çift katlı, pli vb.) yeni dokuma tasarımları geliştirir. | 2͵3͵5͵6 | 1͵2 |
5 | Ekip içinde uyumlu çalışır. | 5 | 1͵2 |
6 | Mesleki ve etik sorumluluk kazanır. | 4 | 1͵2 |
7 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | 1͵2 |
8 | Tasarım unsurlarını kullanarak yaptığı dokumaya üçüncü boyut kazandırma becerisi kazanır. | 2͵6͵10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 13 | 1 | 13 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 12 | 12 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 5 | 5 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
160 |