Ders Bilgileri
TEKSTİL EL SANATLARI I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS353 | Güz | 1 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Rukiye GÖK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Var |
Amacı | Geleneksel tekstil sanatlarını tanır ve estetik ve sanatsal değeri olan özgün yeni tasarımlar üretir. |
İçeriği | Estetik değerler bağlamında, farklı teknik (kilim,cicim,sumak,zili,halı) ve malzeme (yün,pamuk,keten) kullanımıyla özgün tasarımlar geliştirmek, geleneksel kirkitli ve düz dokuma yaygıları incelemeyi içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
7 | Ekip içinde uyumlu çalışır. |
8 | Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
1 | Geleneksel tekstil sanatları hakkında genel bilgi edinir. |
2 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. |
3 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler. |
4 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
5 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları üretir ve sunum aşamasına getirir. |
6 | Tekstil sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini açıklayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi |
2 | Çarpana dokumaları hakkında genel bilgi | Çarpana desenlerinin kağıt üzerinde hazırlanması |
3 | Çarpana desenlerinin kağıt üzerinde hazırlanması | Çarpana desenlerinin kağıt üzerinde hazırlanması |
4 | İplik ve çözgü hazırlığı | İplik ve çözgü hazırlığı |
5 | Çarpana dokuma | Çarpana dokuma |
6 | Çarpana dokuma | Çarpana dokuma |
7 | Röprodüksiyon halı çalışması | Desen araştırması ve guaj boya ile renklerin belirlenmesi |
8 | ARA UYGULAMA | |
9 | Üretilen çarpana dokumaların sanatsal bir obje olarak değerlendirilmesi | Röprodüksiyon halı çalışması |
10 | Konu ile ilgili araştırmaların yapılması, Ödev | Konu ile ilgili araştırmaların yapılması |
11 | Tasarımların oluşturulması | Konu ile ilgili araştırmaların yapılması |
12 | Röprodüksiyon halı çalışması | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi |
13 | Röprodüksiyon halı çalışması | Tasarımların oluşturulması |
14 | Röprodüksiyon halı çalışması, Son Proje | Röprodüksiyon halı çalışması |
15 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Atölye olanakları | ||
2 | Internet ve kütüphane taraması | ||
3 | Dekorasyon ve sanat gergileri | ||
4 | Tekstil fuarları | ||
5 | Sergiler |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 2 | 1. Ara Uygulama |
2 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.3 | 5 | Son Sınav |
4 | 0.3 | 10 | 1. Son Proje |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
7 | Ekip içinde uyumlu çalışır. | 5 | 1͵2͵3͵4 |
8 | Yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 12 | 1͵2͵3͵4 |
1 | Geleneksel tekstil sanatları hakkında genel bilgi edinir. | 1 | 1͵2͵3͵4 |
2 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. | 4 | 1͵2͵3͵4 |
3 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler. | 10 | 1͵2͵3͵4 |
4 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | 1͵2͵3͵4 |
5 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları üretir ve sunum aşamasına getirir. | 6 | 1͵2͵3͵4 |
6 | Tekstil sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini açıklayabilir. | 1͵3͵8͵9 | 1͵2͵3͵4 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 5 | 5 |
12 | Son Proje | 1 | 8 | 8 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
125 |