Ders Bilgileri
AKSESUAR TASARIM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 377 | Güz | 1 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Yeşim ÖZKAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Aksesuar tasarımına ilişkin yaratıcılığını arttırarak, düşünme sistemine katkıda bulunmak. |
İçeriği |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Üretilen tasarım yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilir, düşünebilir ve uygulayabilir. Being able to percieve, to think and to apply surfaces of design produced two or three dimensionally. |
2 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. To have life-long learning consiousness. |
3 | Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. |
4 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları yapabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bir kavram seçilerek yapılacak olan aksesuar tasarımı ile ilişkilendirme süreci başlar. | |
2 | Bir kavram seçilerek yapılacak olan aksesuar tasarımı ile ilişkilendirme süreci devam eder. | |
3 | Bir kavram seçilerek yapılacak olan aksesuar tasarımı ile ilişkilendirme süreci devam eder. | |
4 | Bir kavram seçilerek yapılacak olan aksesuar tasarımı ile ilişkilendirme süreci devam eder. | |
5 | Bir kavram seçilerek yapılacak olan aksesuar tasarımı ile ilişkilendirme süreci devam eder. | |
6 | Bir kavram seçilerek yapılacak olan aksesuar tasarımı ile ilişkilendirme süreci devam eder. | |
7 | Ders çalışma haftası | |
8 | Ara sınav | |
9 | Aksesuar tasarımının koleksiyon süreci başlatılır. | |
10 | Aksesuar tasarımının koleksiyon süreci devam eder. | |
11 | Aksesuar tasarımının koleksiyon süreci devam eder. | |
12 | Aksesuar tasarımının koleksiyon süreci devam eder. | |
13 | Aksesuar tasarımının koleksiyon süreci devam eder. | |
14 | Oluşturulan koleksiyonun dosya ile sunum süreci tamamlanır. | |
15 | Ders çalışma haftası | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Draping for fashion design. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Üretilen tasarım yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilir, düşünebilir ve uygulayabilir. Being able to percieve, to think and to apply surfaces of design produced two or three dimensionally. | 1 | 1͵2 |
2 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. To have life-long learning consiousness. | 3 | 1͵2 |
3 | Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. | 4 | 1͵2 |
4 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları yapabilir. | 7 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 1 | 5 | 5 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 2 | 4 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 2 | 2 | 4 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 0 | 0 |
125 |