Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BASKI TASARIM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TKS 368 Bahar 4 4 6 7
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Fatma Yelda GEZİCİOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Renk, desen, kompozisyon, sunum ve baskı tekniklerini öğrenip uygulaması amaçlanır.
İçeriği Yaratıcı fikirler geliştirip ev tekstili ve konfeksiyon alanında baskı tasarımlarını kombin mantığı ile öğrenir, kendi desen karakterini oluşturur ve endüstride kullanılır hale gelmesini sağlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Baskı alanında araştırma yaparak yeni tasarımlar geliştirir ve sunum aşamasına getirir.
2 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler.
3 Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları üretir ve endüstriyel üretime uyarlar.
4 Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur.
5 Farklı materyalleri kullanarak kompozisyon oluşturması becerisi kazanır.
6 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
7 Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nevresim takımı tasarımı. Serbest teknikle, nevresim takımı yarışması mantığı ile yapılan çalışmalar.
2 Nevresim takımı tasarımı. Serbest teknikle, nevresim takımı yarışması mantığı ile yapılan çalışmalar.
3 Nevresim takımı tasarımı. Serbest teknikle, nevresim takımı yarışması mantığı ile yapılan çalışmalar.
4 Nevresim takımı tasarımı. Serbest teknikle, nevresim takımı yarışması mantığı ile yapılan çalışmalar.
5 Nevresim takımı tasarımı. Serbest teknikle, nevresim takımı yarışması mantığı ile yapılan çalışmalar.
6 Nevresim takımı tasarımı. Serbest teknikle, nevresim takımı yarışması mantığı ile yapılan çalışmalar.
7 Nevresim takımı tasarımı. Serbest teknikle, nevresim takımı yarışması mantığı ile yapılan çalışmalar.
8 Ara Sınav
9 Giysilik kumaş için tasarım yapılır. Trend belirlenir. Serbest teknikle, giysilik kumaş için yeni tasarımlar yapılır. Yapılan tasarımlardan bir tanesi baskı yapılarak uygulanır ve konfeksiyon hale getirilir.
10 Giysilik kumaş için tasarım yapılır. Trend belirlenir. Serbest teknikle, giysilik kumaş için yeni tasarımlar yapılır. Yapılan tasarımlardan bir tanesi baskı yapılarak uygulanır ve konfeksiyon hale getirilir.
11 Giysilik kumaş için tasarım yapılır. Trend belirlenir. Serbest teknikle, giysilik kumaş için yeni tasarımlar yapılır. Yapılan tasarımlardan bir tanesi baskı yapılarak uygulanır ve konfeksiyon hale getirilir.
12 Giysilik kumaş için tasarım yapılır. Trend belirlenir. Serbest teknikle, giysilik kumaş için yeni tasarımlar yapılır. Yapılan tasarımlardan bir tanesi baskı yapılarak uygulanır ve konfeksiyon hale getirilir.
13 Giysilik kumaş için tasarım yapılır. Trend belirlenir. Serbest teknikle, giysilik kumaş için yeni tasarımlar yapılır. Yapılan tasarımlardan bir tanesi baskı yapılarak uygulanır ve konfeksiyon hale getirilir.
14 Giysilik kumaş için tasarım yapılır. Trend belirlenir. Serbest teknikle, giysilik kumaş için yeni tasarımlar yapılır. Yapılan tasarımlardan bir tanesi baskı yapılarak uygulanır ve konfeksiyon hale getirilir.
15 Giysilik kumaş için tasarım yapılır. Trend belirlenir. Serbest teknikle, giysilik kumaş için yeni tasarımlar yapılır. Yapılan tasarımlardan bir tanesi baskı yapılarak uygulanır ve konfeksiyon hale getirilir.
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Bölümün atölye olanakları
2 İnternet araştırmaları
3 Dekorasyon dergileri
4 Konfeksiyon ve kumaş dergileri
5 Tekstil fuarları
6 Sergiler
7 Mağaza gezintileri

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Baskı alanında araştırma yaparak yeni tasarımlar geliştirir ve sunum aşamasına getirir. 1͵3͵8͵9͵10 1͵2
2 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler. 10 1͵2
3 Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları üretir ve endüstriyel üretime uyarlar. 6 1͵2
4 Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. 4 1͵2
5 Farklı materyalleri kullanarak kompozisyon oluşturması becerisi kazanır. 3 1͵2
6 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 7 1͵2
7 Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder. 9 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 8 112
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 1 1
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 1 4
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 4 4
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 1 6 6
11 Ara Uygulama 1 4 4
12 Son Proje 1 4 4
13 Son Uygulama 1 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 8 8
15 Son Sınav 1 1 1
175