Ders Bilgileri
GİYSİ TASARIM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 370 | Bahar | 4 | 4 | 6 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Esra ENES |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Model yaratma ve tekniklerinin geliştirilmesi amaçlanır. |
İçeriği | Model taşıma, model renklendirme, model alternatifleri ve detaylı çalışmaları başlıkları altında konusunu temasını seçerek bir tanıtım paftası hazırlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. |
2 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. |
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
4 | Dokuma, baskı, moda-aksesuar ve geleneksel tekstil sanatları ile ilgili alanlarda araştırma yaparak yeni tasarımlar geliştirerek sunum ( sergi, defile vb. ) aşamasına getirebilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Moda içeriği hakkında genel bilgi verilmesi. | Trendler içinden orijinal fotoğraf, kara kalem, sulu boya, pastel,..vb teknikleri kullanarak uygulanacak modelin ön plana çıkartılması |
2 | Moda fotoğraflarından model seçimini belirler. | Trendler içinden orijinal fotoğraf, kara kalem, sulu boya, pastel,..vb teknikleri kullanarak uygulanacak modelin ön plana çıkartılması |
3 | Moda fotoğraflarından kağıt üzerine çalışmalar. | Trendler içinden orijinal fotoğraf, kara kalem, sulu boya, pastel,..vb teknikleri kullanarak uygulanacak modelin ön plana çıkartılması |
4 | Modelde farklı boyama teknikleri uygulaması. | Trendler içinden orijinal fotoğraf, kara kalem, sulu boya, pastel,..vb teknikleri kullanarak uygulanacak modelin ön plana çıkartılması |
5 | Modelde farklı boyama teknikleri uygulaması. | Trendler içinden orijinal fotoğraf, kara kalem, sulu boya, pastel,..vb teknikleri kullanarak uygulanacak modelin ön plana çıkartılması |
6 | Modelde farklı boyama teknikleri uygulaması. | Trendler içinden orijinal fotoğraf, kara kalem, sulu boya, pastel,..vb teknikleri kullanarak uygulanacak modelin ön plana çıkartılması |
7 | Tasarım unsurlarını kullanarak model yaratma becerisi kazanır. | Trendler içinden orijinal fotoğraf, kara kalem, sulu boya, pastel,..vb teknikleri kullanarak uygulanacak modelin ön plana çıkartılması |
8 | ARA SINAV | |
9 | Giyilemeyen giysilerle ilgili genel bilgi. | Malzeme araştırılması |
10 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Malzeme araştırılması, malzemenin yorumu, doku çalışması yapılır |
11 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Malzeme araştırılması, malzemenin yorumu, doku çalışması yapılır |
12 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Serbest teknik ile kağıt üzerine çizim ve uygulama yapılır. |
13 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Giyilemeyecek değişik malzemelerden giyilemeyen elbiseler |
14 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Giyilemeyecek değişik malzemelerden giyilemeyen elbiseler |
15 | Yeni tasarım çalışmalarının yapılması | Giyilemeyecek değişik malzemelerden giyilemeyen elbiseler |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Internet | ||
2 | Bölümün Atölye olanakları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Konusuyla ilgili araştırma yapar ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygulayabilir. | 3 | |
2 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. | 4 | |
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | |
4 | Dokuma, baskı, moda-aksesuar ve geleneksel tekstil sanatları ile ilgili alanlarda araştırma yaparak yeni tasarımlar geliştirerek sunum ( sergi, defile vb. ) aşamasına getirebilir. | 8 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 2 | 1 | 2 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 14 | 1 | 14 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 2 | 2 | 4 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 3 | 3 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
175 |