Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKSTİL TASARIM II | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS384 | Bahar | 1 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Fatma Yelda GEZİCİOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Var |
Amacı | Öğrencinin, tekstil sektöründe kullanılan kumaşın teknik yapısını, kullanım alanlarını göz önünde bulundurarak yeni yapacağı tasarımın rengini, desenini, malzemesini bir uyum içersinde kullanıp çağdaş tasarımlar elde edebilmesi ve Türk Tekstil Sektörüne katkıda bulunması amaçlanmaktadır |
İçeriği | Dokuma tekniklerini kullanarak renk, desen ve kombin mantığını geliştirip, koleksiyon hazırlayarak kumaş tasarımını bilgisayar programında yapar |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Üretilen tasarım yüzeylerini 2 veya 3 boyutlu algılar ve uygular. |
2 | Konusu ile ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygular. |
3 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. |
4 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
5 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler. |
6 | Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder. |
7 | Tekstil tasarımı ile ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ned Graphics programında baskı tekniği ile yapılan kumaş tasarımı. | Programda renk indirgeme ve temizleme konuları anlatılır. |
2 | Ned Graphics programında baskı tekniği ile yapılan kumaş tasarımı. | Programda renk indirgeme ve temizleme konuları anlatılır. |
3 | Ned Graphics programında baskı tekniği ile yapılan kumaş tasarımı. | Programda varyant hazırlama konuları anlatılır. |
4 | Ned Graphics programında baskı tekniği ile yapılan kumaş tasarımı. | Programda varyant hazırlama konuları anlatılır. |
5 | Ned Graphics programında baskı tekniği ile yapılan kumaş tasarımı. | Programda desen ve renklendirme konuları anlatılır. |
6 | Ned Graphics programında baskı tekniği ile yapılan kumaş tasarımı. | Programda desen ve renklendirme konuları anlatılır. |
7 | Ned Graphics programında baskı tekniği ile yapılan kumaş tasarımı. | Programda desen ve renklendirme konuları anlatılır. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ned Graphics programında baskı tekniği ile yapılan kumaş tasarımı. | Programda desen ve renklendirme konuları anlatılır. |
10 | Öğrenilen tüm konuları kapsayacak şekilde öğrenciler yeni tasarımlarını yaparlar. | Uygulama |
11 | Öğrenilen tüm konuları kapsayacak şekilde öğrenciler yeni tasarımlarını yaparlar. | Uygulama |
12 | Öğrenilen tüm konuları kapsayacak şekilde öğrenciler yeni tasarımlarını yaparlar. | Uygulama |
13 | Öğrenilen tüm konuları kapsayacak şekilde öğrenciler yeni tasarımlarını yaparlar. | Uygulama |
14 | Öğrenilen tüm konuları kapsayacak şekilde öğrenciler yeni tasarımlarını yaparlar. | Uygulama |
15 | Öğrenilen tüm konuları kapsayacak şekilde öğrenciler yeni tasarımlarını yaparlar. | Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Bölümün atölye olanakları | ||
2 | İnternet araştırmaları | ||
3 | Dekorasyon dergileri | ||
4 | Konfeksiyon ve kumaş dergileri | ||
5 | Tekstil fuarları | ||
6 | Sergiler | ||
7 | Mağaza gezintileri |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Üretilen tasarım yüzeylerini 2 veya 3 boyutlu algılar ve uygular. | 2͵6 | 1͵2 |
2 | Konusu ile ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını tanımlar, kullanır ve uygular. | 3͵6 | 1͵2 |
3 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. | 4 | 1͵2 |
4 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | 1͵2 |
5 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler. | 10 | 1͵2 |
6 | Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder. | 9 | 1͵2 |
7 | Tekstil tasarımı ile ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3͵9 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 1 | 2 | 2 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 1 | 4 | 4 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
85 |