Ders Bilgileri
TEKSTİLDE ALTERNETİF YÜZEYLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 301 | Güz | 1 | 3 | 3 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Banu YILMAZ AKYÜREK |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İki boyutlu yapıları somutlaştırarak tekstil yüzeyi üretiminde kullanabilmesi |
İçeriği | İki boyutlu yapıları somutlaştırarak tekstil yüzeyleri tasarlama |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tekstilde kullanılan yüzeylerin karakteristik farklılıklarını anlama |
2 | Tekstil yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilme ve uygulayabilme |
3 | Tekstilde kullanılan alternatif yüzeyleri tanıyabilme |
4 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu tasarımlar yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Geleneksel tekstil yüzeyleri hakkında genel bilgi | Rehberli problem çözümü |
2 | İki boyutlu eksenel olmayan yapılar | Rehberli problem çözümü |
3 | İki boyutlu eksenel olmayan yapıların geliştirilmesi | Rehberli problem çözümü |
4 | İki boyutlu ve tek eksenli yapıların geliştirilmesi | Rehberli problem çözümü |
5 | İki boyutlu ve iki eksenli yapıların geliştirilmesi | Rehberli problem çözümü |
6 | İki boyutlu ve üç eksenli yapıların geliştirilmesi | Rehberli problem çözümü |
7 | İki boyutlu ve çok eksenli yapıların geliştirilmesi ve uygulanması | Rehberli problem çözümü |
8 | Midterm Exam | Rehberli problem çözümü |
9 | Özgün yüzey tasarımının çizimleri | Rehberli problem çözümü |
10 | Özgün yüzeyin üretiminde kullanılacak aparatın tasarımı | Rehberli problem çözümü |
11 | Özgün yüzey üretimi | Rehberli problem çözümü |
12 | Özgün yüzey üretimi | Rehberli problem çözümü |
13 | Özgün yüzey üretimi | Rehberli problem çözümü |
14 | Özgün yüzey üretimi | Rehberli problem çözümü |
15 | Özgün yüzey üretimi | Rehberli problem çözümü |
16 | Son Sınav | Rehberli problem çözümü |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Tekstil teknolojisi : [elyaf, iplik, dokuma, örme, halı, dikiş iplikleri] Marjorie A Taylor; Ali Demir; Melih Günay. | ||
2 | Burkhard Wulfhorst; “Tekstil Üretim Yöntemleri-Textile Fertigungsverfahren”, Çev: Ali Demir, A.Refah Torun, München-Wien, 2003., | ||
3 | Öğretim Üyesi Ders Notları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tekstilde kullanılan yüzeylerin karakteristik farklılıklarını anlama | 2 | 1͵2 |
2 | Tekstil yüzeylerini iki veya üç boyutlu algılayabilme ve uygulayabilme | 2 | 1͵2 |
3 | Tekstilde kullanılan alternatif yüzeyleri tanıyabilme | 2 | 1͵2 |
4 | Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu tasarımlar yapabilme | 2 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 5 | 2 | 10 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
7 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 3 | 3 | 9 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
133 |