Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TEKSTİL SANATINDA ÇAĞDAŞ YORUMLAR
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
TKS 395 Güz 1 3 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) -
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. F. Yelda GEZİCİOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencinin boyama tekniklerini öğrenip, yapacağı tasarımlarda renk, desen, kullanım alanını göz önünde bulundurarak ve tasarımlara yeteneğini, sanatçı kişiliğini ve duyarlılığını katarak çağdaş tasarımlar elde edebilmesi , sanatsal çalışmalar yaparak, Türk Tekstil Sektörüne katkıda bulunması amaçlanmaktadır.
İçeriği Tekstil Boyama tekniklerini öğrenir uygular

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Geleneksel boyama tekniklerini araştırarak yeni tasarımlar geliştirir.
2 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler
3 Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları üretir
4 Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur.
5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
6 Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder
7 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Boyama yöntemleri nelerdir Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilir
2 Bağlama batik tekniği uygulanır Malzeme seçimi yapılır, uygulanır
3 Shibori tekniği uygulanır Malzeme seçimi yapılır, uygulanır
4 Shibori tekniği uygulanır Malzeme seçimi yapılır, uygulanır
5 Mum kazıma tekniği uygulanır Malzeme seçimi yapılır, uygulanır
6 Mumlama batik tekniği uygulanır Malzeme seçimi yapılır, uygulanır
7 Mumlama batik tekniği uygulanır Malzeme seçimi yapılır, uygulanır
8 ARA SINAV
9 Konu belirlenir, anlatılan tekniklerden en az ikisi birlikte kullanılarak sanatsal çalışmalar yapılır. Kağıt üzerinde yeni tasarımlar için eskiz yapılır
10 Teknikler kullanılarak sanatsal çalışmalar yapılır. Kağıt üzerinde yeni tasarımlar için eskiz yapılır
11 Teknikler kullanılarak sanatsal çalışmalar yapılır. Eskizler seçilip, yapılacak çalışmanın teknikleri belirlenir.
12 Tekniklerden en az ikisi birlikte kullanılarak sanatsal çalışmalar yapılır. Malzeme seçimleri yapılarak uygulamaya geçilir.
13 Tekniklerden en az ikisi birlikte kullanılarak sanatsal çalışmalar yapılır. Uygulamalar yapılır
14 Tekniklerden en az ikisi birlikte kullanılarak sanatsal çalışmalar yapılır. Uygulamalar yapılır
15 Tekniklerden en az ikisi birlikte kullanılarak sanatsal çalışmalar yapılır. Uygulamalar yapılır
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Bölümün atölye olanakları,İnternet araştırmaları, Teknikler ile ilgili kitaplar, Ders notları

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Geleneksel boyama tekniklerini araştırarak yeni tasarımlar geliştirir. 1͵8 1͵2
2 Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler 10 1͵2
3 Tasarım unsurlarını kullanarak iki ve üç boyutlu koleksiyon çalışmaları üretir 6 1͵2
4 Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. 4 1͵2
5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 7 1͵2
6 Tekstil sanatları ile ilgili yayın ve etkinlikleri takip eder 9 1͵2
7 Yazılı ve sözlü iletişim kurabilir 12 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 2 2 4
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 14 1 14
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 2 2 4
5 Atölye 14 1 14
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 1 1 1
11 Ara Uygulama 1 4 4
12 Son Proje 1 5 5
13 Son Uygulama 1 6 6
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 0 0
125