Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İNGİLİZCE I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
YDI101 Güz 4 0 4 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yabancı Diller Yüksekokulu Okutmanları
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Öğrencilere, gelecekteki genel iletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli olan İngilizce dil bilgi ve becerilerini kazandırmak ve öğrencilerin bu dile karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak.
İçeriği Alfabe, iyelik adılları, sıra bildiren sayılar, noktalama, şimdiki zaman, neden-niçin soru kalıpları, sıklık belirteçleri, bağlaçlar, geniş zaman, zaman ve tarih, kelime çalışmaları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir.
2 İletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli becerileri hedeflenen dilde kazanır.
3 Orta düzeyde dilbilgisi kazanımının sağlar.
4 Hedef dilde okunan orta düzeydeki metinleri açıklar.
5 Hedef dilde orta düzeyde yazabilme yetkinliğine ulaşılması. Bu doğrultuda, öncelikle paragraf, daha sonra ise makale yazar.
6 Orta düzeyde dinlediğini anlama yetkinliğine erişir.
7 Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder.
8 Hedef dilin ana dil konuşucularıyla ve bu dili ikinci dil olarak öğrenenlerle konuşma aracılığıyla iletişime girer.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Alfabe, iyelik adılları, tekil-çoğul kavramları Anlatım, sınıf etkinlikleri
2 Adıllar, sıra bildiren sayılar Anlatım, sınıf etkinlikleri
3 Noktalama, ülke isimleri Anlatım, sınıf etkinlikleri
4 Neden-niçin soruları, ünvanlar, saat okuma Anlatım, sınıf etkinlikleri
5 Geniş zaman Anlatım, sınıf etkinlikleri
6 Geniş zaman, bağlaçlar Anlatım, sınıf etkinlikleri
7 Geniş zaman, varlık-yokluk bildirme Anlatım, sınıf etkinlikleri
8 Ara sınav Sıınav
9 Adıllar Anlatım, sınıf etkinlikleri
10 Yön tarif etme Anlatım, sınıf etkinlikleri
11 Şimdiki zaman Anlatım, sınıf etkinlikleri
12 Yapabilmek-edebilmek kalıbı, bir yılın ayları Anlatım, sınıf etkinlikleri
13 Rica cümleleri Anlatım, sınıf etkinlikleri
14 Sıfatlar Anlatım, sınıf etkinlikleri
15 Sıfatlarda Karşılaştırma Anlatım, sınıf etkinlikleri
16 Son Sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 English for Life, Tom Hutchinson, Oxford Press Ders Kitabı

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Hedef yabancı dile ilişkin olumlu tutum geliştirir. 1͵2
2 İletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli becerileri hedeflenen dilde kazanır. 1͵2
3 Orta düzeyde dilbilgisi kazanımının sağlar. 1͵2
4 Hedef dilde okunan orta düzeydeki metinleri açıklar. 1͵2
5 Hedef dilde orta düzeyde yazabilme yetkinliğine ulaşılması. Bu doğrultuda, öncelikle paragraf, daha sonra ise makale yazar. 1͵2
6 Orta düzeyde dinlediğini anlama yetkinliğine erişir. 1͵2
7 Sözlü anlatım yoluyla kendini ifade eder. 1͵2
8 Hedef dilin ana dil konuşucularıyla ve bu dili ikinci dil olarak öğrenenlerle konuşma aracılığıyla iletişime girer. 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 2 3 6
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
100