Ders Bilgileri
KUMAŞ YAPI BİLGİSİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS205 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Süeda ÖZGÜN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Tekstil yüzeylerinden olan dokuma kumaşların sınıflandırılmasını, dokuma yüzeylerinin türevlerini, özelliklerini öğrenmesi amaçlanır. |
İçeriği | Tekstil yüzeylerinin sınıflandırılması. Temel yüzeyler ve bu yüzeylerden türetilen yapılar. Farklı kumaş yüzeyleri. Kumaşlardaki yüzey yapıları ile ilgili tahar ve armür planları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tekstil yüzeyleri örneklerini görerek yüzeyleri ayırt etmeyi açıklayabilir. |
2 | Temel örgülerden oluşturulan türev örgüler hakkında bilgi edinir. |
3 | Kullanım alanlarına göre kumaşları sınıflandırabilir. |
5 | Tahar ve armür planlarının çıkarılmasını açıklayabilir. |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. |
7 | Konusuyla ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını kullanmak ve uygulayabilmek. |
8 | Tekstil sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini tanımlar ve yeni tasarımlar üretebilmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Bezayağı türevi örgülerin çizim tekniği. Atkı ribsi örgü çizimi. Çözgü ribsi örgü çizimi. Yapıları ve görünüşleri. | Rehberli problem çözümü. |
2 | Panama örgü çizimi. Düzensiz panama örgü çizimi. Özellikleri ve kullanım yerleri. | Rehberli problem çözümü. |
3 | Dimi türevi örgülerin çizim tekniği. Kırık dimi örgü çizimi. Kırık dimi örgü çeşitleri, yapıları, görünüşleri. | Rehberli problem çözümü. |
4 | Balıksırtı dimi örgü çizimi. Balıksırtı örgü çeşitleri, yapıları, görünüşleri. | Rehberli problem çözümü. |
5 | Zigzag dimi örgü çizimi. Diyagonel dimi örgü çizimi. Çeşitleri, yapıları, görünüşleri. | Rehberli problem çözümü. |
6 | Fantezi dimi örgü çizimi. Fantezi dimi örgü çeşitleri, yapıları, görünüşleri.(Yatık dimi, dik dimi, mayo dimi, fantezi diyagonel dimi vb.) | Rehberli problem çözümü. |
7 | Saten türevi örgülerin çizim tekniği. Karışık saten örgü çizimi. Karışık saten örgü yapıları ve görünüşleri. | Rehberli problem çözümü. |
8 | ARA SINAV | |
9 | Gölgeli saten örgü çizimi. Gölgeli saten örgü yapıları ve görünüşleri. Bileşim örgüler. (Zar örgü, yollu örgü, motif efekti) | Rehberli problem çözümü. |
10 | Türetilmiş örgülerde tahar ve armür çözümlemeleri. | Rehberli problem çözümü. |
11 | Özel yöntemlerle elde edilen örgüler. (Krep, Petek örgü.) | Rehberli problem çözümü. |
12 | Güçlendirilmiş yapılar.(Çözgü takviyeli yapılar.) | Rehberli problem çözümü. |
13 | Güçlendirilmiş yapılar.( Atkı takviyeli yapılar.) | Rehberli problem çözümü. |
14 | Çok katlı yapılar. Özellikleri, yapıları, görünüşleri. | Rehberli problem çözümü. |
15 | Yapılan çalışmaların değerlendirmesi. | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Prof. Dr. BAŞER, G. (2005); Dokuma Tekniği ve Sanatı, Cilt 1-2, İzmir, Punto Yayıncılık. | Prof. Dr. BAŞER, G. 2005. Dokuma Tekniği ve Sanatı. Cilt 1-2, İzmir | |
2 | Bahriyeli, B.( 2001); Kumaş Yapı Bilgisi, Adana, | Bahriyeli, B. Kumaş Yapı Bilgisi, 2001. Adana | |
3 | Şeber,B. (1995); Kumaş Yapı Bilgisi, Istanbul, | ||
4 | Ders Notları. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tekstil yüzeyleri örneklerini görerek yüzeyleri ayırt etmeyi açıklayabilir. | 1͵3 | 1͵2 |
2 | Temel örgülerden oluşturulan türev örgüler hakkında bilgi edinir. | 1 | 1͵2 |
3 | Kullanım alanlarına göre kumaşları sınıflandırabilir. | 1͵3 | 1͵2 |
5 | Tahar ve armür planlarının çıkarılmasını açıklayabilir. | 1 | 1͵2 |
6 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | 7 | 1͵2 |
7 | Konusuyla ilgili araştırma yapmak ve sunmak için gerekli teorik bilgi, çizim teknikleri ve bilgisayar programlarını kullanmak ve uygulayabilmek. | 3 | 1͵2 |
8 | Tekstil sanatının tarihçesini ve temel ilkelerini tanımlar ve yeni tasarımlar üretebilmek. | 1 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |