Ders Bilgileri
GÖRSEL ALGI VE RENK BİLGİSİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS255 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Özge USLUCA ERİM |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Görsel algı ve renk bilgisi vererek, biçimlendirme ve ifade yeteneğini geliştirmek. |
İçeriği | Görsel algı ve renk ile ilgili tanım ve terimlerin öğrenilmesi ve bu konuların sanatsal alanda yaratıcılıklarının desteklenmesi konularını içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Görsel algı ve ilgili terimleri tanıyabilmesi |
4 | Görsel Algı terimlerini kuramsal ve uygulamalı olarak inceleyebilmesi, |
3 | Rengin fizyolojik ve psikolojik etkisini örneklerle açıklayabilmesi, |
4 | Çalışmalarında rengin gücünden ve anlatım olanaklarından yararlanabilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Görsel Algı | Sözel ve görsel sunum |
2 | Şekil Psikolojisi Ve Gestalt Yasaları | Sözel ve görsel sunum |
3 | Gestalt Yasaları | Sözel ve görsel sunum |
4 | Algının Örgütlenme Özellikleri | Sözel ve görsel sunum |
5 | Görsel Algıda Biçim Düzenleme İlkeleri | Sözel ve görsel sunum |
6 | Görsel Algı Ve Deneyim | Sözel ve görsel sunum |
7 | Ara Sınav | |
8 | Renk Nedir? Tanımı-Beyaz Işık-Boya Renkler | Sözel ve görsel sunum |
9 | Renk Uygunluğu-Renk Kontrasları | Sözel ve görsel sunum |
10 | Tamamlayıcı Renkler | Sözel ve görsel sunum |
11 | Kontras Renkler | Sözel ve görsel sunum |
12 | Renk Perspektifi | Sözel ve görsel sunum |
13 | Rengin Psikolojik Etkileri | Sözel ve görsel sunum |
14 | Renk Üzerine Genel Bilgiler | Sözel ve görsel sunum |
15 | Renk-Sanat-Tasarım İlişkisi | Sözel ve görsel sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Görme Biçimleri | John Berger, Metis Yayınları | |
2 | Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür | Malcolm Barnard, Ütopya Sanat dizisi |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Görsel algı ve ilgili terimleri tanıyabilmesi | 13͵14 | 1͵2 |
4 | Görsel Algı terimlerini kuramsal ve uygulamalı olarak inceleyebilmesi, | 2 | 1͵2 |
3 | Rengin fizyolojik ve psikolojik etkisini örneklerle açıklayabilmesi, | 11 | 1͵2 |
4 | Çalışmalarında rengin gücünden ve anlatım olanaklarından yararlanabilmesi | 13 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 1 | 1 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
50 |