Ders Bilgileri
SANAT TOPLUMBİLİMİ I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS359 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Melih APA |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sanat ve toplum ilişkisini sosyoloji disiplini üzerinden kavrayıp analiz etmek |
İçeriği | Sanatın toplumsal doğasına ilişkin ilk yaklaşımlar Farklı kuramsal perspektifler ekseninde sanatsal akımlar Yansıtma kuramı, gerçekçilik, romantizm, toplumcu gerçekçilik, modernist sanat anlayışı, Frankfurt Okulu. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Sanat ve toplum ilişkisine dair kavramsal bilgilere sahip olabilme |
2 | Sanatın toplumsal doğasını açıklayabilir |
3 | Yansıtma kuramının farklı dönemlerde aldığı biçimlerini açıklayabilir |
4 | Modernist sanat kuramının yansıtma anlayışından kopuşu sürecini açıklayabilir |
5 | Frankfurt Okulu ve modern sanat kuramını ilişkilendirebilme |
6 | Sanatsal akımların toplumsal süreçlerle olan ilişkisini ilişkilendirebilme |
7 | Sanatsal akımların toplumsal değişme bağlamında ilişkilendirebilme |
8 | Sanatın toplumsal bağlamını kuramsal ve kavramsal düzeyde bütünlüklü olarak analiz edebilmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İlk sosyologların sanat üzerine değerlendirmeleri | Anlatım-soru cevap |
2 | Yansıtma Kuramı- Antik Yunan ve Roma’da | Anlatım-soru cevap |
3 | Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Yansıtma Kuramı | Anlatım-soru cevap |
4 | Aydınlanmaya karşı tepkiler ve Romantizm | Anlatım-soru cevap |
5 | Romantizmin üslup özellikleri | Anlatım-soru cevap |
6 | Batıda burjuva devrimleri ve gerçekçilik | Anlatım-soru cevap |
7 | Gerçekçilik akımının yansıtma kuramı açısından değerlendirilmesi | Anlatım-soru cevap |
8 | Ara sınav | Yazılı |
9 | Toplumcu gerçekçilik akımının toplumsal temelleri | Anlatım-soru cevap |
10 | Toplumcu gerçekçi kuramın değerlendirilmesi | Anlatım-soru cevap |
11 | Modernist sanat akımlarının toplumsal temelleri | Anlatım-soru cevap |
12 | Frankfurt Okulunun ortaya çıkışı, Ödev | Anlatım-soru cevap |
13 | Frankfurt Okulu, kitle kültürü, kitle endüstrisi kavramı | Anlatım-soru cevap |
14 | Frankfurt Okulu ve “olumlama olarak sanat” | Anlatım-soru cevap |
15 | Frankfurt Okulu ve “olumsuzlama olarak sanat” | Anlatım-soru cevap |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kitap | Adarno,T.W.(2009). Kültür Endüstrisi, (çev. Nihat Ünler ve diğerleri), İstanbul: İletişim Yayınları 9.Basım | Modernizmin Serüven, (1997). Derleyen Enis Batur, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları |
2 | Kitap | Baudelaire, C.( 2003). Modern Hayatın Ressamı (çev. Ali Berktay), İstanbul:İletişim Yayınları | Lynton, N.(1991) Modern Sanatın Öyküsü ( çev. Cevat Çapan, Sadi Öziş), İstanbul: Remzi Kitabevi 2.Baskı |
3 | Kitap | Lukacs, G.(1987) Avrupa Gerçekçiliği, (çev. Mehmet H.Doğan), İstanbul: Payel | Plehanov, G.V,(1987). Sanat ve Toplumsal Hayat ( çev. Selim Mimoğlu),İstanbul: Sosyal Yayınları |
4 | Kitap | Moran, B.(1998). Edebiyat Kuramları ve Eleştiri İstanbul: Cem Yayınevi 8.Baskı | |
5 | Kitap | Löwy, M., Sagre, R. (2007), İsyan ve Melankoli (çev. Işık Ergüder),İstanbul:Versus | |
6 | Kitap | Berger. J.(2005). Sanat ve Devrim (çev. Bige Berker),İstanbul: Agora Kitaplığı |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
3 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve toplum ilişkisine dair kavramsal bilgilere sahip olabilme | 7͵10͵13 | 1͵2͵3 |
2 | Sanatın toplumsal doğasını açıklayabilir | 7͵10͵13 | 1͵2͵3 |
3 | Yansıtma kuramının farklı dönemlerde aldığı biçimlerini açıklayabilir | 7͵10͵13 | 2 |
4 | Modernist sanat kuramının yansıtma anlayışından kopuşu sürecini açıklayabilir | 7͵10͵13 | 2͵3 |
5 | Frankfurt Okulu ve modern sanat kuramını ilişkilendirebilme | 7͵10͵13 | 1 |
6 | Sanatsal akımların toplumsal süreçlerle olan ilişkisini ilişkilendirebilme | 7͵10͵13 | 1͵3 |
7 | Sanatsal akımların toplumsal değişme bağlamında ilişkilendirebilme | 7͵10͵13 | 1͵3 |
8 | Sanatın toplumsal bağlamını kuramsal ve kavramsal düzeyde bütünlüklü olarak analiz edebilmek | 7͵10͵13 | 1 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 1 | 1 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
50 |